Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] werkblad en venster toepassings vraag  (gelezen 970 keer)

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
[OPGELOST] werkblad en venster toepassings vraag
« Gepost op: 2010/05/31, 14:38:19 »
Zo een beetje onduidelijke topic, maar wist het ook even niet.

Een vriend van mij wil graag over naar Ubi maar en nu komt het, hij heeft een tool draaien onder xp waarmee hij dus 4 burobladen heeft gemaakt net als in ubi (volgens mij is de tool die hij nu heeft van stardock).
Maar met dit verschil dat hij hierin zijn programma's al verteld heeft waar deze moeten gaan staan bij openen vb mail op werkblad 3 firefox werkblad 4 enz enz.
Dit wil hij absoluut niet kwijt, dus mijn vraag weet iemand hier of dat dit ook onder ubi te maken valt en zo ja waarmee
« Laatst bewerkt op: 2010/06/01, 17:22:03 door welrob »
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: werkblad en venster toepassings vraag
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/31, 15:07:13 »
Bij compiz zitten deze instellingen. Hiervoor moet je eerst compizconfig-settings-manager installeren.

Daarna kun je deze starten bij Systeem -> Voorkeuren -> Compizconfig Instellingen Beheerder

Daar kies je onder de categorie: Venster Beheer voor Plaats Venster
Ga naar tabblad Fixed Window Placement en klik op Nieuw onder Window with fixed viewport

Druk op het + teken, om een nieuwe regel toe te voegen. Kies als Type voor Venster Klasse. Daaronder klik op Pak en klik dan op het venster waar je deze van toe wilt passen. (zorg wel dat het scherm zichtbaar is, je kunt niet klikken op de vensterwisselaar beneden in het scherm.)
Klik dan op Toevoegen

Kies bij X viewport positie voor het getal aan welk bureaublad je deze applicatie wilt koppelen. Druk op sluiten en je bent klaar.


Het klink een hele opgave, maar zodra je het eenmaal gedaan hebt, gaat het vanzelf gemakkelijker.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: werkblad en venster toepassings vraag
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/01, 17:16:53 »
Bedankt Ronnie,
Werkt soepel, het enige dat niet juist ging is na de keuze van het venster als je dan terug gaat zie je de regel met CLASS= en daar achter moet dan het venster komen dat deed hij niet maar dat kun je gewoon typen en het werkt.

Is het op deze mannier ook mogelijk om bv eigenschappen van dat venster mee te geven, dan bedoel ik bv "altijd boven" of op alle werkbladen?

In ieder geval gaat er weer iemand over naar ubi YESSSSSSS
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: [OPGELOST] werkblad en venster toepassings vraag
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/01, 18:36:26 »
Bedankt Ronnie,
Werkt soepel, het enige dat niet juist ging is na de keuze van het venster als je dan terug gaat zie je de regel met CLASS= en daar achter moet dan het venster komen dat deed hij niet maar dat kun je gewoon typen en het werkt.

Is het op deze mannier ook mogelijk om bv eigenschappen van dat venster mee te geven, dan bedoel ik bv "altijd boven" of op alle werkbladen?

In ieder geval gaat er weer iemand over naar ubi YESSSSSSS

Natuurlijk! (wist het zelf niet eens  :P)

Kies onder de categorie: Venster Beheer voor Breedte Regels (heb ik niet zelf vertaald)
Dan achter de regel Boven klik je op + en dan komt de rest weer overeen met mijn vorige post.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: [OPGELOST] werkblad en venster toepassings vraag
« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/01, 23:31:34 »
Je bent helemaal TOP alles is gelukt
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........