Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HUBackup gelukt?  (gelezen 964 keer)

HUBackup gelukt?
« Gepost op: 2009/12/06, 21:13:13 »
Hallo,

Wie weet hoe HUBackup precies werkt of beter gezegd, wat voor bestanden je na een gelukte backup hebt? Hoe weet ik of de backup gelukt is?

Ik kreeg een foutmelding nadat de backup gemaakt was, soortgelijk als Joe N beschrijft op de website http://www.ubuntugeek.com/hubackup-backup-application-for-ubuntu-home-users.html.

Op mijn externe schijf (FAT32) staat na het maken van die backup maar één bestand (master-archive.dar), terwijl het er volgens de website 2 zouden moeten zijn; naast een archive ook een catalog.

alvast dank!
Groet,
Sanne

Offline Bobbie

  • Lid
Re: HUBackup gelukt?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/06, 22:15:36 »
Hoe het zit bij dat programmaatje is mij niet bekent, zelf gebruik ik "Back in time" vanuit het software centrum, dat ziet er zo uit

http://backintime.le-web.org/screenshots/

vind hem wel eenvoudig.

gr

Re: HUBackup gelukt?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/13, 11:28:01 »
Back in Time ga ik zeker bekijken.
Maar is er niemand hier die me kan vertellen of het bij mij goed is gegaan?
Ik zou graag antwoord willen dan kan ik eindelijk een deugdelijke backup maken.

Groet,
Sanne

Offline ivo

  • Lid
Re: HUBackup gelukt?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/13, 13:00:49 »
Hallo,

Wie weet hoe HUBackup precies werkt of beter gezegd, wat voor bestanden je na een gelukte backup hebt? Hoe weet ik of de backup gelukt is?

Ik kreeg een foutmelding nadat de backup gemaakt was, soortgelijk als Joe N beschrijft op de website http://www.ubuntugeek.com/hubackup-backup-application-for-ubuntu-home-users.html.

Op mijn externe schijf (FAT32) staat na het maken van die backup maar één bestand (master-archive.dar), terwijl het er volgens de website 2 zouden moeten zijn; naast een archive ook een catalog.

alvast dank!
Groet,
Sanne

Als je een foutmelding krijgt zal het waarschijnlijk niet goed zijn gegaan.
Maar wat voor een melding krijg je dan? Je verwijst naar de startpagina van de website, maar je kan beter naar de plaats verwijzen waar die melding staat.

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline mrGee

  • Lid
Re: HUBackup gelukt?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/13, 13:43:37 »
Hoe groot is dat ene bestand dan? , op een fat32 heb je een beperkte bestandsgrootte tot je beschikking,
van 4Gb minus 2 byte. Ik ken HUbackup zo niet, maar clonezilla doet ook zoiets, breekt dan met een
foutmelding af.
Misschien verstandiger om die schijf in ntfs te formatteren? tenminste als je deelt met windows, zoniet
dan kan je bv. ook in ext3 formatteren, wel eerst de data saven die er er al op zou kunnen staan.

Groeten Gerrit
« Laatst bewerkt op: 2009/12/14, 18:45:03 door mrGee »
-- = >  simplify if you can   -- = >

Re: HUBackup gelukt?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/12/14, 08:19:23 »
dank voor de reacties!
dat .dar bestand is eigenlijk een map, en die map is inderdaad 4 Gb.
Als dat het maximum is bij FAT32 moet ik inderdaad naar iets anders over.
De EHD heeft thuis alleen met ubuntu te maken, maar ik neem hem soms mee naar vrienden met Windows of Mac. Dus formatteren in ntfs ga ik doen.
Volgens http://nl.wikipedia.org/wiki/New_Technology_File_System heb je dan wel iets extra's nodig om naar de EHD te kunnen schrijven, is dat ook jullie ervaring?

De foutmelding die ik kreeg lijkt op dit (ik weet niet hoe ik naar een andere plaats dan de beginpagina kan verwijzen dus vandaar de algemene link in mijn 1e mail):
"“It’s recommended that you verify the integrity of the newly created backup archive.Would you like to proceed with verification? (Make sure the first medium of the newlycreated backup archive is accessible or loaded in drive)” I click OK and get this message
“The media does not seem to contain valid HUBackup data.
Please make sure media #1 of your backup set is in drive and retry.(You can always use the “Verify” button independently)”
It then takes me back to the HUbackup screen with “Perparing…” “Writing…” and “verifying…” but won’t let me do anything except cancel"