Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 9.10 Server Edition + Plone CMS  (gelezen 1794 keer)

Offline force317

  • Lid
Ubuntu 9.10 Server Edition + Plone CMS
« Gepost op: 2010/01/14, 21:04:53 »
Heeft iemand hier ervaring met het opzetten van een Ubuntu Server + Plone met alles erop en eraan ?
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Ubuntu 9.10 Server Edition + Plone CMS
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/14, 21:43:11 »
Er is hier voldoende kennis aanwezig omtrent het opzetten van ubuntu server, dus dat komt wel goed.

Plone moet volgens mij niet zo'n probleem zijn. Ik zie dat daar pakketten voor beschikbaar zijn in de standaard repositories; zope-plone3 en plone3-site.

Misschien is het volgende voldoende om plone te installeren:
sudo apt-get install plone3-site en zope-plone3
Je zult daarna misschien nog wat moeten instellen. Maar daar is denk ik wel plone documentatie of tutorial voor. Of misschien weet iemand hier het ;)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Ubuntu 9.10 Server Edition + Plone CMS
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/14, 22:13:05 »
Op de website van plone staat een tutorial over hoe je het moet installeren op ubuntu 9.10:

http://plone.org/documentation/kb/installing-a-plone-buildout-on-ubuntu
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Offline force317

  • Lid
Re: Ubuntu 9.10 Server Edition + Plone CMS
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/15, 22:30:17 »
Bedankt voor de link !

Hm, ze hebben er dus een shell script voor gemaakt.

De handigste manier lijkt me toch ze één na één uit te voeren op de kommandoregel van de
Ubuntu Server. Kan je beter volgen of er niets foutloopt.

Onderaan staat een kommando om plone te starten, maar kan je hem ook stoppen ? Dat zal wel, maar met
welk kommando ?

Zelf heb ik geen ervaring met Ubuntu Server Edition. Ik heb Plone al wel geinstalleerd als localhost
op Ubuntu Desktop, maar nog niet op een Linux Server van om het even welke distro.

Ik neem aan dat als ik de Ubuntu Server Edition installeer ik niks van de addons die hij vraagt moet installeren, behalve misschien SSH om op afstand de server via bvb. Putty over te nemen. Ook een
vast ip adres geven zal ik wel moeten doen.

Zijn er nog onderdelen - bvb. samba - die jullie zouden aanraden toe te voegen ?

Toch jammer dat er geen werkende debian package bestaat voor de meest recente versie van Plone ...  ???
Ik heb die uit de synaptic - versie 3.1.7 - enkele weken geleden eens geprobeerd maar die werkte niet.
Het zou leuk zijn indien de Plone mensen zelf de moeite namen om voor de verschillende belangrijkste Linux distro's - Ubuntu/Debian, OpenSUSE en Fedora/Red Hat - een geteste en werkende package klaar te zetten, met de nodige extra uitleg ... .
« Laatst bewerkt op: 2010/01/15, 22:35:33 door force317 »
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Re: Ubuntu 9.10 Server Edition + Plone CMS
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/15, 22:39:32 »
Zijn er nog onderdelen - bvb. samba - die jullie zouden aanraden toe te voegen ?
Ik weet niet wat de specificaties zijn van je webserver, en of je nog webserver software nodig hebt, maar ik zou zeker NIET voor apache2 gaan, deze gebruikt gewoon veel te veel werkgeheugen voor niets.
Je kan beter gaan voor een alternatief als lighttpd. Zie mijn signature (2e link) voor meer inforamtie.
« Laatst bewerkt op: 2010/01/15, 22:46:16 door Ward De Ridder »
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Re: Ubuntu 9.10 Server Edition + Plone CMS
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/15, 23:56:00 »
Foutje, in het verkeerde topic gepost. :-[
« Laatst bewerkt op: 2010/01/16, 00:12:32 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline force317

  • Lid
Re: Ubuntu 9.10 Server Edition + Plone CMS
« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/16, 12:33:54 »
Het is de bedoeling er alleen Plone op te draaien, maar mogelijk zijn er wel wat utlities die zeker helpen als
extra.
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Ubuntu 9.10 Server Edition + Plone CMS
« Reactie #7 Gepost op: 2010/01/16, 13:48:59 »
Toch jammer dat er geen werkende debian package bestaat voor de meest recente versie van Plone ...  ???
Ja dit soort dingen lopen vaak een beetje achter. Zelf installeer ik dit soort dingen liever handmatig. Je kunt dan zelf de versie kiezen, en ik wil ook niet dat dit programma automagisch ge-upgrade wordt. Want soms werkt de code weer minder goed ofzo in een nieuwere versie.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Ubuntu 9.10 Server Edition + Plone CMS
« Reactie #8 Gepost op: 2010/01/16, 15:27:56 »
Toch jammer dat er geen werkende debian package bestaat voor de meest recente versie van Plone ...  ???
Ja dit soort dingen lopen vaak een beetje achter. Zelf installeer ik dit soort dingen liever handmatig. Je kunt dan zelf de versie kiezen, en ik wil ook niet dat dit programma automagisch ge-upgrade wordt. Want soms werkt de code weer minder goed ofzo in een nieuwere versie.

Daar heb je gelijk in!
Dingen als wordpress daarvan snap ik al helemaal niet waarom ze die nog in de pakketbronnen steken, dat is gewoon een php-script..
Daar zit je dan ook ook met de verouderde versie terwijl wordpress zelf automatisch kan geupdated worden als je dat wil.
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds