Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Internetprobleem ..  (gelezen 772 keer)

deptjairemix

  • Gast
Internetprobleem ..
« Gepost op: 2008/06/16, 17:56:49 »
Hallo,

Ik heb net Ubuntu 8.04 Hardy Heron geinstalleerd op mijn computer. Met behulp van de GRUB-loader gebruik ik nu windows xp én linux. Op dit moment gebruik ik windows xp, waarop ik zonder problemen kan internetten.

Zonder ook maar enige driver te installeren of iets in te stellen, kan ik gewoon het internet op. Ik heb een Motorola SB5100E Surfboard Cable Modem, aangesloten op m'n SiS191 ethernetkaart . (LAN) Mijn internetprovider is Casema (Ziggo). Maar in Ubuntu is dat anders. Ik kan wel naar google gaan en dan bijvoorbeeld zoeken naar iets.. De zoekresultaten worden wel gewoon weergegeven, dat betekent dus dat er verbinding is. Maar daarna kan ik nergens meer naar toe.. Ik kan ook geen andere sites bezoeken. Ook kan ik geen audio codecs downloaden via de packet downloader ofzo. Dus op Ubuntu kan ik vrijwel niets, zelfs geen muziek luisteren.

In Ubuntu heb ik bij "Netwerk" ingesteld dat het via een "Automatische DHCP" moet worden verbonden ofzo.

Edit: Oja en trouwens ..
Hoe komt het dat ik niet ALLE rechten heb? ik ben de enige die het gebruikt .

Hopelijk kunnen jullie mij helpen hiermee.

Alvast bedankt!

Jeffrey

Internetprobleem ..
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/16, 21:54:47 »
Zo, 3 vragen in 1 onderwerp! Je kunt ze voortaan beter even apart stellen.

1: Als je de PC helemaal uitzet en dan opnieuw opstart, kun je dan wel internetten? Heb je een icoontje bij de tijd staan dat er verbinding is? (dus geen kruisje erdoor)
2: voor codecs etc: volg de stappen op deze site => http://computertip.googlepages.com/ubuntulinux
3: normaal gesproken heb je niet de volledige rechten, dat is normaal in Ubuntu. Je kunt deze wel tijdelijk krijgen als je iets moet doen, maar dat wordt je bij stap 2 wel duidelijk!

Succes!