Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 8.04 en XP i.p.v. 7.10  (gelezen 3015 keer)

8.04 en XP i.p.v. 7.10
« Gepost op: 2008/07/18, 16:19:07 »
Hallo,
ik heb nu op mijn computer Ubuntu 7.10 .
Ik heb nu Ubuntu 8.04 gedownload (down geload ?) en ik wil deze graag installeren in Dual Boot met Windows XP.
Wel wil ik graag dat mijn spelletjes, muziek, bladwijzers etc van 7.10 bewaard blijven
Nu kan ik hier op het forum en site eigenlijk niet de juiste handleiding voor installatie
vinden, dus mijn vraag is of iemand een installatiehandleiding o.i.d. weet voor een installatie als genoemd.

Groet Robin.

8.04 en XP i.p.v. 7.10
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/18, 18:53:11 »
Dan kun je beter een upgrade doen op 7.10. Als het goed is geeft ie zelf al aan dat er een nieuwe versie is.

8.04 en XP i.p.v. 7.10
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/18, 21:19:53 »
Dat heb ik geprobeerd via de Update Manager, maar dan krijg ik het volgende te zien;


FOUT tijdens het updaten.Tijdens het updaten is er iets misgegaan.De oorzaak is meestal een of ander netwerkprobleem.Controleer uw netwerkverbinding en probeer het opnieuw.

Met in een venster de tekst:

Failed to fetch cdrom:[Ubuntu 8.04 _Hardy Heron_ - Release i386 (20080423)]/dists/hardy/main/binary-i386/Packages.gz Om deze APT deze CD te laten herkennen kunt u best apt-cdrom gebruiken. 'apt-get update' is niet in staat om nieuwe CDs toe te voegen
Failed to fetch cdrom:[Ubuntu 8.04 _Hardy Heron_ - Release i386 (20080423)]/dists/hardy/restricted/binary-i386/Packages.gz Om deze APT deze CD te laten herkennen kunt u best apt-cdrom gebruiken. 'apt-get update' is niet in staat om nieuwe CDs toe te voegen

Ik weet niet of er met netwerkverbinding internetverbinding bedoeld wordt, maar die is goed.

Ik heb geprobeerd te upgraden vanaf dinsdagavond j.l.

Groet Robin.

8.04 en XP i.p.v. 7.10
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/18, 21:26:30 »
Nadat ik voorgaande tekst geplaatst had kreeg ik een normal update-melding.Ik wilde deze updates installeren, maar er werd gezegd dat ik dit alleen kon dmv een distributie-upgrade, dwz een gedeeltelijke upgrade.

Heb ik nu een probleem erbij of is dit nu juist de bedoeling?

Groet Robin.

Offline mono

  • Lid
8.04 en XP i.p.v. 7.10
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/18, 21:32:14 »
met een distro-upgrade ga je naar 8.04 toe. dit moet je dus idd doen.
tis geen gedeeltelijke upgrade,
let erop dat dit wel eventjes kan duren.

8.04 en XP i.p.v. 7.10
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/18, 21:41:18 »
Het updaten is al klaar.
UpdateManager meldde toch echt dat het een gedeeltelijke update was.
Als ik nu UpdateManager start, krijg ik nog steeds te zien dat er een versie 8.04 beschikbaaris; klik ik dan op upgrade dan verschijnt weer hetgene wat ik in mijn 2e
post genoemd heb.
Wel heb ik nu opeens allerlei nieuwe programma's onder toepassingen staan, zoals Pidgin Internet Messenger, Evolution email, etc.
Deze programma's heb ik in het verleden allemaal verwijderd.

?????

Groet Robin.

Calimerubuntu

  • Gast
8.04 en XP i.p.v. 7.10
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/18, 23:34:47 »
Citaat van: robindekker
Ik heb nu Ubuntu 8.04 gedownload (down geload ?)
gedownload

Offline woteb

  • Lid
8.04 en XP i.p.v. 7.10
« Reactie #7 Gepost op: 2008/07/18, 23:56:49 »
Citaat van: robindekker
Nadat ik voorgaande tekst geplaatst had kreeg ik een normal update-melding.Ik wilde deze updates installeren, maar er werd gezegd dat ik dit alleen kon dmv een distributie-upgrade, dwz een gedeeltelijke upgrade.

Heb ik nu een probleem erbij of is dit nu juist de bedoeling?

Groet Robin.
Lees eens in dit topic http://forum.ubuntu-nl.org/topic/29111/2 naar mijn ervaringen t.a.v. een dist-upgrade. Ik heb het laatst namelijk getest en de resultaten gerapporteerd. Daar lees je dat een 3rd-party programma (zoals VirtualBox, wat tóch in het pakketbeheer van Synaptic staat) roet in het eten gooide. De-installeren van dergelijke programma's en na de upgrade herinstalleren is dan de aangewezen weg.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

8.04 en XP i.p.v. 7.10
« Reactie #8 Gepost op: 2008/07/19, 11:39:34 »
jij hebt het daar over installeren via command-line.
Is dit met de terminal?
Verderop in dat topic lees ik over een upgrade via de alternate cd.
Upgrade knop is via de live-cd niet te zien ?

