Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: zwart scherm bij installatie. Grafische kaart probleem?  (gelezen 1220 keer)

Offline katraus

  • Lid
zwart scherm bij installatie. Grafische kaart probleem?
« Gepost op: 2012/02/19, 07:11:26 »
Hallo

Ik heb een laptop toshiba satellite van een paar maanden oud.Hierop staat windows 7 64-bit besturingssyteem . De kemmerken van de beeldadapter is

AMD Radeon HD 6310 graphics .

Ik had op mijn vorige pc ubuntu staan en dit had ik graag gehad op mijn laptop. Hier kom ik dus een probleem tegen. Ik kan als ik mijn cd insteek van ubuntu (zowel van ubuntu 11.10 als de 10.04 als de 10.10 ) wel het opstartscherm zien waar je de taal moet kiezen maar daarna niks meer . Heb dit ook al geprobeerd met een alternate cd en dan krijg ik de hele installatie te zien maar als ik hem dan opnieuw opstart , krijg ik weeral zwart scherm.

Ligt dit nu aan de grafische kaart en wat kan ik eraan doen?

Offline Wout55

  • Lid
Re: zwart scherm bij installatie. Grafische kaart probleem?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/02/19, 07:56:00 »
Dit is dus het vervolg van dit topic: http://forum.ubuntu-nl.org/installatie/zwart-scherm-72650/msg801331/#msg801331 Om de zaak even bij elkaar te houden.
Volgens mij zijn er wel remedies voor maar voor mij is dit op afstand erg lastig op te lossen.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: zwart scherm bij installatie. Grafische kaart probleem?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/02/19, 11:54:18 »
Katraus, graag je vragen over hetzelfde probleem in hetzelfde topic houden. Meerder topics openen voor 1 probleem is niet de bedoeling. We gaan verder in het andere topic.