Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xubuntu 16.04 weer nieuwe fouten  (gelezen 379 keer)

Xubuntu 16.04 weer nieuwe fouten
« Gepost op: 2016/10/25, 22:52:57 »
Na weken bezig te zijn geweest met deze nieuwe versie heb ik er nu echt genoeg van.
Geen geduld meer en vooral geen tijd meer.
Als bijlage heb ik enkele terminalvensters en een afdruk van Synaptic bijgesloten. Misschien komt er nog wat uit. (Helaas maar 2 bijlagen toegestaan).
De laatste ellende was na het installeren van de printer. Stuurprogramma had ik nog op de pc van de vorige keer. Toen geen fouten.
A.U.B. eerlijk advies:
Terug naar Xubuntu 14? Vanaf het begin gewerkt met Xubuntu, nooit last. Installeren ging gewoon in een zucht.
Over op Mint?
Of Ubuntu en dan welke versie. Is de 16.04 bij Ubuntu wel zonder de fouten? Of ook daar terug naar vorige versie.


Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Xubuntu 16.04 weer nieuwe fouten
« Reactie #1 Gepost op: 2016/10/25, 23:11:23 »
Ik heb 16.04 al heel wat geïnstalleerd. Wat er bij jou nou mis gaat is me een raadsel, maar je kan van afstand niet alles doorhebben. Ik heb de eerste discussie nog eens nagelezen.

Terug naar 14.04 is gewoon een goede optie, hoor! Daar kan je nog járen mee werken.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Xubuntu 16.04 weer nieuwe fouten
« Reactie #2 Gepost op: 2016/10/25, 23:24:30 »
Er komt een foutmelding van een PPA !
Is die PPA nodig?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Xubuntu 16.04 weer nieuwe fouten
« Reactie #3 Gepost op: 2016/10/26, 00:03:31 »
Hallo, die foutmeldende ppa is ook nog eens een Xubuntu-dev ding, dat betekent voor en door softwareontwikkelaars. Een gewone gebruiker (bedoeld als in: iemand die een pc wil gebruiken, weblezen, mail, muziek en video en foto's, documentje schrijven, dat soort dingen) heeft dat in de verste verten niet nodig. Als je een doorgewinterde gebruiker bent kan je iets aan een dergelijke ppa hebben, ben je dat niet, haal die ppa dan meteen uit je pakketbronnen.




Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Xubuntu 16.04 weer nieuwe fouten
« Reactie #4 Gepost op: 2016/10/26, 00:18:00 »
Tja, als je zomaar wat gaat lopen aanklooien met PPA's, dan moet je ook niet gek opkijken als je vervolgens problemen krijgt.... En dan heeft Linux het vervolgens gedaan. Zo lusten we er nog wel een paar.  =D
« Laatst bewerkt op: 2016/10/26, 00:21:24 door Pjotr »

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Xubuntu 16.04 weer nieuwe fouten
« Reactie #5 Gepost op: 2016/10/26, 08:49:29 »
Neenee, mensen!

Rustig aan nu met die harde woorden. Best kans dat het gewoon een ongelukkige samenloop van gebeurtenissen is en helemaal geen sprake van vreemde acie. We zijn al lang bezig met deze kwestie en kwamen er maar niet uit. Kijk onder andere hier.

Tfvdbos, het zou wel eens kunnen zijn dat je gewoon niet de juiste spullen hebt voor de installatie! Dat idee krijg ik nu. Jij hebt misschien wel een vroege ontwikkelaarsversie van die 16.04. Dat zou veel verklaren! Check de MD5sum van jouw iso eens? Dan weten we in 5 minuten alles.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Xubuntu 16.04 weer nieuwe fouten
« Reactie #6 Gepost op: 2016/10/26, 12:18:08 »
Boze woorden zijn inderdaad niet op z'n plaats. Ik weet niet eens wat een PPA is, laat staan dat ik ermee heb lopen klooien.
Maar ik gebruik wel Xubuntu al heel lang, dus geen nieuwe gebruiker.

Bedoelde je deze (zie bijlage)?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Xubuntu 16.04 weer nieuwe fouten
« Reactie #7 Gepost op: 2016/10/26, 12:26:34 »
Boze woorden zijn inderdaad niet op z'n plaats. Ik weet niet eens wat een PPA is, laat staan dat ik ermee heb lopen klooien.
Ik ben niet boos, en mijn woorden waren niet kwetsend bedoeld; hooguit een tikje meesmuilend (en niet meer dan een tikje)....

Zo'n PPA komt niet vanzelf je systeem binnengefietst: dat heb je toch echt zelf gedaan. Gooi 'm er gewoon weer uit.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Xubuntu 16.04 weer nieuwe fouten
« Reactie #8 Gepost op: 2016/10/26, 12:51:37 »
Hoi tfvdbos,

Ja, zo'n lijst is dat als je dat voor heel veel bestanden zou doen. Maar dit doe je dan alleen voor de iso waarmee je de DVD of USB stick gemaakt hebt waarmee je de installatie deed.

Dan krijg je zoiets als dit:

terminalopdracht:
md5sum ubuntu-16.04.1-desktop-amd64.iso
Je ziet hier dat je in de opdracht het iso-bestand opgeeft. Dat doe je dan in de map waar dat bestand zit anders vind die opdracht niks.

reactie:
17643c29e3c4609818f26becf76d29a3  ubuntu-16.04.1-desktop-amd64.iso
Die md5sum code die gevonden wordt staat netjes op Internet en die vind je via deze  website voor de 16.04 serie:

17643c29e3c4609818f26becf76d29a3 *ubuntu-16.04.1-desktop-amd64.iso

Ben ik helder?

groet,

Just



GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021