Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe werk ik met een inf-bestand?  (gelezen 2435 keer)

Offline plek

  • Lid
Hoe werk ik met een inf-bestand?
« Gepost op: 2010/05/18, 22:24:30 »
Voor mijn Nokia-mobieltje heb ik van de Nokiasite een bestandje gedownload waarmee ik oa een backup van de gegevens op de mobiel kan maken. Helaas was er geen Linuxversie, dus ik heb de Windowsversie gekozen. Ik verwachtte een exe-bestand, wat ik dan in Wine had willen proberen. Het bestandje is echter een inf-bestand. Ik heb geen idee of, en zo ja hoe, ik dat onder Ubuntu (9.04) kan laten werken. Ergens kwam ik een topic tegen waarin ndiswrapper werd genoemd, maar dat had vooral met draadloos te maken; ik begreep tenminste niet of ik daar wat mee zou kunnen.

Heeft iemand een antwoord voor mij? Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groet, Peter

Re: Hoe werk ik met een inf-bestand?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/19, 00:17:09 »
Welke serie van Nokia heb je? Je kan vast kijken in  Systeem>Beheer>Synaptic> Zoeken, invullen Nokia of er een programma is voor jou model Nokia.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Hoe werk ik met een inf-bestand?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/19, 10:25:02 »
Voor mijn Nokia-mobieltje heb ik van de Nokiasite een bestandje gedownload waarmee ik oa een backup van de gegevens op de mobiel kan maken. Helaas was er geen Linuxversie, dus ik heb de Windowsversie gekozen. Ik verwachtte een exe-bestand, wat ik dan in Wine had willen proberen. Het bestandje is echter een inf-bestand. Ik heb geen idee of, en zo ja hoe, ik dat onder Ubuntu (9.04) kan laten werken. Ergens kwam ik een topic tegen waarin ndiswrapper werd genoemd, maar dat had vooral met draadloos te maken; ik begreep tenminste niet of ik daar wat mee zou kunnen.

Heeft iemand een antwoord voor mij? Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groet, Peter

Ik weet nog uit mijn Windows periode dat sommige .inf bestanden geïnstalleerd konden worden op deze manier:

-bestand selecteren
-rechtermuisknop
-in menu "installeren" selecteren
-installatieprocedure volgen

Of het ook zo werkt in Wine durf ik echt niet te zeggen. Mijn vermoeden is dat Wine een .exe bestand nodig heeft.
Wat je ook kan doen is Sun VirtualBox installeren en een Windows versie virtueel draaien.

Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Offline timosha

  • Lid
Re: Hoe werk ik met een inf-bestand?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/19, 10:25:24 »
Een .inf bestand is in Windows onderdeel van oa. een driver. Dat gaat niet zonder meer werken in Wine.

Als je in Windows een driver wil updaten ga je via het controle paneel -> hardware naar update driver, dan klik je het .inf bestand aan en Windows weet nu welke onderdelen er moeten geinstalleerd worden.
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


Offline plek

  • Lid
Re: Hoe werk ik met een inf-bestand?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/20, 20:56:42 »
Dank voor jullie reacties.
@timosha. Ik weet dat het onder Windows zo gaat, maar ik heb geen Windows meer.

@nomko. Ik weet dat Virtualbox een alternatief is voor Wine. Als de nood aan de man komt, zal ik me daar in moeten verdiepen als een exe-bestand het onder Wine niet blijkt te doen. Maar eerst wil ik de mogelijkheden van Ubuntu proberen.

@gijsbert. Ik heb een Nokia 3109 classic. In Synaptic kwam ik, zoekend op nokia, de volgende opties tegen: Gammu (command line tool), KMobileTools (een KDE programma) en Gnokii (een set programma's voor communicatie met mobieltjes).
Gnokii spreekt me eerlijk gezegd het meest aan, ook door de in Synaptic genoemde site http://wiki.gnokii.org. Weet je hier iets van?

Alvast dank.
Groet, Peter

Re: Hoe werk ik met een inf-bestand?
« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/20, 23:26:41 »
Nee, ik heb een mobieltje uit het stoomtijdperk.  ;)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.