Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tip: maak Firefox sneller door zijn schrijfacties te beperken  (gelezen 4610 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Standaard schrijft Firefox heel wat af, op de harde schijf. Zo beperk je dat, waardoor-ie wat sneller wordt:
https://sites.google.com/site/computertip/reserve-5#TOC-Beperk-de-schrijfacties-van-Firefox
(punt 8, rechterkolom)

Doe er je voordeel mee!   :)

Re: Tip: maak Firefox sneller door zijn schrijfacties te beperken
« Reactie #1 Gepost op: 2017/03/06, 19:00:59 »
Pjotr, de rest is voor Mint als ik het goed heb?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Tip: maak Firefox sneller door zijn schrijfacties te beperken
« Reactie #2 Gepost op: 2017/03/06, 19:23:27 »
Pjotr, de rest is voor Mint als ik het goed heb?
Ubuntu heeft z'n eigen pagina:   :)
https://sites.google.com/site/computertip/snelheid

Re: Tip: maak Firefox sneller door zijn schrijfacties te beperken
« Reactie #3 Gepost op: 2017/03/08, 00:01:08 »
das beter  =D

Re: Tip: maak Firefox sneller door zijn schrijfacties te beperken
« Reactie #4 Gepost op: 2017/03/08, 09:59:15 »
Pjotr, de rest is voor Mint als ik het goed heb?
Ubuntu heeft z'n eigen pagina:   :)
https://sites.google.com/site/computertip/snelheid

Toch even een vraag: waarom dubbelop? Nu staat dezelfde info op 2 verschillende pagina's, de inhoud (tekst) is exact identiek aan elkaar (maakt m.i. niet uit of FF op Mint draait, op Ubuntu of op Windows) en de kans dat je de 1 wijzigt en de ander vergeet is behoorlijk groot aanwezig. Is het niet beter om dergelijke info gewoon op 1 pagina te zetten met een melding dat het zowel voor Mint als voor Ubuntu bedoeld is? Lijkt mij toch beter en is dan ook minder verwarrend voor lezers van jouw site. Zo zijn er nog wel meer pagina's met info die meerdere keren voorkomen verspreid over diverse pagina's waarvan ik al heb opgemerkt dat het op de ene pagina actueler is dan op de andere pagina. Jouw site is behoorlijk groot, er staat veel info op en juist door die grootte treedt de kans op fouten en verkeerde info meer op. T'is om je te helpen, niet om je te kwetsen of beledigen.

Ik heb trouwens deze tip doorgevoerd op een Windows machine, kijken of ik ook op Windows verbetering opmerk.
« Laatst bewerkt op: 2017/03/08, 10:05:19 door ubuntu budgie »

Offline rico70

  • Lid
Re: Tip: maak Firefox sneller door zijn schrijfacties te beperken
« Reactie #5 Gepost op: 2017/03/08, 13:44:58 »
Meer clicks, meer inkomsten door de advertenties

Re: Tip: maak Firefox sneller door zijn schrijfacties te beperken
« Reactie #6 Gepost op: 2017/03/08, 14:34:01 »
Op de site van Pjotr is een enorme berg recente en accurate info te vinden. Laten we daar heel erg dankbaar voor zijn. Voor velen de sleutel tot succesvol Linux-gebruik. (+ook nog in het Engels)

Over de opbouw valt niet te twisten. (Doe je het per distro of per onderwerp -> die keuze is aan de info verstrekker/site-eigenaar.) Als je iets zoekt is het er over het algemeen goed te vinden.
« Laatst bewerkt op: 2017/03/08, 14:35:55 door Ronaldus »
'Tips & tricks', zie: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html
Op chromeOS draaien ook gewoon de linux programma's. (Chromebook kopen? Kies dan bij voorkeur een exemplaar met een Intel processor.)
Zie voor een handleiding: https://www.youtube.com/watch?v=DHqqscTuqzk
En ook: https://www.youtube.com/watch?v=AsWgzH3OzYY

Offline HWE64

  • Lid
Re: Tip: maak Firefox sneller door zijn schrijfacties te beperken
« Reactie #7 Gepost op: 2017/03/08, 21:57:33 »
Op de site van Pjotr is een enorme berg recente en accurate info te vinden. Laten we daar heel erg dankbaar voor zijn. Voor velen de sleutel tot succesvol Linux-gebruik. (+ook nog in het Engels)

Over de opbouw valt niet te twisten. (Doe je het per distro of per onderwerp -> die keuze is aan de info verstrekker/site-eigenaar.) Als je iets zoekt is het er over het algemeen goed te vinden.
Zonder de site van Pjotr ben ik nergens meer en laat hem s.v.p. zoals hij is. Werkt perfect.
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

youpie123

  • Gast
Re: Tip: maak Firefox sneller door zijn schrijfacties te beperken
« Reactie #8 Gepost op: 2017/03/09, 03:00:59 »
Nou nee, zo goed ben ik nog niet ingeburgerd hier op het forum. Sommige personen onthoud je wel, die zijn serieus bezig. Maar ik merk wel dat er vaak veel kritiek op jou is Pjotr en dat is niet terecht.
Iedereen mag meehelpen aan de NL Ubuntu gemeenschap! Van de 11.000 leden hier op het forum zijn er maar heel weinig die echt wat doen en die verdienen lof i.p.v. kritiek.

