Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Battle for Wesnoth sluit niet/supertraag af  (gelezen 1347 keer)

Offline TVR

  • Lid
[Opgelost] Battle for Wesnoth sluit niet/supertraag af
« Gepost op: 2010/03/31, 18:35:57 »
Hallo iedereen,

Ik heb een (naar mijn mening) vrij bizar probleem. Het zit zo: Ik kan Battle for Wesnoth starten en spelen zonder problemen... Behalve dan dat op een bepaald moment de muziek in het spel stopt met spelen. Ik kan dan gewoon doorspelen, en door het startmenu van het spel bladeren e.d.: spel laden en opslaan...
Het rare hieraan is: Nadat de muziek is uitgevallen kan ik het spel niet afsluiten, niet via de knop afsluiten van het spel zelf, niet via het venster sluiten en zelfs niet dwingen tot sluiten "als misdragende toepassing".

Net ontdekt: na minutenlang wachten hoorde ik opeens even de muziek van Wesnoth en sloot het spel toch af! Het duurde wel een minuut of tien...

Ik heb wesnoth ook in de terminal gestart maar daar leek niet echt een foutmelding uit te komen.

jeroen@Ubuntu:~$ wesnoth
Battle for Wesnoth v1.6.5
Started on Wed Mar 31 18:27:14 2010


Data directory: /usr/share/games/wesnoth
User configuration directory: /home/jeroen/.wesnoth1.6

Checking video mode: 1024x768x32...
setting mode to 1024x768x32

Iemand een ideetje ? Alvast bedankt!
« Laatst bewerkt op: 2010/03/31, 19:43:08 door TVR »

Offline TVR

  • Lid
Re: Battle for Wesnoth sluit niet/supertraag af
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/31, 19:42:51 »
Ik heb een alternatieve oplossing gevonden... (Ik had er sneller kunnen opkomen)

Ik kan het spel wel afsluiten via de terminal.
Door de terminal af te sluiten, sluiten ook de draaiende applicaties erin af... Ik weet niet of dit een "gezonde" methode is maar voorlopig zal ik het hierbij houden en het topic bestempelen als [Opgelost].

Bedankt om mee te denken!