Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wachtwoord en gebruikersnaam bij nieuwe Ubuntu installatie?  (gelezen 7879 keer)

Offline jeromyb

  • Lid
Wachtwoord en gebruikersnaam bij nieuwe Ubuntu installatie?
« Gepost op: 2008/08/01, 21:38:40 »
Beste Ubuntu kenners,

Ik heb vandaag Ubuntu geinstalleerd via een "Wubi" installer.
Via dualboot kan ik op mijn XP laptop nu kiezen bij opstart voor Ubuntu en zo gaan leren wat ik op mijn volgende systeem wil gaan doen met Ubuntu.

Het lijkt zover allemaal goed te zijn gegaan. Helaas krijg ik bij opstart twee schermpjes achter elkaar "gebruikersnaam" en "wachtwoord"  die ik niet kan invullen omdat ik geen idee heb wat ik moet invullen!

Weet iemand wat er is fout gegaan, of wat ik over het hoofd heb gezien?

Alvast bedankt,

Jeroen

Offline jan11000

  • Lid
Wachtwoord en gebruikersnaam bij nieuwe Ubuntu installatie?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/01, 22:00:22 »
Met de installatie wordt naam gebruiker en wachtwoord gevraagd, dit moet je invullen.

Offline Bobbie

  • Lid
Wachtwoord en gebruikersnaam bij nieuwe Ubuntu installatie?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/01, 22:03:06 »
tijdens je installatie wordt gevraagd om je naam en een wachtwoordt

http://wiki.ubuntu-nl.org/InstallatieDesktop?action=AttachFile&do=get&target=09_gegevens_invullen.png

en  wanneer je systeem opstart of iets wilt veranderen aan je systeem wordt om het wachtwoord gevraagd, als veiligheid, zodat niemant anders aan jou systeem kan lopen veranderen

Offline Drummies

  • Lid
Wachtwoord en gebruikersnaam bij nieuwe Ubuntu installatie?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/01, 22:03:13 »
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline jeromyb

  • Lid
Wachtwoord en gebruikersnaam bij nieuwe Ubuntu installatie?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/01, 22:07:07 »
Beste Jan,

Tijdens de installatie heb ik geen wachtwoord en gebruikersnaam in hoeven te vullen.

Hoe nu verder?

Groet,
Jeroen

Offline Mikkel

  • Lid
Wachtwoord en gebruikersnaam bij nieuwe Ubuntu installatie?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/01, 22:19:37 »
Citaat van: jeromyb
Helaas krijg ik bij opstart twee schermpjes achter elkaar "gebruikersnaam" en "wachtwoord"  die ik niet kan invullen omdat ik geen idee heb wat ik moet invullen!

Weet iemand wat er is fout gegaan, of wat ik over het hoofd heb gezien?
Ik gebruik Wubi niet, maar het lijkt mij dat je daar toch net als bij het installeren van Ubuntu op 'de gewone manier' een gebruikersnaam+wachtwoord hebt moeten invullen.
Daarnaast, als je niets hebt ingevuld als gebruikersnaam, kun je volgens mij nooit terecht zijn gekomen in het volgende venster, waar je een wachtwoord moet invullen.....

Offline Drummies

  • Lid
Wachtwoord en gebruikersnaam bij nieuwe Ubuntu installatie?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/01, 22:22:40 »
Mikkel

is correct onder tussen zijn er diverse linkjes toegevoegd herinstalleren is de optie

gaat jeromyb wel lukken anders meld zich toch voor verdere ondersteuning
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline jeromyb

  • Lid
Wachtwoord en gebruikersnaam bij nieuwe Ubuntu installatie?
« Reactie #7 Gepost op: 2008/08/01, 23:21:06 »
Kanjers,

Het is me idd gelukt door opnieuw te installeren.

Helaas lukt het me niet internet op gang te krijgen.
Heb al wat zitten zoeken, maar alles wat ik heb gedaan heeft nog niet geleid tot een internet verbinding.
Heb wel eens eerder met een liveCD Ubuntu getest, en toen had ik direct internet.

Ik heb een draadloos netwerk met een WPA sleutel die ik heb geprobeerd, maar geen succes.

Dank alvast.

Offline Drummies

  • Lid
Wachtwoord en gebruikersnaam bij nieuwe Ubuntu installatie?
« Reactie #8 Gepost op: 2008/08/01, 23:25:17 »
jeromyb

linkje http://seogadget.co.uk/the-ubuntu-installation-guide/

bekijk gedeelte how to set up your wireless network
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline jeromyb

  • Lid
Wachtwoord en gebruikersnaam bij nieuwe Ubuntu installatie?
« Reactie #9 Gepost op: 2008/08/02, 10:45:23 »
Gisteravond hele avond geploeterd.......maar helaas zonder effect. Eén keer zag ik rechts boven even het "veldsterkte" symbooltje (niet aktief), maar daarna niet meer. In het schermpje waar de draadloze netwerken te zien zouden moeten zijn, verschijnt ook niets. Als ik met XP de boel opstart, is er niets aan de hand.

Het is voor mij onbegrijpelijk dat Ubuntu de instellingen niet overneemt uit Windows als je het installeert.... :-(  Ik ben erg enthousiast over Linux, maar kan me voorstellen dat veel mensen er niet aanwillen. Mijn ouders wil ik graag aan de PC helpen, maar durf geen Windows bij ze neer te zetten ivm met alle updates etc.
Als ik hier Ubuntu onder de knie kan krijgen, ga ik dat bij hen ook installeren.

Maar goed, iemand nog suggesties waar te kijken, wat te testen etc om mijn draadloze verbinding toch in de lucht te krijgen?

Thanx,

Jeroen

Wachtwoord en gebruikersnaam bij nieuwe Ubuntu installatie?
« Reactie #10 Gepost op: 2008/08/02, 11:36:21 »
Kun je ons vertellen welk merk/type kaart je hebt?

Offline jeromyb

  • Lid
Wachtwoord en gebruikersnaam bij nieuwe Ubuntu installatie?
« Reactie #11 Gepost op: 2008/08/02, 14:36:58 »
Inmiddels klein stapje verder, namelijk dat ik via de lan kabel aan mijn modem wel internet verbinding heb. Daarmee weet ik ieg zeker dat mijn browser goed staat ingesteld.

Als je zo bezig bent, dan kom je allerlei zaken tegen die je wilt oplossen.
Het is me ook nog niet gelukt een programma te installeren nadat ik het gedownload had.
Ik vind geen installer funktionaliteit zoals in Windows......

Wat betreft wireless card:
Het gaat om een Laptop van Dell met type Inspiron 1150. Er zat wlan ingebakken van Dell uit.
Geen idee wat dat voor wireless card is.......

Groet,
Jeroen