Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mijn foto's willen niet meer geladen worden  (gelezen 1202 keer)

Mijn foto's willen niet meer geladen worden
« Gepost op: 2007/03/09, 14:23:33 »
Mijn foto's willen niet meer geladen worden, ik heb tot gisteren gewoon mijn powershot A430 van Cannon op de pc aan kunnen sluiten en dan kwam er vanzelf een popup met de vraag of ik de foto's wil importeren.
Hierna werd keurig een programma gthumb opgestart en werden de foto's geïmporteerd.

Nu sluit ik net mijn camera aan en ik krijg het popupje, ik klik op foto's importeren en daarna komt er een blauwe balk met de tekst... "bezig met camerastuurprogramma te laden usr/lib/libgphoto2/2.30" en helaas hierna gebeurt er niets meer het programma staat muur en muur vast, ik moet het dan geforceerd afsluiten.

Jammer, ik had nog even iets willen doen met de foto's. Kunnen jullie me helpen?

Groetz, Robert
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Mijn foto's willen niet meer geladen worden
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/09, 15:06:28 »
Citaat van: robertvroegop
Mijn foto's willen niet meer geladen worden, ik heb tot gisteren gewoon mijn powershot A430 van Cannon op de pc aan kunnen sluiten en dan kwam er vanzelf een popup met de vraag of ik de foto's wil importeren.
Hierna werd keurig een programma gthumb opgestart en werden de foto's geïmporteerd.

Nu sluit ik net mijn camera aan en ik krijg het popupje, ik klik op foto's importeren en daarna komt er een blauwe balk met de tekst... "bezig met camerastuurprogramma te laden usr/lib/libgphoto2/2.30" en helaas hierna gebeurt er niets meer het programma staat muur en muur vast, ik moet het dan geforceerd afsluiten.

Jammer, ik had nog even iets willen doen met de foto's. Kunnen jullie me helpen?

Groetz, Robert
waarschijnlijk een usb bugje. kijk even bij procesbeheer of de computer
nog steeds bezig is met proces. vaak zie dan ook een hoog cpu gebruik.
een reboot zonder de camera aansluiting wil ook wel helpen.

Mijn foto's willen niet meer geladen worden
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/09, 15:42:35 »
Citaat van: leoquant
waarschijnlijk een usb bugje. kijk even bij procesbeheer of de computer
nog steeds bezig is met proces. vaak zie dan ook een hoog cpu gebruik.
een reboot zonder de camera aansluiting wil ook wel helpen.
Helaas heeft dit niet geholpen, ik blijf dus met dit vervelende probleem zitten. Ik denk dat ik de cd er maar weer eens in ga proppen. bedankt.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
Mijn foto's willen niet meer geladen worden
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/09, 16:16:20 »
A430 gebruik ik hier ook, welke ubuntuversie draai je?

Mijn foto's willen niet meer geladen worden
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/10, 12:49:00 »
ik gebruik versie 6.10
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Mijn foto's willen niet meer geladen worden
« Reactie #5 Gepost op: 2007/03/10, 16:45:13 »
Camera is stuk ....... snif :( :( :(
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)