Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu Live CD file transfer naar windows FileZille FTP server  (gelezen 606 keer)

Gast

  • Gast
Ik had op mijn laptop windows staan, maar deze is nu plots niet meer bootbaar. Heb vanalles geprobeerd. Nu wil ik enkele bestanden (nog bereikbaar op de laptop via ubuntu live cd) overzetten naar mijn vaste pc (windows xp pro). Hierop heb ik filezilla server geplaatst en een user gemaakt met alle machtigingen.

Ik kan verbinden (bekabeld) met de server en zie ook de inhoud. Alleen kan ik niets plakken of doen op de server. Ik kan een map aanmaken (grafisch via de "explorer" van ubuntu), maar niet renamen. Plakken gaat ook niet. Evenmin krijg ik errors.

Hulp graag :s

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Ubuntu Live CD file transfer naar windows FileZille FTP server
« Reactie #1 Gepost op: 2006/09/30, 21:02:04 »
Volgens mij zijn de rechten toch niet helemaal in orde. Ik ken filezilla niet, maar je zou eens kunnen proberen of iemand anders wel binnen kan met zijn windows computer. Ik vermoed dat er een instelling verkeerd staat.

Je kan ook alles via gedeelde mappen overzetten als je samba hebt op de live cd... gewoon locaties -> netwerkservers als je windows pc in een netwerk zit
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Gast

  • Gast
Ubuntu Live CD file transfer naar windows FileZille FTP server
« Reactie #2 Gepost op: 2006/09/30, 21:09:23 »
of is er een mogelijkheid om de burner te gebruiken? Ik heb maar een dvd station (weliswaar een brander) in mijn laptop. De brandsoftware zit in ubuntu, maar hoe brand ik dan naar dat station? aangezien ubuntu daar in zit :s

Gast

  • Gast
Ubuntu Live CD file transfer naar windows FileZille FTP server
« Reactie #3 Gepost op: 2006/09/30, 21:10:34 »
Citaat van: profoX
Volgens mij zijn de rechten toch niet helemaal in orde. Ik ken filezilla niet, maar je zou eens kunnen proberen of iemand anders wel binnen kan met zijn windows computer. Ik vermoed dat er een instelling verkeerd staat.

Je kan ook alles via gedeelde mappen overzetten als je samba hebt op de live cd... gewoon locaties -> netwerkservers als je windows pc in een netwerk zit
En via windows kan ik wel alles doen op de server