Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Steunpunt gezocht  (gelezen 3483 keer)

Offline Dave

  • Lid
Steunpunt gezocht
« Gepost op: 2008/08/19, 22:24:26 »
In de achterhoek kwam geen respons maar wil toch nog eens een poging wagen voor.... Vlissingen.

Veel klachten over virussen en steeds slechter draaiende pc dus de dame had wel oren naar een systeem wat daar voorgoed mee afrekent.
Dus als iemand van de voormalige steunpuntenkaart daar gelocaliseerd is?



Ik heb overigens expres de woonplaats niet in de topictitel gezet om de deur voor meer oproepen open te houden.

Offline eendje

  • Lid
Steunpunt gezocht
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/19, 22:38:07 »
R0n woont in Zeeland en nog iemand...
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Steunpunt gezocht
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/19, 22:43:31 »
Ik woon ook in zeeland. Maar ik heb maar 1 cd'tje. Kan er wel 1 branden en dan opsturen?

Overigens weet ik nog te weinig van Ubuntu om volledige ondersteuning te geven.

Offline mcgyver

  • Lid
Steunpunt gezocht
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/19, 23:14:21 »
Ik heb enkele cd's. Wil wel opsturen. Kan ook helpen, maar zit in Brabant.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Steunpunt gezocht
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/20, 07:54:31 »
Vlissingen is voor mij 1 uur rijden, mar ik kan wel een zelfgebrandde CD opsturen .......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Remco

  • Lid
    • http://remcovs.blogspot.com/
Steunpunt gezocht
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/20, 12:00:52 »
Middelburg meldt zich hier, mét nog officiele cd's in de aanbieding :-) Je kan er zo een ophalen.
Stuur maar even een  mailtje.

groet Remco

Steunpunt gezocht
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/20, 12:43:33 »
We komen steeds dichterbij Vlissingen. ;)

Offline Dave

  • Lid
Steunpunt gezocht
« Reactie #7 Gepost op: 2008/08/20, 12:53:45 »
Citaat van: arie
als je een cd nodig hebt kan ik er wel 1 opsturen
neuh ceedeetjes kan ik wel branden.
tis voor een installatie en afwerking.
Ik zit aan de andere kant van het water en met verdwijnen veerboot moet ik rondrijden plus 2x tol.
Vandaar dat ik eerst een balletje opgooi of er iemand vlak bij zit.

Steunpunt gezocht
« Reactie #8 Gepost op: 2008/08/20, 13:53:55 »
Ik woon in terborg! mail maar even naar info@ubuntu-info.nl ik kan je zo een ubuntu 8.04 32 bit desktop cd leveren.

Offline Dave

  • Lid
Steunpunt gezocht
« Reactie #9 Gepost op: 2008/08/20, 14:24:50 »
Bedankt voor het aanbod.
Maar zoals hier te lezen zit ik niet om een cd verlegen.
Een ook voor mij i.r.l. verder onbekende en alleenstaande dame is geïnteresseerd om over te stappen op een virusproof systeem.

Het gaat dus om een afgewerkte installatie ter plekke af te leveren.
dus eventuele data backuppen, partitioneren, installeren en de multimedia en email enzo in orde brengen.

Offline HP

  • Lid
Steunpunt gezocht
« Reactie #10 Gepost op: 2008/08/20, 21:43:30 »
Citaat van: Dave
Het gaat dus om een afgewerkte installatie ter plekke af te leveren.
dus eventuele data backuppen, partitioneren, installeren en de multimedia en email enzo in orde brengen.
Ik heb vandaag weer zo'n klus gedaan. Installeren van Ubuntu kost je 20 minuten, dan updates draaien en wat programma's erbij en je bent een uur verder. Echter data backuppen en overzetten van de ene HDD naar de nieuwe HDD is lastig en kan zeer tijdrovend zijn als bijv. de e-mail mappen vanuit outlook naar evolution moeten worden overgepompt. Dat is alles bijelkaar misschien wel een dag werk.... denk je dat je hier iemand vindt die dat gratis komt doen?
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Offline Dave

  • Lid
Steunpunt gezocht
« Reactie #11 Gepost op: 2008/08/21, 08:52:12 »
doe het zelf regelmatig maar ben er echt geen dag mee bezig hoor.
meestal een 2 uurtjes en met de live cd start het even wat langzamer op maar kun je tijdens de installatie al van alles vertellen en laten zien.

Maar de genoemde locatie is al anders voorzien. schoonzoon vertelde dat dat niks was en heel moeilijk en heeft ze maar een bedrijf gebeld om XP er weer op te zetten.

Ben wel wijzer geworden over de "steunpunten" inmiddels, zal ook de reden zijn waarom in de achterhoek geen respons kwam en veel ballonnetjes op de kaart niet eens te contacteren zijn.

