Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: GMAIL meldt: geblokkeerde inlogpoging  (gelezen 644 keer)

GMAIL meldt: geblokkeerde inlogpoging
« Gepost op: 2017/03/26, 12:07:54 »
Deze melding per e-mail krijg je als er ergens een 'onveilige' app wil connecteren met je account.
Na lange tijd vond ik uiteindelijk dat deze boodschap kwam als een van mijn computers actief was waarop thunderbird ingesteld was.

In mijn gmail-account is er ook nog een telenet-account gekoppeld om ook deze berichten binnen te krijgen op 1 centrale plaats. En dat is al jaren zo, zonder problemen.

Bij het installeren in thunderbird:
- eerst geprobeerd met de gmail-account, doch daar krijg je gelijk de boodschap dat je daarvoor verplicht de beveiliging een trap lager moet schakelen. Dat was dus geen optie.
- dan maar de telenet-account gekoppeld en daar waren geen bezwaren (alhoewel ze dus wel degelijk ook in de gmail-account binnenkomen).
- IMAP werd ingesteld
Thunderbird doet zijn werk hier heel goed.
En die computer kan soms al een uur actief zijn, en zonder dat thunderbird dan al gebruikt werd, komt dan de melding van een inlogpoging door een onveilige app.

Je kent het: op een website staat een link "info" of "contact" en dat was de reden waarom ik thunderbird inschakelde.

Iemand een idee of ik daar iets moet/kan aan veranderen/verbeteren?

Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-21.2   (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: GMAIL meldt: geblokkeerde inlogpoging
« Reactie #1 Gepost op: 2017/03/26, 12:37:05 »
Je kent het: op een website staat een link "info" of "contact" en dat was de reden waarom ik thunderbird inschakelde.
Zelf omzeil ik dat probleem, door rechtsklik muis op betreffende webkoppeling (mailto:emailadres) - kopiĆ«ren - plakken in Gmail.  Wel even "mailto:" eruit schrappen. :)

Re: GMAIL meldt: geblokkeerde inlogpoging
« Reactie #2 Gepost op: 2017/03/26, 13:01:05 »
Inderdaad Pjotr.
Dat is de simpelste manier, eigenlijk niet aan gedacht.

Bedankt!
Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-21.2   (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)