Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Help! Nieuwe HD in netbook....melding: geen bootable device!  (gelezen 746 keer)

Offline MWW1977

  • Lid
Help! Nieuwe HD in netbook....melding: geen bootable device!
« Gepost op: 2011/01/13, 09:10:36 »
Helpie!  :'(

Heb gisteren mijn nieuwe 500GB HD binnen gekregen en gisteravond direct eerst de laatste Ubuntu desktop gedownload en de ISO op CD gefikt.
Huidige 160 GB HD eruit....nieuwe erin!
Externe brander eraan...Bios gecheckt! Opnieuw opstarten met Originele XP pro disk in de speler....foutmelding: geen bootable device! Replace disk with a bootable disk and restart!
 ???... ???... ???
Dan de net gefikte Ubuntu er maar in....opnieuw opstarten en......Hetzelfde verhaal!
Wat is hier aan de hand? Ik kan toch willekeurig in iedere pc/laptop een nieuwe HD plaatsen en het besturingssysteem er opnieuw opzetten?
Of mis ik iets?
Ik wil het op mijn Acer Aspire One 150BKt netbook zetten!
Iemand een idee waarom het niet lukt? Ik heb de recovery disks van mijn netbookje ook al geprobeerd......ook geen succes!

Hopelijk kan iemand me wat wijzer maken? Of kan ik Ubuntu ook op de nieuwe HD zetten door hem aan mijn desktop te hangen en daarna in mijn netbook te plaatsen?
Ik heb de nieuwe HD al geformatteerd...in 2 primaire partities: 1 van 250GB voor Windows en 1 van 250GB voor Ubuntu!
Moet nog wel ff vermelden dat de partities geen C: en D: zijn, maar H: en J:
Heb dat op mijn desktop ook zo en heb daardoor heel wat minder virussen daar er vaak een vaste padverwijzing in in het virusscript staat. Iets van C:/Windows/system32/...
enz. Die kan hij bij mij dus al niet vinden! =D Of het is wishfull thinking dat het daardoor komt en helpt het geen zak! Ben geen deskundige...alleen een gebruiker.

Met vriendelijke groeten,
Mike
« Laatst bewerkt op: 2011/01/13, 09:30:08 door MWW1977 »
Netbook: Acer Aspire One D150 met een 500GB HD

Re: Help! Nieuwe HD in netbook....melding: geen bootable device!
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/13, 09:28:53 »
probeer ubuntu eens van usb te instaleren.  http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download
en zet je bios zo dat hij eerst opstart van usb daarna van de rest.
weer terug van weg geweest gebruik ubuntu 12.04 weer

Offline MWW1977

  • Lid
Re: Help! Nieuwe HD in netbook....melding: geen bootable device!
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/13, 09:32:21 »
probeer ubuntu eens van usb te instaleren.  http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download
en zet je bios zo dat hij eerst opstart van usb daarna van de rest.

Zat ik ook al aan te denken. Maar het is toch vreemd dat hij ook geen officiƫle Windows cd pakt?
Maar ga het in mijn pauze idd ff proberen!
Bedankt voor het meedenken en je tip!  ;)
Netbook: Acer Aspire One D150 met een 500GB HD

Offline MWW1977

  • Lid
Re: Help! Nieuwe HD in netbook....melding: geen bootable device!
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/13, 11:16:51 »
NOUJA ZEG!!!!!!!!!!!!!!!!!!  :-[
Schiet mij maar lek! Heb Ubuntu op een sticky gezet....opstarten krijg ik de melding: "NTLDR is missing". KRIJG NOU TIETEN! Dacht ik!
USB eruit....externe DVD-brander eraan...recovery DVD erin.....EN NU STAAT HIJ MIJ WIN XP HOME GEWOON TE INSTALLEREN!!!!!!
Wat een K*T-systeem dat windows zeg! Wanneer die erop staat Gaat Ubuntu erop de andere partitie erop!
Daarna XP home maar vervangen voor Win 7 Starter.
Maar dat kan vanavond wel!

Ik ben nu weer ff gered!
Netbook: Acer Aspire One D150 met een 500GB HD