Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Full Circle Magazine  (gelezen 15581 keer)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Full Circle Magazine
« Gepost op: 2011/07/22, 01:23:30 »
in een bepaald draadje die ik nu helaas even niet kan vinden, zei vistaus dat er vroeger een vertaalteam was voor Full Circle Magazine. Is het misschien een idee dit weer op te pakken daar er best veel mensen zijn met mindere kennis van het engels die behoefte hebben aan een nederlandstalig magazine. is dit een goed idee of zeg ik nu iets wat in jullie ogen niet klopt?

Re: Full Circle Magazine
« Reactie #1 Gepost op: 2011/07/22, 10:57:10 »
Ik vind het een goed idee om dat vertalen van FCM weer op te pakken :)

Re: Full Circle Magazine
« Reactie #2 Gepost op: 2011/07/22, 12:12:08 »
Ik vergeet nog wel eens dat Engels niet voor iedereen vanzelfsprekend is. Als er behoefte aan is, wil ik best meehelpen met vertalen.

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Full Circle Magazine
« Reactie #3 Gepost op: 2011/07/22, 14:46:20 »
Ik ben ook zo'n analfabeet, die maar een paar ferme woorden, Engels begrijpt.  :(

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Full Circle Magazine
« Reactie #4 Gepost op: 2011/07/22, 17:51:38 »
offtopic vistaus waar is je avatar?

ontopic wie lijkt het allemaal leuk mee te helpen?
« Laatst bewerkt op: 2011/07/22, 17:56:53 door tiempjuuh »

Re: Full Circle Magazine
« Reactie #5 Gepost op: 2011/07/22, 19:06:38 »
Het zou goed zijn als iemand de taak op zich wil nemen om het werk te verdelen. Als ik eens per maand een paar lappen tekst zou krijgen om te vertalen, is dat geen enkel probleem.

https://wiki.ubuntu.com/UbuntuMagazine/TranslateFullCircle

Als LaTeX gebruiker heb ik weinig ervaring met scribus, maar dat moet geen probleem zijn :)
« Laatst bewerkt op: 2011/07/22, 20:20:19 door FreeTheBee »

Re: Full Circle Magazine
« Reactie #6 Gepost op: 2011/07/22, 20:14:39 »
offtopic vistaus waar is je avatar?

ontopic wie lijkt het allemaal leuk mee te helpen?

Mijn avatar is gewoon waar ie altijd is :o Hij doet het hier prima.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Full Circle Magazine
« Reactie #7 Gepost op: 2011/07/29, 02:35:33 »
nu is ie er ook weer :o

ik wil (misschien met iemand anders? zou fijn zijn) de verdelingstaak wel op me nemen maar zou niet weten waar ik moest beginnen. was mwanzo niet voor dat soort dingen?

Re: Full Circle Magazine
« Reactie #8 Gepost op: 2011/08/12, 02:20:27 »
Ik wil af en toe wel een stukje vertalen, maar ik kan mij hier niet vast voor opgeven.
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Full Circle Magazine
« Reactie #9 Gepost op: 2011/08/12, 08:14:49 »
Zit nu in irc, kijken ofik Mwanzo kan bereiken :)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Full Circle Magazine
« Reactie #10 Gepost op: 2011/08/12, 10:38:46 »
Contact gehad met Mwanzo: Zie https://wiki.ubuntu.com/UbuntuMagazine/TranslateFullCircle/Dutch

Ik zal binnenkort even die pagina in orde maken, dan kunnen liefhebbers volop vertalen :)

Re: Full Circle Magazine
« Reactie #11 Gepost op: 2011/08/12, 11:30:10 »
Ziet er goed uit. Op deze manier zou de taakverdeling vrijwel vanzelf gaan. Het aanleveren in platte tekst vind ik ook vrij ideaal, zo hoef ik niet met een tekstverwerker of scribus aan de slag, maar kan gewoon lekker in Vim blijven werken.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Full Circle Magazine
« Reactie #12 Gepost op: 2011/08/13, 08:14:09 »
Overigens, ik wacht nog even met de webpagina op de poll :) dn weet ik of het wel zin heeft ;)

