Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (OPGELOST) Mijn ervaringen met ubuntu 10.10 en kubuntu 10.10  (gelezen 3533 keer)

Offline barco78

  • Lid
(OPGELOST) Mijn ervaringen met ubuntu 10.10 en kubuntu 10.10
« Gepost op: 2010/11/15, 11:13:37 »
Veel mensen komen aan het twijfelen welke versie ze het beste kunnen gebruiken
zelf twijfelde ik tussen  ubuntu 10.10 en kubuntu 10.10 (64 bit)

kubuntu : persoonlijk vind ik de mooiste van de twee en ik weet het niet zeker maar volgens mij is kubuntu net even iets sneller als ubuntu (sorry voor deze uitspraak)
het is overzichtelijker, maar minder stabiel heb ik pijnlijk gemerkt

ik gebruik ze allebei maar mijn voorkeur gaat uit naar kubuntu, maar deze moet zich nog wel gaan bewijzen, wil ik hem volledig gaan gebruiken

ps deze topic breid ik nog wel uit, maar begrijp me niet verkeerd het zijn beide super programmaś en het bovenstaande zijn mijn persoonlijke ervaringen door de jaren heen ik heb gisteren kubuntu nog een kans gegeven maar helaas...blijf crashen in het pakket beheer
« Laatst bewerkt op: 2010/11/23, 09:23:59 door barco78 »
Intel core i3-dual 3.06ghz-64 bit  -ram 4gb - 500gb hdd - videokaart:nvidia 1ghz
Besturingsprogramma : ubuntu 11.10


Daarnaast diverse computers vanaf 2,4ghz met verschillende distros
-------------------------------------------------------------------
Linux user number #527239 (Link) http://counter.li.org/
-------------------

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Mijn ervaringen met ubuntu 10.10 en kubuntu 10.10
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/15, 11:35:56 »
blijf crashen in het pakket beheer
Dan zou je synaptic kunnen installeren.
Neem de desktop die je bevalt en pak de programma's die je wilt.
Gelukkig is met *ubuntu bijna alles mogelijk......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Mijn ervaringen met ubuntu 10.10 en kubuntu 10.10
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/15, 11:53:40 »
blijf crashen in het pakket beheer
Dan zou je synaptic kunnen installeren.
Neem de desktop die je bevalt en pak de programma's die je wilt.
Gelukkig is met *ubuntu bijna alles mogelijk......

Waarom niet Muon? Muon kan bijna evenveel als Synaptic, lijkt er zelfs op en Muon is in tegenstelling tot Synaptic wél een KDE-programma. Kun je zo uit de pakketbronnen halen, gewoon het pakket Muon installeren :)
Of sudo apt-get install muon

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Mijn ervaringen met ubuntu 10.10 en kubuntu 10.10
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/15, 12:47:34 »
Waarom niet Muon?
Omdat ik dat niet ken, als Gnome gebruiker :lol:
Maar wanneer dat een KDE programma is, heeft het binnen Kubuntu natuurlijk wel de voorkeur !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline MKe

  • Lid
Re: Mijn ervaringen met ubuntu 10.10 en kubuntu 10.10
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/22, 20:39:15 »

Waarom niet Muon? Muon kan bijna evenveel als Synaptic, lijkt er zelfs op en Muon is in tegenstelling tot Synaptic wél een KDE-programma. Kun je zo uit de pakketbronnen halen, gewoon het pakket Muon installeren :)
Of sudo apt-get install muon
Meer uit nieuwsgierigheid, maar waarom wordt een dergelijk programma (Synaptic dan wel Muon) niet standaard geinstalleerd? Het was voor mij een van de min punten dat KUbuntu minder compleet leek dan Ubuntu zelf. De standaard software installatie tool vond ik niet zo handig. Gelukkig kan ik met CLI redelijk uit de voeten, dus installeren lukte nog wel. Maar voor een beginner zou Synaptic/Muon toch handiger zijn.

