Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firmware missing voor Wirelessverbinding  (gelezen 898 keer)

Firmware missing voor Wirelessverbinding
« Gepost op: 2012/04/01, 03:36:21 »
Ik heb nu Ubuntu 11.10 geinstalleerd op mijn Dell laptop. Programma draait nu goed, alleen krijg ik geen internet op de laptop. Aan het begin van de installatie kreeg ik 2 van de drie voorwaarden groen afgevinkt, maar bij de internetverbinding kreeg ik toen al een kruisje. Toch heb ik Ubuntu 11.10 vanaf de gebrande cd geinstalleerd. Mijn harddisk is 80 Gb groot. Deze heb ik in drie partities ingedeeld: de opstartpartitie met als symbool "/" is 20 Gb, de homepartitie is 56 Gb en het geheugengedeelte heb ik 4 Gb gegeven (er is 2 Gb Ram aan boord).

Nu staat bij de netwerkinstellingen in Ubuntu dat de firmware is missing. Hoe los ik dit probleem op?
Joost van Daalen, De Dulf 96, 8918 EG Leeuwarden
I : - M : 0612506765 E : johanjoostvandaalen@gmail.com

Offline joop905

  • Lid
Re: Firmware missing voor Wirelessverbinding
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/01, 07:57:09 »
kijk hier eens naar:
Geen of slecht draadloos internet (wifi)

http://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet

grJ

Offline Edje29b6

  • Lid
Re: Firmware missing voor Wirelessverbinding
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/01, 08:50:58 »

Re: Firmware missing voor Wirelessverbinding
« Reactie #3 Gepost op: 2012/04/01, 08:52:59 »
Ik had hetzelfde voor tijdens de installatie. Op het moment dat ik het scherm te zien krijg waarop gevraagd wordt voor stroomvoorziening en internetverbinding en minimale schijfgrootte heb ik ook nog geen draadloze verbinding. Je slaat deze stap over maar in het volgende scherm zou je normaal gezien wél connectie moeten kunnen maken met je draadloos internet. Misschien heb je deze stap per ongeluk over geslaan?
Linux Mint 18.3  Xfce