Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gnome stop ermee, na uittrekken netwerk utp-kabel  (gelezen 983 keer)

Mr. Black

  • Gast
Gnome stop ermee, na uittrekken netwerk utp-kabel
« Gepost op: 2007/03/20, 19:37:11 »
Hallo allemaal,

Het volgende doet zich voor :
ik heb een Acer Aspire 942WSMi laptop met daarop geinstalleerd Ubuntu 6.1 en gebruik Gnome desktop manager, alles werkt op mijn web-cam na, maar dat ligt aan de distro (als ik de diverse bronnen op internet moet geloven),

Op het moment dat ik op mijn werkplek zit en aangesloten ben op het netwerk, werkt alles perfect. Tot het moment dat ik naar een les lokaal moet gaan (ik werk op een school) en mijn laptop mee neem en dus de UTP kabel uit de laptop haal. Dan lijkt het erop dat mijn window manager Gnome niet meer weet hoe die een applicatie moet opstarten. Klik ik dat op bijvoorbeeld een terminal of firefox, dan wordt er geen enkel venster geopend. De cursor veranderd en op de taakbalk staat wel dat er iets gestart wordt, maar dan stopt alles.

Als ik op ctrl-alt-backspace druk om xserver opnieuw te starten, kan ik opnieuw inloggen, dus niets nieuws. Maar Gnome start niet verder op dan vensterbeheer en verder komt ie niet.

Rara wat kan dat zijn ??? De log file laten voorals nog niets bijzonders zien . . . . .


<<<<<  UPDATE >>>>

Het lijkt erop dat op het moment dat je de netwerk kabel er uit haalt, Gnome blijft zoeken naar een netwerkverbinding en daar veel tijd mee kwijt is. Zoveel tijd zelfs dat ie vergeet wat ie moet doen, namelijk window-managen. Waar heeft dit mee te maken ??? Is het iets in de richting van mijn netwerkkaart configuratie en de manier waarop de verbinding instand wordt gehouden ???