Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Feisty]Firefox problemen  (gelezen 850 keer)

Offline muksie

  • Lid
[Feisty]Firefox problemen
« Gepost op: 2007/04/17, 20:56:47 »
Sinds anderhalve week gebruik ik nu Feisty Fawn. Ik heb een clean install gedaan, maar daarbij de ~/.mozilla/firefox/jtfjw12z.default/ even tijdelijk op een windows PC geplaatst en later weer teruggeplaatst. In het begin werkte dit prima, en had ik al m'n bladwijzers, voorkeuren, extensies en opgeslagen wachtwoorden weer terug. Maar nu is firefox plotseling in het engels, en de extensies werken ook niet meer naar behoren. Ze staan nog wel bij add-ons, maar daar houdt het ook mee op.

Het profiel dat standaard door firefox aangemaakt werd, heb ik ook nog. Als ik de profiles.ini even wijzig en dit oude profiel terugzet, is firefox weer gewoon in het Nederlands. Alleen moet ik het dan zonder bladwijzers, opgeslagen wachtwoorden etc. doen.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Of eventueel welke bestanden ik van het ene profiel naar het andere moet kopieren om  bladwijzers, voorkeuren, extensies en opgeslagen wachtwoorden erin te krijgen.

Eventueel kan ik voorkeuren wel even opnieuw instellen, en extensies wel opnieuw installeren, maar vooral bladwijzers en opgeslagen wachtwoorden wil ik niet kwijt. Ik weet dat het mogelijk is om je wachtwoorden te bekijken, maar om die nu alle ca. 40 (random gegenereerd) over te gaan schrijven is ook een beetje veel werk.

Het vreemde is dus dat het eerst wel werkte, maar nu niet meer.

Guus

  • Gast
[Feisty]Firefox problemen
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/17, 20:58:19 »
bladwijzers kun je exporteren  als je naar bladwijzers beheren -> Bestand -> Exporteren gaat

Offline muksie

  • Lid
[Feisty]Firefox problemen
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/17, 21:11:17 »
Bedankt, i.i.g. heb ik de bladwijzers weer terug. Weet iemand misschien ook nog of en zo ja, hoe het mogelijk is om de opgeslagen wachtwoorden over te zetten?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
[Feisty]Firefox problemen
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/17, 22:39:50 »
Probeer het eens in windows.
In de profilemanager kan je een nieuw profiel aanmaken, en die laten verwijzen naar de bestanden op je Windows pc.

Je cookies kan je overigens vinden in cookies.txt.

Je wachtwoorden kan je te zien krijgen door:
Edit>preferences>security>show passwords

Daarmee kan je ze overtypen/schrijven. Echt handig is het niet, maar ik zou niet weten hoe je ze automatisch terug krijgt.
Ik heb wel een bestandje "signons2.txt" waar alle usernames en passwords zijn opgeslagen (gecodeerd)
Ik weet niet of je die zomaar kan kopiƫren naar een ander profiel.
Hier staat wel een uitleg, maar ik weet niet of het ook werkt:
http://users.adelphia.net/~irwingreenwald/About%20Profiles.html#passwords

Zie ook hier:
http://kennethhunt.com/archives/001519.html