Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox doet het niet maar internet wel.  (gelezen 2372 keer)

n1no

  • Gast
Firefox doet het niet maar internet wel.
« Gepost op: 2007/10/23, 01:31:04 »
Ik heb vandaag een vriend van mij geholpen met de installatie van Ubuntu. We zijn begonnen met feisty, en hebben die daarna geupgrade naar gutsy.

Zowel in feisty als gutsy kan de pc wel op internet om upgrades en software paketten te downloaden (@150Kb/s), ook msn doet het. Maar Firefox heeft kuren, Het duurt super lang voordat pagina's zijn geladen. (zelfde probleem in Opera)


Iemand een idee?

Offline Dave

  • Lid
Firefox doet het niet maar internet wel.
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/23, 09:53:57 »
in de instellingen zit een optie om webpagina's eerst te laten controleren via een lijst.
Zou je eens naar kunnen kijken.

ander bezigheden kunnen het ook vertragen op een computer met weinig geheugen aangezien een webpagina eerst opgeslagen moet worden om te bekijken.

n1no

  • Gast
Firefox doet het niet maar internet wel.
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/23, 13:04:28 »
Ok naar beide punten gekeken, Er zit 256Mb geheugen in wat genoeg moet zijn. Na het veranderen van de instellingen werkt internet nog steeds niet goed. Kan het zijn dat de verbinding gehindert wordt door een firewall of iets dergelijks?

Bij de lan instellingen moet roaming mode uit staan en auto conf. via DHCP aan toch?

rishi500

  • Gast
Firefox doet het niet maar internet wel.
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/25, 23:40:21 »
ik had ergens gelezen
ik weet er totaal niks van maar misschien werkt het
in firefox typen about:config en dan naar network.dns.disableIPv6 en dat van false naar true zetten

Geert_B

  • Gast
Firefox doet het niet maar internet wel.
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/26, 08:12:08 »
In plaats van Firefox kun je ook het veel snellere Swiftfox gebruiken.
Let wel: "Ubuntu Add-ons" zijn niet beschikbaar in Swiftfox.

"Swiftfox is an optimized build of Mozilla Firefox. Swiftfox has builds for both AMD and Intel processors. The 2.0.0.7 release is based on Firefox 2.0.0.7."

http://www.getswiftfox.com/releases.htm