Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mozilla Firefox bestaat 11 jaar!  (gelezen 738 keer)

Mozilla Firefox bestaat 11 jaar!
« Gepost op: 2015/11/11, 14:27:39 »
http://linuxg.net/mozilla-firefox-is-now-11-years-old/

Vrije vertaling door mij, voor degenen die het Engels niet machtig zijn:
Citaat
11 jaar geleden was de uitgave van Mozilla Firefox 1.0, de allereerste versie van de populaire webbrowser.
Ondanks dat Google Chrome inmiddels de meest gebruikte webbrowser is, heeft Firefox nog steeds een relatief grote aanhang. Daarnaast is Firefox de standaard browser op veel Linux-distributies, zoals Ubuntu, Debian en Fedora.
Firefox verkreeg populariteit vanwege het open bron-karakter van de browser, de mogelijkheid de browser volledig naar eigen wens in te stellen en omdat webbrowsers Internet Explorer en Opera een serieuze rivaal nodig hadden.

Mozilla heeft de onderstaande reclame in elkaar gezet, om alle gebruikers en supporters te bedanken en om het 11-jarig bestaan te vieren.



Mijn mening: inmiddels vind ik Firefox wel wat achteruit gegaan, vooral qua snelheid en aanpasbaarheid (en mijn vader denkt er ook zo over), maar tóch blijf ik ze wel mentaal steunen vanwege het fijne open bron-karakter dat ze nog altijd nastreven, en vanwege het feit dat ze ook een open internet nastreven! :)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Mozilla Firefox bestaat 11 jaar!
« Reactie #1 Gepost op: 2015/11/11, 18:27:51 »
Dan te bedenken dat ik met Netscape ben begonnen, toen was Windows-95 nog nieuw :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Mozilla Firefox bestaat 11 jaar!
« Reactie #2 Gepost op: 2015/11/11, 19:55:15 »
Dan te bedenken dat ik met Netscape ben begonnen, toen was Windows-95 nog nieuw :lol:

Idem dito. Op de basisschool hadden we een heel vreemd OS op de computers (geen idee welke) maar Netscape was de browser. Zodoende... :D

Re: Mozilla Firefox bestaat 11 jaar!
« Reactie #3 Gepost op: 2015/11/11, 20:24:25 »
Dan te bedenken dat ik met Netscape ben begonnen, toen was Windows-95 nog nieuw :lol:

Hier hetzelfde :) Ik gebruikte hem ook in combinatie met WinPack voor  packetradio.. Pagina's laden ging bloedsnel 1200 baud (en dan natuurlijk niet in full duplex) Overigens maakte ik in die tijd ook dankbaar gebruik van Arachne (een dosbrowser).  Maar goed, Firefox is net die oude spijkerbroek met hier en daar wat slijtageplaatsen... maar zit het lekkerst :)
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Mozilla Firefox bestaat 11 jaar!
« Reactie #4 Gepost op: 2015/11/11, 21:13:01 »
Hier hetzelfde :) Ik gebruikte hem ook in combinatie met WinPack voor  packetradio..
[OffTopic]
Dat deed ik ook, maar dan met G8BPQ (node switch), F6FBB (ax.25 bbs), en NOS (tcp/ip server/client).
Dit netwerk draaide op 3 PC's als ik thuis was en op 1 PC als ik weg was, alles via een coax netwerk aan elkaar gehangen.
De radio's hingen aan een SCC kaart (4 kanalen) en 2 TNC's via de com poorten en nog een telefoon modem voor het gemak.
Nu weer
[OnTopic]
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline MKe

  • Lid
Re: Mozilla Firefox bestaat 11 jaar!
« Reactie #5 Gepost op: 2015/11/19, 21:45:12 »
Ik ben begonnen met mosaik. En daarvoor gopher :)
Ik gebruik nu al 11 jaar FF en geef er nog steeds de voorkeur aan boven chromium.

Re: Mozilla Firefox bestaat 11 jaar!
« Reactie #6 Gepost op: 2015/11/26, 13:36:05 »
Firefox 11 jaar. Dan gebruik ik het al langer dan ik dacht. En nog steeds mijn voorkeur.

Dan te bedenken dat ik met Netscape ben begonnen, toen was Windows-95 nog nieuw :lol:

Lol. Netscape 2 onder win3.11, daar ben ik ook mee begonnen. Toen moest ik nog met een 14k4 inbellen naar een andere stad om te kunnen internetten als 1 van de 200.000 internetters in ons land.
Wat gaat de tijd toch hard. :(
« Laatst bewerkt op: 2015/11/26, 13:37:46 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore