Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Network applet/manager in Ubuntu Studio  (gelezen 822 keer)

DarkEra

  • Gast
Network applet/manager in Ubuntu Studio
« Gepost op: 2008/05/05, 23:07:34 »
Als het mogelijk is zou ik gaarne wat hulp willen. Het gaat om het volgende:
Ik heb nu Ubuntu Studio 8.04 op mijn laptop staan sinds een paar uur. Alles is geupdate en geinstalleerd alleen ontbreekt er nog één ding. In de gewone Hardy versie heeft men in de bovenste balk een network applet staan die aangeeft of men met de kabel of met draadloos op internet zit. In Ubuntu Studio ontbreekt deze.

Nu zou ik graag willen weten wat ik precies moet installeren en hoe ik deze dan moet configureren zodat die automatisch opstart.

Alvast bedankt.

Mike

DarkEra

  • Gast
Network applet/manager in Ubuntu Studio
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/06, 00:11:55 »
ik heb het gevonden en dus network-manager-gnome geinstalleerd. Maar nu zit ik met het volgende probleem, als ik Ubuntu Studio nu opstart blijven de 4 balkjes leeg, dus geven geen signaal aan en moet ik op deze applet klikken om de draadloze connectie te activeren door het password weer in te geven waar mijn wireless router gebruik van maakt.

In de gewone versie van hardy deed die dat automatisch. Moet ik ergens nog iets anders configureren in Ubuntu Studio zodat die dus automatisch opstart? In Sessions/Sessies staat het volgende:

Name: Network Manager
Command: nm-applet --sm-disable
Comment: Network Manager applet

Offline Petervdw

  • Lid
Network applet/manager in Ubuntu Studio
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/06, 00:17:52 »
Aan DarkEra
NetworkManager kun je gewoon installeren via Installeren/verwijderen. Of er dan verbinding via kabel komt hangt van je kaart/modem af. Draadloos is weer een stapje verder met een adapter of wireless kaartje. Het draadloos icoon komt vanzelf tevoorschijn als je een netwerk opzet.
Als het niet duidelijk is, stel gerust vragen.
Vr.groet, peter


Ah, te laat, zelf al gevonden.