Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mint 17 Cinnamon en XFCE  (gelezen 1304 keer)

Offline RikRik

  • Lid
Mint 17 Cinnamon en XFCE
« Gepost op: 2014/07/02, 22:40:09 »
Linux Mint 17 Cinnamon
Systeemeisen

x86 processor (Linux Mint 64-bit requires a 64-bit processor. Linux Mint 32-bit works on both 32-bit and 64-bit processors).
512 MB RAM (1GB recommended for a comfortable usage).


Linux Mint 17 XFCE
Systeemeisen

x86 processor (Linux Mint 64-bit requires a 64-bit processor. Linux Mint 32-bit works on both 32-bit and 64-bit processors).
512 MB RAM (1GB recommended for a comfortable usage).

Ik had beide desktops op één computer staan. Het is een dualcore met 3 GB werkgeheugen en een NVidia videokaart.
Het vreemde is dat Cinnamon op mijn computer soepeler draait dan de XFCE versie , het vooral te merken als de harddisk actief is met kopiëren of andere activiteiten, het XFCE menu hapert dan regelmatig(het alternatieve zandlopertje, rondje, is dan alleen zichtbaar)  , het Cinnamon-menu heeft nog nooit gehaperd.
Volgens de systeemeisen zijn beide desktops gelijk , maar Cinnamon draait op mijn pc soepeler dan XFCE.
Opmerkelijk toch? 

 

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Mint 17 Cinnamon en XFCE
« Reactie #1 Gepost op: 2014/07/02, 23:01:05 »
Heb je op *beide* systemen het niet-vrije stuurprogje van Nvidia geïnstalleerd?

Offline RikRik

  • Lid
Re: Mint 17 Cinnamon en XFCE
« Reactie #2 Gepost op: 2014/07/02, 23:07:57 »
Ik heb op beide systemen de xserver-org-video- nouveau en de nvidia 331 gebruikt.
Eerlijk gezegd werkt de eerste driver helemaal prima met Cinnamon, ik heb geen 3D spelletjes  op m 'n pc

Offline RikRik

  • Lid
Re: Mint 17 Cinnamon en XFCE
« Reactie #3 Gepost op: 2014/07/03, 22:28:34 »
Ik heb hier ook....
"Gelukkig" heb ik niet alleen deze ervaring, ik heb hier op m'n pc al lang Mint Cinnamon. Met Mint Cinnamom heb ik nooit een probleem gehad, zelfs niet met de eerste versie van deze desktop.
Xfce zou in theorie soepeler moeten draaien, maar in de praktijk, op mijn pc , ervaar ik veel minder harddisk activiteiten met Cinnamon .

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Mint 17 Cinnamon en XFCE
« Reactie #4 Gepost op: 2014/07/03, 23:29:13 »
Op m'n zwakke netboekje (Intel Atom processor, 2 GB RAM) uit 2010, wil Mint 17 Cinnamon niet eens installeren, laat staan draaien. Mint 17 Xfce daarentegen, draait er prima op....

FrSu

  • Gast
Re: Mint 17 Cinnamon en XFCE
« Reactie #5 Gepost op: 2014/07/07, 19:59:33 »
Ik had ook al het idee dat XFCE niet zo soepel loopt op de eee van mijn vrouw.  Hmmmm. ???

Offline jan11000

  • Lid
Re: Mint 17 Cinnamon en XFCE
« Reactie #6 Gepost op: 2014/07/08, 16:23:24 »
Zet eens in xfce de grafische effecten eens uit.(desktop effecten).
Je kunt ook bij je nvidia grafische instellingen, de videokaart sneller zetten door grafisch minder te zetten, dus voor snelheid gaan.

FrSu

  • Gast
Re: Mint 17 Cinnamon en XFCE
« Reactie #7 Gepost op: 2014/07/08, 19:26:28 »
Het was mij juist te doen om goede mogelijkheden om uitzending gemist ook goed op een eee-tje te kunnen bekijken.

Het verminderen van de video mogelijkheden lijkt me dan niet een goede keuze.

Misschien moet ik ook eens naar Mint 17 KDE gaan kijken. Valt mij op dat dit op mijn Vivobook erg goed draait.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Mint 17 Cinnamon en XFCE
« Reactie #8 Gepost op: 2014/07/08, 21:14:16 »
Vraag mij af of we alle drie dezelfde problemen ervaren met XFCE.
Het probleem op mijn pc, als er harddisk activiteiten zijn, werkt het XFCE-menu niet en moet ik wachten tot het menu weer tevoorschijn komt , ondertussen draait er in het menu een wieltje.
Het kon wel eens zijn dat XFCE alle geheugen reserveert voor het programma  wat nog draait.  Ik heb dit absoluut niet met het Cinnamon menu, wat meer vraagt van een grafische kaart dan XFCE.
Het kan ook zijn dat anderen dit fenomeen niet als een last ervaren  ;)

Offline yJi

  • Lid
Re: Mint 17 Cinnamon en XFCE
« Reactie #9 Gepost op: 2014/07/10, 12:44:41 »
Op mijn oudje van 2006 draait de zaak best wel snel.
Dat terwijl ik maar een Intel 1.5 Ghz processor heb en maar 2 GB aan Ram geheugen.
Gaat dus best ook snel met Mint 17 xfce en ook met Xubuntu 12.04.
Veel sneller dan op Windows XP vroeger al gaat het nog makkelijker op xfce dan op xuby 12.04.
Weet ook niet of dit komt vanwege de een tijd geleden geïnstalleerde hdd van Western Digital van 160 GB.
Met die oude hdd van 60 GB duurde het wel wat langer volgens mij en ja dit is slechts een 32 bits systeem.
De genoemde nvidia driver heb ik niet eens geïnstalleerd.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline Tom

  • Lid
Re: Mint 17 Cinnamon en XFCE
« Reactie #10 Gepost op: 2014/07/10, 13:15:38 »
Bij mij gaat Xubuntu sneller dan het met Mint xfce het geval was ,beide dus XFCE tsja .
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.