Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Raar fenomeen ....  (gelezen 985 keer)

Offline Kurt DM

  • Lid
Raar fenomeen ....
« Gepost op: 2016/12/18, 11:09:18 »
Ik werk al een aantal jaar met Ubuntu LTS 12.04 en heb mijn RAM vergroot van 1 GB naar 2 GB. Systeem draait prima maar wanneer ik afsluit moet ik dat meestal tweemaal doen voor de computer echt een shutdown doet. Geen groot drama natuurlijk, maar wel raar...

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Raar fenomeen ....
« Reactie #1 Gepost op: 2016/12/18, 11:34:40 »
Misschien een mooi ogenblik om over te stappen naar 16.04.1? De oude 12.04 zal nog maar een maand of vier veilig te gebruiken zijn....

Re: Raar fenomeen ....
« Reactie #2 Gepost op: 2016/12/18, 15:22:42 »
Misschien een mooi ogenblik om over te stappen naar 16.04.1? De oude 12.04 zal nog maar een maand of vier veilig te gebruiken zijn....

De veiligheid zal niet meer met de tijd mee geupdate worden.
Maar om nu meteen te stellen dat het "nog maar een maand of vier veilig te gebruiken" en dan daarna niet meer (?? :| ) vind ik te voorbarig. Gelukkig spelen er ook nog andere overheersende veiligheidsaspecten mee zoals router+firewall en pc-firewall. En niet de belangrijkste veiligheidsfactor te vergeten, de gebruiker zelf.
Vroeger met die zwakke os heb ik vaak genoeg niet meer geupdate (want stabieler dan de boel vol laten lopen met rotzooi), en dat heeft amper veiligheidsproblemen opgeworpen.

Maar de veiligheid zal inderdaad op termijn verminderen, dus wat dat betreft is op termijn upgraden inderdaad zeker aan te raden!
« Laatst bewerkt op: 2016/12/18, 15:24:47 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Kurt DM

  • Lid
Re: Raar fenomeen ....
« Reactie #3 Gepost op: 2016/12/18, 21:58:52 »
Inderdaad in de nabije toekomst evt. upgraden en dan misschien ook maar een neiuwe pc in elkaar steken alhoewel deze oude bak (P4 2,8 GHz single core HT) met zijn 2 GB nog zeer vlot draait.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Raar fenomeen ....
« Reactie #4 Gepost op: 2016/12/18, 22:08:46 »
Inderdaad in de nabije toekomst evt. upgraden en dan misschien ook maar een neiuwe pc in elkaar steken alhoewel deze oude bak (P4 2,8 GHz single core HT) met zijn 2 GB nog zeer vlot draait.
Geen nieuwe bak nodig, als je de lichtgewicht Xubuntu 16.04.1 kiest of anders de eveneens lichtgewicht Linux Mint 18 Xfce (die is gebouwd op *buntu 16.04).  :)

Offline Kurt DM

  • Lid
Re: Raar fenomeen ....
« Reactie #5 Gepost op: 2016/12/18, 22:16:32 »
Zou de "gewone" Ubuntu 16.04 LTS te zwaar zijn voor deze hardware?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Raar fenomeen ....
« Reactie #6 Gepost op: 2016/12/18, 22:26:22 »
Zou de "gewone" Ubuntu 16.04 LTS te zwaar zijn voor deze hardware?
Ja, waarschijnlijk wel. Zal gewoon niet fijn werken.