Kritiek is niet slecht maar dan wel graag opbouwende kritiek mensen!! Vergeet niet de betekenis van Ubuntu, dat is samenwerken.

Dat wilde ik ff kwijt  :o 
« Laatst bewerkt op: 2017/03/09, 09:37:45 door Ron »

Re: Tip: maak Firefox sneller door zijn schrijfacties te beperken
« Reactie #9 Gepost op: 2017/03/09, 08:21:52 »

Zonder de site van Pjotr ben ik nergens meer en laat hem s.v.p. zoals hij is. Werkt perfect.
Ik zeg niet dat je niet moet gebruiken, is zeker een goede site. Maar ik zie op meerdere plekken dezelfde info, dus de schrijver hiervan kan dan de fout ingaan door op het ene alles wel updaten en de andere over het hoofd te zien.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Tip: maak Firefox sneller door zijn schrijfacties te beperken
« Reactie #10 Gepost op: 2017/03/09, 09:37:09 »
Moderator Opmerking: Onderwerp opgeschoond, niet op de man spelen !

Maar ik merk wel dat er vaak veel kritiek op jou is Pjotr en dat is niet terecht.
Iedereen mag meehelpen aan de NL Ubuntu gemeenschap! Van de 11.000 leden hier op het forum zijn er maar heel weinig die echt wat doen en die verdienen lof i.p.v. kritiek.
En Pjotr doet het los van Ubuntu-nl, helemaal alleen en op eigen kosten.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Tip: maak Firefox sneller door zijn schrijfacties te beperken
« Reactie #11 Gepost op: 2017/03/09, 09:38:01 »
ik vind het juist prettig dat er het verschil wordt gemakt in de div soorten en smaken van het Linux concept.
voor de minder handige deelnemers, maakt dat juist weer een sterk punt.
te veel door elkaar, ook al gaat het om dezelfde basis, is verwarrend.
zeker oudere die weinig ervaring hebben binnen het digitale gebeuren, kost het veel moeite om eea uit elkaar te houden.

Re: Tip: maak Firefox sneller door zijn schrijfacties te beperken
« Reactie #12 Gepost op: 2017/03/09, 23:42:18 »
Meer clicks, meer inkomsten door de advertenties

Klopt hij kwam gisteren nog langs in zijn Rolls en had net een nieuwe Ferrari voor zijn vrouw besteld. De cruise rondom de wereld ging dit jaar ook gewoon weer door vertelde hij :)  In een volgend leven willen we allemaal Pjotr zijn :D
Even serieus, Linux is Linux en soms zit het verschil in detail.. Mint is een afgeleide van Ubuntu die weer een afgeleide is van Debian, en soms zijn er dingetjes anders. Ik heb ook dezelfde achternaam als mijn zus, toch schijnen wij een bevalling ook iets anders mee te maken om maar een vergelijking te noemen :)
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline rico70

  • Lid
Re: Tip: maak Firefox sneller door zijn schrijfacties te beperken
« Reactie #13 Gepost op: 2017/03/10, 00:43:02 »
Meer clicks, meer inkomsten door de advertenties

Klopt hij kwam gisteren nog langs in zijn Rolls en had net een nieuwe Ferrari voor zijn vrouw besteld.
Of die site leverd weinig op, of hij heeft geen smaak ;) Een Rolls is zo jaren '60, Aston Martin en Lamborghini zijn de echte merken tegenwoordig ;)

Re: Tip: maak Firefox sneller door zijn schrijfacties te beperken
« Reactie #14 Gepost op: 2017/03/10, 10:37:29 »
Meer clicks, meer inkomsten door de advertenties

Klopt hij kwam gisteren nog langs in zijn Rolls en had net een nieuwe Ferrari voor zijn vrouw besteld.
Of die site leverd weinig op, of hij heeft geen smaak ;) Een Rolls is zo jaren '60, Aston Martin en Lamborghini zijn de echte merken tegenwoordig ;)
Ze verkopen anders de Rolls als warme broodjes..Dus is het misschien jouw smaak..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.