Re: Full Circle Magazine
« Reactie #13 Gepost op: 2011/08/13, 10:47:57 »
Het moet idd wel zin hebben :)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Full Circle Magazine
« Reactie #14 Gepost op: 2011/08/14, 07:58:24 »
De poll staat nu net 2 dagen, en er zij 6 mensen die de optie "ik lees het niet maar zou dat wel doen als het vertaald werd" aangekruisd hebben. Ik wacht nog iets van 3 dagen af, en kijk dan hoeveel mensen er baat bij hebben :)

Re: Full Circle Magazine
« Reactie #15 Gepost op: 2011/08/14, 08:41:11 »
Die poll staat natuurlijk wel onder "vertalingen" dus springt ie niet echt in het oog...
Ik heb 'm ingevuld, maar ik lees, spreek en schrijf vloeiend Engels dus voor mij maakt het niks uit.

Misschien hier en daar een woordje laten vallen in topics in algemeen dat deze poll bestaat ? Of verplaatsen we hem ?
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Full Circle Magazine
« Reactie #16 Gepost op: 2011/08/14, 08:58:18 »
@Prosper: Als je wilt verplaatsen: graag! Maargoed, krijgen jullie dan weer meldingen dat ie in het verkeerde board staat XD

Nee, maar verplaatsen zou heel gaaf zijn als je dat wilt doen :)

Re: Full Circle Magazine
« Reactie #17 Gepost op: 2011/08/14, 11:29:09 »
Ok. Ik heb de poll verplaatst naar "Algemeen".

Ik had eerst DIT topic verplaatst, en heb het daarna teruggebracht. Moest ik de verwijstopics nog in de prullenbak gooien ook.  XD
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Full Circle Magazine
« Reactie #18 Gepost op: 2011/08/14, 17:12:28 »
Nieuw in de wereld van modjes prosper XD

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Full Circle Magazine
« Reactie #19 Gepost op: 2011/08/15, 20:05:02 »
poll staat nu 3 dagen, 7 mensen hebben er baat bij, volgens de poll....

Re: Full Circle Magazine
« Reactie #20 Gepost op: 2011/08/16, 20:57:47 »
Het lijkt niet echt veel, maar op zou een nummer proberen wel kunnen. Volgende vraag is natuurlijk, hoeveel mensen zin hebben om te helpen. Het vertalen zou op zich redelijk snel moeten kunnen gaan, maar met een man of 3 is het toch nog aardig wat werk lijkt me.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Full Circle Magazine
« Reactie #21 Gepost op: 2011/08/17, 07:11:29 »
Ik heb even teruggelezen, en Ward+FreetheBee+tiempjuuh=3personen. Ik doe een oproep in de poll :)

Offline jabuca

  • Lid
Re: Full Circle Magazine
« Reactie #22 Gepost op: 2011/08/17, 08:01:29 »
Als Full Circle Magazine vertaald wordt in her Nederlands, ben ik er happy mee, mijn Engels is niet wat je noemd!!

Vr.gr. jabuca
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Re: Full Circle Magazine
« Reactie #23 Gepost op: 2011/08/18, 20:19:44 »
Ik zou in ieder geval wel beginnen met de nieuwste uitgave te vertalen, en daarna eventueel terugwerken als we nog meer tijd hebben.
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Re: Full Circle Magazine
« Reactie #24 Gepost op: 2011/08/20, 12:28:08 »
Ik denk dat voor zo weinig mensen die belangstelling hebben het wel heel erg veel tijd kost om zoiets te vertalen. Het is wel handig voor de mensen die minder goed Engels kunnen, maar ik denk dat het grootste deel wel engels kan. Dus voor die 10-20 belangstellenden die ook nog het blad interessant vinden is het wel onefficient werken lijkt me.
Beter engelse taal leren door juist het full circle magazine in het engels te lezen is een veel leukere uitdaging. Je kan dan altijd hier vragen wat een woord betekent, als je er niet uitkomt. Of liever, gebruik google. Je leert er meer van denk ik.
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------