Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Powerpoint presentatie aanpassen  (gelezen 1905 keer)

Offline tomcat

  • Lid
Powerpoint presentatie aanpassen
« Gepost op: 2009/10/04, 10:30:48 »
Ik heb een Poiwerpoint presentatie, die ik via OO.org Presentation en een beamer (van een ander) presenteer. Nu zie ik dat de uitkomst op het doek niet gelijk is als die op het scherm van mijn lap-top.
De laatste regel valt er onder af en een cirkel is ovaal ???. Het lijkt mij in 1e instantie op een beamer instelling, echter daar hadden wij geen mogelijkheid toe. Of is het een mogelijkheid om presentatie via mijn laptop aan te passen?

Offline vanadium

  • Lid
Re: Powerpoint presentatie aanpassen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/04, 10:42:40 »
Schermresolutie van je laptop aanpassen. Het beeld van je laptop is dan wat raar, maar de projectie zelf goed. Dit is een typisch Linux probleem: onder Windows (de laatste keer dat ik het gebruikte dan toch) gaat dat veel beter.

Offline chaos7

  • Lid
Re: Powerpoint presentatie aanpassen
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/04, 10:48:25 »
uit ervaring weet ik dat de conversie tussen powerpoint en presenter en visa versa niet altijd optimaal is. maar ook heel vaak bij powerpoint met verschillende computers verschillende beelden. ook al stel de de resolutie goed in dan nog komt het regelmatig voor dat er tekst buiten het beeld valt, als je dit nader gaat bekijken blijkt ook vaak in de opmaak het al niet helemaal goed te zijn. als je de resolutie goed hebt staan dan zou ik nog even in de opmaak kijken of je hier wat aanpassingen kan doen. meestal lukt het dan wel.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline tomcat

  • Lid
Re: Powerpoint presentatie aanpassen
« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/07, 11:10:39 »
Jammer dat Linux dit dan niet kan opvangen. Moet ik bij presentaties toch weer dat andere systeem gebruiken >:(

Offline vanadium

  • Lid
Re: Powerpoint presentatie aanpassen
« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/07, 12:57:16 »
De situatie bij linux is niet optimaal, maar niet van die aard dat je er geen presentatie mee kan geven. Je moet de resolutie soms aanpassen zodat die van de projector goed is, met als gevolg dat mogelijk het beeld op je laptop niet helemaal goed is. Hoe goed/slecht het gaat verschilt trouwens sterk volgens het type grafische kaart en de drivers die je gebruikt.