Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan Live-cd niet laden en draaien.  (gelezen 2683 keer)

eikelmuis

  • Gast
Kan Live-cd niet laden en draaien.
« Gepost op: 2008/07/01, 17:43:53 »
Hallo ik heb net en nieuwe laptop gekocht en wel en Packard Bell MH35 serie.
Nu wil ik kijken hoe de Live-cd van Ubuntu het doet op mijn laptop maar de cd-rom word niet geladen.
Wat heb ik gedaan:
F8 to boot display order.  ( die staat als volgt )

Bootmenu
1. IDE CD : optiarc DVD-rw ad7590A-(p
2. HDD      : ST 9250827AS - (s1)
3. Network boot: SiS 191 UNDI,PXE-2.1

Stop de CD-Rom in de DVD speler dan wordt de CD-Rom gestart dan word de kernel geladen en de taal kan ik kiezen.
Daarna komt het logo in beeld met een balk die schuift normaal heen en weer maar nu schuift hij voor 2/3 naar rechts en stopt dan en dan gebeurt er niets meer.

Wat kan ik hier aan doen ?????
Voor alle duidelijkheid Vista staat er nog op zo vers is het apparaat.

Kan Live-cd niet laden en draaien.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/01, 17:56:59 »
zeg eens wat er allemaal in de pc zit. waarschijnlijk een conflict met uw grafische kaart.
druk eens ctrl+alt+f1 tijdens het opstarten, dan kunt ge zien waar hij op blijft hangen.

eikelmuis

  • Gast
Kan Live-cd niet laden en draaien.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/01, 19:00:12 »

Kan Live-cd niet laden en draaien.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/01, 19:06:19 »
Het zit em waarschijnlijk in de Sis Mirage video onboard.
Kun je met F4 een alternatief kiezen? b.v. Vesa?

eikelmuis

  • Gast
Kan Live-cd niet laden en draaien.
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/01, 19:51:39 »
dit is de enige optie zover ik het zie
Ik kan nu ook niet verder spiten in mijn pc want ik moet nu naar mijn werk toe.

eikelmuis

  • Gast
Kan Live-cd niet laden en draaien.
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/02, 09:55:51 »
Maakt het nog uit wat voor een Live-cd ik moet downloaden ik werk nu met een PC (Intel x86) desktop CD  (8.04)
En als ik info bij Packard Bell vraag krijg ik al helemaal geen antwoord ja de vraag van z'n callcenter muts " wat is linux ?" .
aan de schijfruimte kan het niet liggen ik weet het even niet.
Anders maar even proberen op het forum van PB

Kan Live-cd niet laden en draaien.
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/02, 10:18:03 »
uw harde schijf(ruimte) heeft hier niks mee te maken. een live-cd gaat zich in het ram zetten, hij doet helemaal niks met uw harde schijf.

nuja, hebt ge al geprobeerd ctrl+alt+f1 te drukken tijdens de laadbalk? dan ziet ge al de berichten die hij uitspuwt en bij welke hij blijft hangen.

probeer anders eens de alternate cd. dit is geen live-cd, dus niet om uit te proberen.

Offline lizardman

  • Lid
Kan Live-cd niet laden en draaien.
« Reactie #7 Gepost op: 2008/07/02, 11:52:18 »
Probeer eens bij de boot opties aan de kernel regel toe te voegen:
Citaat
clocksource=hpet
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Clint

  • Gast
Kan Live-cd niet laden en draaien.
« Reactie #8 Gepost op: 2008/07/06, 01:33:02 »
Ik heb dezelfde notebook en kom met (x/k)ubuntu ook niet verder dan het 2/3 van het laadscherm.

eikelmuis

  • Gast
Kan Live-cd niet laden en draaien.
« Reactie #9 Gepost op: 2008/07/08, 00:25:41 »
Ik zit nog steeds met het probleem dat ik Ubuntu of Kubuntu niet kan installeren ik heb het ook met Mint en Pardus geprobeerd maar niks hoor.
Nu heb ik Packard Bell gebelt een een service medewerker kom mij vertellen dat PB op hun apparaten geen Linux toe laat volgens hem heeft PB er een programmaatje ergens op de  schijf staan dat installatie van bv een Live-cd met een Linux kernel tegen houd het lijkt mij zeer sterk maar de praktijk wijst het wel uit.
Ook heb ik op het forum van PB een oproep gedaan en daar kreeg ik een aantal reacties met allemaal het zelfde antwoord eerst Vista er helemaal af en dan Ubuntu er op anders lukt het niet er blijkt echt ergens een beveiliging in te zitten zelfs XP kan je niet installeren  .
Waar zijn die mafkeesen mee bezich.maar goed ik heb de laptop voor mijn vrouw gekocht en zelf ga ik dus GEEN Packard Bell kopen iemand  nog sugesties voor een goeie laptop prijs tot 700,00 euries

Kan Live-cd niet laden en draaien.
« Reactie #10 Gepost op: 2008/07/08, 00:34:01 »
Wat zijn de eisen voor de laptop? En als je toch Ubuntu wilt, kun je het beste een OS-loze laptop kopen. Scheelt in prijs ;)
Op de chat te vinden als debiantux

Offline Dave

  • Lid
Kan Live-cd niet laden en draaien.
« Reactie #11 Gepost op: 2008/07/08, 19:30:18 »
vaak niet omdat de bulk toch al standaard met OS geleverd worden.
Misschien zo uit het schap een optie maar zeker niet bij een scherpe aanbieding.
Dan dat OS op de koop toe nemen en grondig wissen.

Zo had ik pas dat Gparted de partities geheel niet kon zien op een schijf waar wat van Norton op zat. Dus dat verhaal hier boven is heel goed mogelijk.

Kan Live-cd niet laden en draaien.
« Reactie #12 Gepost op: 2008/07/08, 20:24:43 »
Citaat van: Dave
vaak niet omdat de bulk toch al standaard met OS geleverd worden.
Misschien zo uit het schap een optie maar zeker niet bij een scherpe aanbieding.
Dan dat OS op de koop toe nemen en grondig wissen.
Daar heb je gelijk in.
Op de chat te vinden als debiantux

Offline DvdWeerd

  • Lid
Re: Kan Live-cd niet laden en draaien.
« Reactie #13 Gepost op: 2009/01/14, 13:25:09 »
Ik heb het ook welleens gehad bij mijn comp, ik deed er een andere cdrom driver in en toen werkte ubuntu wel.
het duurde wel een poosje!