Verder gebruik ik geen Virtual Box wat mijn upgrade zou kunnen hinderen.
Weet je zo nog andere programma's die dat wel zouden kunnen doen ??

Groet Robin.

Offline woteb

  • Lid
8.04 en XP i.p.v. 7.10
« Reactie #9 Gepost op: 2008/07/19, 13:34:09 »
Ik beschrijf daar onder meer een upgrade van Gutsy (7.10) naar Hardy (8.04.1) via de upgrade-knop. En dat ging gedeeltelijk (zoals bij jouw) vanwege 3rd-party software (bij mij is dat VirtualBox). Ik weet dus niet wat voor een extra software jij buiten de normale Gutsy bronnen hebt geïnstalleerd. dat weet je zelf het beste..?? Maar dat kan problemen opleveren. Maar je zou kunnen denken aan software van deze sites: http://www.kde-apps.org/, http://www.gtk-apps.org/ of http://www.getdeb.net/. Of heb je misschien handmatig een tar.gz bestand/programma gïnstalleerd, bijv. VMWare server of VMware-player..?? Of soms handmatig een flashplayer..??
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

8.04 en XP i.p.v. 7.10
« Reactie #10 Gepost op: 2008/07/19, 22:00:28 »
Ik heb even gezocht, maar het enige wat ik kon vinden was iets van VM Ware.

Dit heb ik verwijderd, maar dit geeft geen resultaat.

Verder heb ik volgens mij geen "vreemde"software, omdat alles wat ik nodig heb in Ubuntu zelf zit.

Is er een manier om dit op te "sporen"?


Groet Robin.

NB is een upgrade eigenlijk alleen mogelijk via Update Manager ??

Offline woteb

  • Lid
8.04 en XP i.p.v. 7.10
« Reactie #11 Gepost op: 2008/07/19, 23:10:07 »
Er bestaat een commando voor, maar dat heb ik niet bij de hand, en ook niet in mijn hoofd.
Voor wat betreft je andere vraag, moet ik je het antwoord nu schuldig blijven. Het enigste wat ik kan bedenken is dat je VMware handmatig hebt geïnstalleerd, en dat er iets in het bestandje /etc/apt/sources.list staat wat naar VMware verwijst.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

8.04 en XP i.p.v. 7.10
« Reactie #12 Gepost op: 2008/07/19, 23:13:49 »
misschien is het dan toch verstandig om een schone installatie te doen ?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
8.04 en XP i.p.v. 7.10
« Reactie #13 Gepost op: 2008/07/19, 23:28:01 »
Citaat van: robindekker
misschien is het dan toch verstandig om een schone installatie te doen ?
Een schone installatie van een nieuwe versie is altijd het beste, voor elk besturingssysteem onder de zon.....

Het zou niet zo moeten zijn, maar de praktijk is nog te vaak anders. Dat is althans mijn mening en mijn ervaring.

8.04 en XP i.p.v. 7.10
« Reactie #14 Gepost op: 2008/07/19, 23:38:11 »
En hoe moet ik mijn "oude"7.10 gegevens zoals bladwijzers, muziek, spelletjes etc. bewaren?
Kan ik tijdens de installatie aangeven dat mijn /home map mee moet gaan naar 8.04 ??
Robin.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
8.04 en XP i.p.v. 7.10
« Reactie #15 Gepost op: 2008/07/19, 23:39:23 »
Citaat van: robindekker
En hoe moet ik mijn "oude"7.10 gegevens zoals bladwijzers, muziek, spelletjes etc. bewaren?
Kan ik tijdens de installatie aangeven dat mijn /home map mee moet gaan naar 8.04 ??
Robin.
Kijk hier eens:
http://computertip.googlepages.com/opwaarderen

8.04 en XP i.p.v. 7.10
« Reactie #16 Gepost op: 2008/07/19, 23:42:38 »
Mijn vermoeden bestaat dat in je sources.list de bovenste regel er geen # staat voor de regel waarbij hij naar de CD-rom kijkt.

Zet hier een hekje voor en doe dan nogmaals die upgrade.

Maak een backup van je belangrijke /home bestandjes en probeer het.

Loopt de hele boel in de soep kan je altijd nog een verse install doen.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

8.04 en XP i.p.v. 7.10
« Reactie #17 Gepost op: 2008/07/19, 23:43:10 »
ok, ik ga er mee bezig.
Lukt het niet dan meld ik me weer.
Allemaal bedankt tot zo ver !!!!
Robin.