on topic:
Ik ben zelf na maanden Kubuntu weer terug gegaan naar Gnome. Voor mij persoonlijk was dat toch wat intuitiever. En Gnome lijkt bij mij weer sneller te zijn. Maar dat is allemaal subjectief natuurlijk 8)

Re: Mijn ervaringen met ubuntu 10.10 en kubuntu 10.10
« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/22, 20:56:20 »
@Mke: Omdat we hier te maken hebben met een vreemde mentaliteit. Men wil KPackageKit als een Ubuntu Softwarecentrum-alternatief en daar past zoiets als Muon niet in, vind men. Synaptic is geen optie omdat het GNOME is.
Ik ben het met je eens dat Muon inderdaad handiger is, zelfs voor beginners (!) :)
Wie weet komt Muon wel als standaard in 11.04 of 11.10, het wordt tenslotte gemaakt door Jonathan Thomas van Kubuntu/Canonical.

Offline MKe

  • Lid
Re: Mijn ervaringen met ubuntu 10.10 en kubuntu 10.10
« Reactie #6 Gepost op: 2010/11/22, 21:30:26 »
Zou wat mij betreft een goede optie zijn. Synaptic maakte een wat gammele indruk op Kubuntu, dus een Qt applicatie als Muon zou een beter alternatief zijn. Voor de rest maakt het mij niet zoveek uit. Qt of GTK, als het maar goed werkt.

Re: Mijn ervaringen met ubuntu 10.10 en kubuntu 10.10
« Reactie #7 Gepost op: 2010/11/22, 21:40:58 »
Daarom. Dus hopelijk komt Muon snel als standaard :)
Gelukkig kun je hem sinds 10.10 wel makkelijk uit de standaardpakketbronnen installeren :)

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Mijn ervaringen met ubuntu 10.10 en kubuntu 10.10
« Reactie #8 Gepost op: 2010/11/22, 22:11:08 »
Beste barco78,

Kan je eens iets concreter zijn 'wat' jouw pakketbeheer doet crashen?

Meer algemeen: Kubuntu is gezegend met de illustere pakketbeheerder KPackageKit. Dat programma zuigt. Het is al een stuk verbeterd in 10.10, maar dan nog. Elke keer geef ik het een nieuwe kans, maar elke keer stelt het weer teleur. De laatste keer door bij installatie van kubuntu-restricted-extras doodleuk OpenJDK niet te installeren, die in dat pakket zit. En elke keer weer installeer ik dan maar weer met een diepe zucht Synaptic. En onlangs ook Muon, dat er veelbelovend uitziet.
Daarnaast kan je ook veel via de Terminal installeren, als je daar wat in thuis raakt. Tip  ;)

Een gepimpte Kubuntu is Mint. Mint9 KDE loopt als een speer op mijn laptop, en is standaard uitgerust met Synaptic en een extra Software manager  ;)
Relativerende opmerking: Hoe stabiel en mooi Mint ook mag zijn, ik heb Mint al twee keer gecrasht gekregen, dat is me bij Kubuntu nog nooit gelukt. Maar, dat zegt wellicht meer over mij  ;)
« Laatst bewerkt op: 2010/11/22, 22:13:54 door asphyxia »
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline barco78

  • Lid
Re: Mijn ervaringen met ubuntu 10.10 en kubuntu 10.10
« Reactie #9 Gepost op: 2010/11/23, 09:23:29 »
ik had er vandaag genoeg van en heb een verse installatie gedaan, had niet gehoeven maar ik stoorde me aan die crash waar ik geen oplossing voor wist

allemaal bedankt voor het helpen
Intel core i3-dual 3.06ghz-64 bit  -ram 4gb - 500gb hdd - videokaart:nvidia 1ghz
Besturingsprogramma : ubuntu 11.10


Daarnaast diverse computers vanaf 2,4ghz met verschillende distros
-------------------------------------------------------------------
Linux user number #527239 (Link) http://counter.li.org/
-------------------