Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nvidia GeForce 8500 GT  (gelezen 1751 keer)

Offline Hanssun

  • Lid
Nvidia GeForce 8500 GT
« Gepost op: 2007/09/23, 08:00:19 »
Goedemorgen mensen,

Ik wil een nieuwe grafische kaart kopen en heb onder de 100€  een mooie kaart zien leggen de Nvida GeForce 8500 GT nu is mij vraag: kan ik die onder Ubuntu installeren?.

Gr Hans,

Nvidia GeForce 8500 GT
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/23, 16:12:47 »
Ja. Maar het zou kunnen dat je handmatig de Nvidia driver moet installeren*. (De standaard driver "glx-new" zou officieel moeten werken, maar bezitters van de nieuwe Nvidia kaarten kiezen meestal voor een nieuwere driver. De laatste is 100.14.19.)

http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=695&num=1


Indien je voor handmatig installeren kiest: https://help.ubuntu.com/community/BinaryDriverHowto/Nvidia


Let vooral op het volgende gedeelte:

Citaat
Old Installs Conflicting

If either of nvidia-glx-legacy/nvidia-glx-new are installed a dotfile is created in /lib/linux-restricted-modules/ . Even after these packages are uninstalled the dotfile will remain and may frustrate efforts to use the nvidia-glx package. See this [WWW] launchpad bug about the hidden file not being removed when nvidia-glx-new is uninstalled (also applies if nvidia-legacy is removed) for details.
Want dat kan veel frustratie voorkomen :)



* Nadeel handmatig installeren: moet overnieuw na kernel-updates en soortgelijke updates. De driver wordt dus niet automatisch vernieuwd.

wiki

  • Gast
Nvidia GeForce 8500 GT
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/23, 18:22:35 »
Hallo forum leden
Hier met wiki

zojuist een nieuwe computer aangeschaft met een nvidia 8800 gts grafische kaart, die is mijn inziens nog niet voor ubuntu beschikbaar.
Weet u misschien of daar spoedig een geschikte driver voor uit komt?
Of zijn er andere mogelijkheden.
Al vast bedankt
wiki

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Nvidia GeForce 8500 GT
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/23, 18:24:36 »
Vier weken wachten: dan komt de nieuwe Ubuntu 7.10 uit. Dan wordt de goede fabrieksdriver van Nvidia, bijna automatisch geinstalleerd.

BroodjeUbuntu

  • Gast
Nvidia GeForce 8500 GT
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/23, 23:09:58 »
Ik heb pas ook een nieuwe 8400 gs op de kop getikt, kan niet wachten tot Gutsy uit is (zit nu opgescheept met alleen winxp :( ).
Ik wacht maar liever 4 weken dan dat ik 4 weken zit te klooien weinig zin in ook ;) Ik blijf nog wel op het forum kletsen voor de gezelligheid en nieuwtjes.

Offline Hanssun

  • Lid
Nvidia GeForce 8500 GT
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/24, 07:40:24 »
Goedemorgen mensen,

Bedankt voor jullie reactie's , ik heb voor mezelf besloten om nog een paar weekjes  te wachten  tot Ubuntu 7.10 - Gutsy Gibbon uitkomt en dan pas te beslissen welke grafiche kaart ik ga nemen

Gr Hans,

Offline armedking

  • Lid
Nvidia GeForce 8500 GT
« Reactie #6 Gepost op: 2007/09/24, 17:26:18 »
Ik heb een Nvidia GeForce 8600 GT Sli connected Pci Express.

ik heb de mijne kunnen installeren met envy door velen niet aan te raden maar geen enkele driver werkte dan alleen de officiele nvidia drivers.