Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Skype en 8.04 Hardy Heron  (gelezen 1736 keer)

cy

  • Gast
Skype en 8.04 Hardy Heron
« Gepost op: 2008/04/24, 18:59:57 »
Skype installeert wel onder Hardy en deze lijkt ook te werken, maar schijn bedriegt.

Het gaat helemaal niet goed met de audio, soms werkt het wel soms niet. Ik kan maar één keer een call doen, daarna reageert Skype niet meer en als ik het wil afsluiten hangt het mijn hele PC. Skype moet duidelijk gehercompileerd worden met de nieuwe kernel van Hardy. Echter Skype is geen open source, dus alle Skype liefhebbers laat een bericht achter op skype.com dat er een nieuwe versie moet komen!

Gr
Cy

cy

  • Gast
Skype en 8.04 Hardy Heron
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/25, 11:40:43 »
Inmiddels is mij meer duidelijk en weet ik niet zeker of het alleen aan Skype ligt. Ik kan totaal geen geluidsrecording doen. Zodra ik dat gebruik (bv de geluidsrecorder) hangt het process en moet ik het geforceert afsluiten. Audacity heeft het zelfde effect. Hebben meer mensen hier last van?

Cy

miek

  • Gast
Skype en 8.04 Hardy Heron
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/04, 12:23:38 »
Ik had hetzelfde probleem. Na een keer bellen, problemen met playback.
Via Medibuntu nu skype-static-oss geinstallerd en Open Sound System als geluidsapparaat gekozen (ipv ALSA) bij de systeeminstellingen.
Dit lostte het probleem op. Alleen het geluid is nog steeds verschrikkelijk slecht. Ik heb al vanalles geprobeerd bij de instellingen, maar het blijft haperen.
Nu gebruik ik Kubuntu 8.04, maar had eerst Ubuntu 8.04 geinstalleerd en heb toen een prima skypegesprek gevoerd. Het lijkt dus dat dat ook nog verschil maakt.

Miek

Skype en 8.04 Hardy Heron
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/04, 12:26:35 »
Ik heb zelf ook last van audioproblemen sinds de upgrade naar 8.04. Soms is er geen geluid of geven alleen specifieke programma's geluid. Hoe komt dit eigenlijk?

kurosaki_ichigo

  • Gast
Skype en 8.04 Hardy Heron
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/04, 12:55:25 »
Ubuntu of tenminste wel hier in kde4 heeft de micro standaard uit staan. Als je alle kanalen zal selecteren zul je zien de mirco is uit.





Zoiets zou het kunnen op lossen