Naar mijn idee kan iemand die zelf moet partitioneren en dergelijk ook heel goed zelf een ceedeetje branden.

Dacht met een dergelijk topic meer oproepen een plek te kunnen geven maar dat idee laat ik maar varen nu.

Offline HP

  • Lid
Steunpunt gezocht
« Reactie #12 Gepost op: 2008/08/21, 11:31:10 »
Citaat van: Dave
doe het zelf regelmatig maar ben er echt geen dag mee bezig hoor.
meestal een 2 uurtjes en met de live cd start het even wat langzamer op maar kun je tijdens de installatie al van alles vertellen en laten zien.
incl. het backuppen en migreren van allemaal spul waarvan je van tevoren niet weet hoeveel het is? Zoals ik al zei, dat is juist het tijdrovendst.
Citaat
Maar de genoemde locatie is al anders voorzien. schoonzoon vertelde dat dat niks was en heel moeilijk en heeft ze maar een bedrijf gebeld om XP er weer op te zetten.
Wat een softie zeg ;-)
Citaat
Ben wel wijzer geworden over de "steunpunten" inmiddels, zal ook de reden zijn waarom in de achterhoek geen respons kwam en veel ballonnetjes op de kaart niet eens te contacteren zijn.
De steunpuntenkaart is overrated. Een serieus steunpuntennetwerk oprichten blijkt een lastige opgave, maar we zijn er mee bezig
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Offline Mikkel

  • Lid
Steunpunt gezocht
« Reactie #13 Gepost op: 2008/08/21, 11:51:33 »
Citaat van: HP
Citaat van: Dave
Maar de genoemde locatie is al anders voorzien. schoonzoon vertelde dat dat niks was en heel moeilijk en heeft ze maar een bedrijf gebeld om XP er weer op te zetten.
Wat een softie zeg ;-)
Onbekend met... denk ik eerder.
Linux is nu eenmaal bekend geworden door die terminal waarin allerlei onbegrijpelijke codes getypt moesten worden, waardoor de gemiddelde computergebruiker het idee kreeg dat dat niets voor hem was.
Dat het tegenwoordig met Ubuntu stukken makkelijker is, geloof je pas als je het bij een ander hebt gezien. Of wanneer Windows met al z'n beveiligings- en onderhoudsprogramma's je zó de keel uit gaat hangen dat je de stap waagt en je computer eens opstart met een Ubuntu Live-cd.

Jammer dat de vrouw waar Dave het over heeft, toch heeft gekozen voor een nieuwe installatie van XP, maar aan de andere kant wel begrijpelijk. Wat schoonzoon zegt komt uiteraard overtuigender over dan wat een 'vreemde' zegt.


Edit: die schoonzoon............... had die geen tijd om XP opnieuw voor haar te installeren? Als hij daar zelf geen kaas van gegeten heeft, dan kan ik me al helemáál voorstellen dat hij Linux (Ubuntu) niet ziet zitten.
Jammer, hij weet niet wat hij mist. :)

Offline Dave

  • Lid
Steunpunt gezocht
« Reactie #14 Gepost op: 2008/08/21, 19:51:35 »
was vanmiddag bij iemand die gebeld had voor een vraag over de email. Ik zeg kom wel langs want leg dat maar eens uit die pop en smtp via de telefoon aan een noob.
Tegen dat ik weg ging zij die wel jammer dat ie de nieuwe camera niet kon gebruiken op deze computer.
Dus ik vraag hoezo niet. Nou dat was hem verteld door die en die en die wist er best veel van en bla bla.
Nou laat maar eens zien dan. usb stekker er in en de camera aan en hop daar ging het al.
Daar stond ie dan met z'n ceedeetje met software haha.
Maar goed, zo hoor je dus hoe de praatjes rond gaan dat je niks kunt met Linux.

Offline Paul7

  • Lid
Steunpunt gezocht
« Reactie #15 Gepost op: 2008/08/30, 21:03:31 »
Best wel handig een steunpunt in de buurt........maar........dan moet de pagina http://www.ubuntu-nl.org/ondersteuning/steunpunten wel beschikbaar zijn.

Als beginner heb ik momenteel ook meer vragen dan antwoorden en om ze allemaal in het forum weg te schrijven is ook te veel van het goede.

Dus als iemand zich geroepen voelt om mij een beetje op weg te helpen met het inrichten van mijn ubuntu server.....ubuntu desktop's enz. ben ik al een gelukkig man.

En als het goed is kan ik er ook nog wat van leren en t.z.t. iemand anders mee helpen.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Steunpunt gezocht
« Reactie #16 Gepost op: 2008/08/30, 21:46:50 »
@Paul_M: Is Tholen te ver weg voor je
Voor vragen ben je hier welkom, maar dat is wel ruim één uurtje rijden en een toltunnel verder.......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.