Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: low graphic mode  (gelezen 1551 keer)

Offline marijke

  • Lid
low graphic mode
« Gepost op: 2010/08/04, 11:44:23 »
sinds we de nieuwe Ubuntu hebben geinstalleerd op onze laptop, start die met enige regelmaat op in low graphic mode. Meestal herstarten we dan en na een aantal keer start de laptop gewoon op. Ik weet niet waarom die dit zou doen, kan er ook niet zo veel info over vinden waar ik iets aan heb. Hebben jullie een idee?

We hebben een acer Aspire, met een nvidia-kaart.

een paar maanden geleden hebben we problemen met de laptop gehad omdat iemand die te hard dichtgeslagen had. Het zou eventueel kunnen dat dit een oorzaak is, maar het probleem is pas na installatie begonnen.
verder hebben we een stukke accu, ik weet niet of dat invloed kan hebben? Sinds vorige week krijgen we een berichtje dat er maar 42% energie in zit, verder werkt ie prima, met de stekker in het stopcontact.

groeten

Marijke

Re: low graphic mode
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/04, 11:49:38 »
Zijn alle updates geïnstalleerd?

Offline marijke

  • Lid
Re: low graphic mode
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/04, 12:31:40 »
yep, die worden met enige regelmaat bijgehouden, 1 keer per week toch wel minstens.

Re: low graphic mode
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/04, 13:52:50 »
Heb je onder Systeem > Beheer > Stuurprogramma's het "grafisch versneld stuurprogramma van NVIDIA" ook al geïnstalleerd? Kan nooit kwaad, en met 'n beetje geluk was dat het probleem.

Wat de accu betreft zou ik deze gewoon uit de laptop halen daar deze toch geen functie meer heeft.

Succes!

Offline marijke

  • Lid
Re: low graphic mode
« Reactie #4 Gepost op: 2010/08/04, 15:25:01 »
Die was niet geinstalleerd, ik heb het nu gedaan, kijken of het dan beter gaat, ik moet hem nog herstarten om te activeren, maar dat doe ik straks wel. Ik had net namelijk weer geherstart en nu deed ie het wel. Tis een beetje onvoorspelbaar, het lijkt het weer wel.

Re: low graphic mode
« Reactie #5 Gepost op: 2010/08/04, 15:29:00 »
Hahaha, Ja het weer is vaak niet te peilen, en hier (Emmen, Drenthe) is het druilerig weer op het moment. "Goed voor de tuin" zeggen we dan maar...

Het probleem wat je hebt is best wel vaag, en mijn reactie is 'n schot in het duister. Ik hoop dat dit de oplossing van je probleem is, anders moeten we even verder zoeken...

Offline gustaaf94

  • Lid
Re: low graphic mode
« Reactie #6 Gepost op: 2010/08/04, 15:30:33 »
dit heb ik ook gehad, het helpt om het 1er nieuwste stuurprogramma te installeren, wederom systeem>beheer>stuurprogramma,s en dan grafisch versneld stuurprogramma 173.
sinds ik dat heb gedaan heb ik geen problemen meer gehad
als ik het goed begrijp is de nieuwste versie vaak nog instabiel, maar het kan zijn dat ik het verkeerd zie

Offline marijke

  • Lid
Re: low graphic mode
« Reactie #7 Gepost op: 2010/08/04, 17:58:07 »
die 173 is wat ik geinstalleerd had. sindsdien 3 keer herstart wegens updates en een haperende beamer (is normaal, stom ding). Tot nu toe goed, ik hoop dat het zo blijft.

Re: low graphic mode
« Reactie #8 Gepost op: 2010/08/04, 19:16:02 »
Mooi te lezen dat het nu goed blijkt te gaan. Houden zo...  :D

Offline marijke

  • Lid
Re: low graphic mode
« Reactie #9 Gepost op: 2010/08/12, 20:53:27 »
vandaag start ie weer in Low Graphic Mode op. Dus de update heeft niet geholpen. Iemand nog ideeen?

Offline heir4c

  • Lid
Re: low graphic mode
« Reactie #10 Gepost op: 2010/08/12, 21:10:34 »
Staan er meer dan één driver aangegeven onder Stuurprogramma's? Zo ja, kies dan een andere om uit te proberen.
En via de nVidea settings, daar kan je de resolutie laten vastleggen.
En als je op netstroom zit kan je de accu eruit laten.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: low graphic mode
« Reactie #11 Gepost op: 2010/08/12, 21:55:41 »
Da's een goeie heir4c, wie weet heeft ze geluk!