Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Foto/video via Shotwell mailen  (gelezen 1443 keer)

Foto/video via Shotwell mailen
« Gepost op: 2011/01/31, 16:32:15 »
Probeer vanuit Shotwell een video te verzenden, maar krijg het bericht: "Unable to open the temp. file. Check your "Temporary Directory" settings"

Ik vermoed dat het eenvoudig is op te lossen, maar ik weet niet waar die directory te vinden is en wat in te stellen.

Kan iemand mij raad geven.
Bij voorbaat mijn dank.
Petineke
Ubuntu 23.10 up-date
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)

Re: Foto/video via Shotwell mailen
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/31, 17:26:05 »
In je hoofd directory staat de map tmp. Je kan eventueel ook een tmp map maken in je home directory.
In Shotwell zal je onder voorkeuren in moeten instellen waar deze map staat. Mocht je er niet uitkomen schrijf je maar. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Foto/video via Shotwell mailen
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/31, 18:03:12 »
OK Gijsbert,
ik weet mijn tmp-file te vinden, maar dan is er toch iets vreemds voor mij aan de hand, want ik haal mijn video die ik van Shotwell wil versturen van mijn Externe Hard disk en daar krijg ik het bericht dat :

 "Unable to open the temporary file /media/Ext%20HD/2010/09/21/M2U00199.MPG. Check your 'Temporary Directory' setting".

en dit is een andere "temporary file" dan de tmp waar jij het over hebt.

Wat nu?
Ubuntu 23.10 up-date
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)

Re: Foto/video via Shotwell mailen
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/31, 18:58:45 »
Deze file /media/Ext%20HD/2010/09/21/M2U00199.MPG kan je ook terug vinden op die locatie? Zo ja, als je er met de rechtermuis knop opklikt, Eigenschappen kiest en dan het tabblad rechten aanklikt, wie heeft de rechten jij of de root?
Met tmp bedoel ik een map en niet een file /tmp dus. Maar ook hier geldt net als bij de map media wie heeft de rechten? Daarom mijn voorstel een tmp map in je eigen directory te plaatsen, anders moet je de rechten van de map /media aanpassen. Ik denk nl. dat daar het probleem zit.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.