Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Flash player en videosites geblokkeerd  (gelezen 1906 keer)

Flash player en videosites geblokkeerd
« Gepost op: 2015/07/12, 14:30:38 »
Ik kijk af en toe wel eens films op videokanalen als bvb. you tube e.d. dit ging probleemloos tot heden. Ik wou een filmpje kijken op You tube toen ik de melding kreeg dat mijn flash player te verouderd was . Dus doe ik alles om het op te daten tot ik geen reactie meer krijg op site van Adobe omdat deze al langer Linux boycotten door geen updates meer te maken  (dit lijkt me typisch Amerikaans protectionisme) . Ik ben hun gesar beu maar daarom wordt ik nog geen Windows adept!!!
Vraag: Hoe omzeil ik dit probleem?  Alle tips welkom.  :)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Flash player en videosites geblokkeerd
« Reactie #1 Gepost op: 2015/07/12, 14:33:15 »
Installeer Google Chrome. Heeft standaard de nieuwste Flash Player aan boord:
https://www.google.nl/chrome/browser/desktop/

Offline RikRik

  • Lid
Re: Flash player en videosites geblokkeerd
« Reactie #2 Gepost op: 2015/07/12, 15:24:40 »
Youtube gebruikt steeds meer html5
Kan je hier instellen..
Verder ben ik het met Pjotr eens.

Offline Henkp

  • Lid
Re: Flash player en videosites geblokkeerd
« Reactie #3 Gepost op: 2015/07/12, 17:17:13 »
En wie zegt dat de Google Chrome wel veilig is?
Als ik hen controleer met Adobe dan geeft hij toch een versie die niet veilig is, volgens de laatste berichten.

You have version 18,0,0,204 installed

Bekijk de onderstaande link,
https://helpx.adobe.com/security/products/flash-player/apsa15-04.html
« Laatst bewerkt op: 2015/07/12, 17:23:36 door Henkp »

Offline RikRik

  • Lid
Re: Flash player en videosites geblokkeerd
« Reactie #4 Gepost op: 2015/07/12, 18:23:00 »
En wie zegt dat de Google Chrome wel veilig is?
Deze topic gaat niet over veiligheid  ;)

Offline Tom

  • Lid
Re: Flash player en videosites geblokkeerd
« Reactie #5 Gepost op: 2015/07/12, 18:59:15 »
Nee maar als iets aangeraden word ,moet het wel ook veilig zijn > Google Chrome ,dus zou die via Adobe advies wel veilig moeten zijn ,wat hij dus niet is !.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Henkp

  • Lid
Re: Flash player en videosites geblokkeerd
« Reactie #6 Gepost op: 2015/07/12, 19:02:08 »
Nee maar als iets aangeraden word ,moet het wel ook veilig zijn > Google Chrome ,dus zou die via Adobe advies wel veilig moeten zijn ,wat hij dus niet is !.

Roerend met je eens Tom!  =D

Offline RikRik

  • Lid
Re: Flash player en videosites geblokkeerd
« Reactie #7 Gepost op: 2015/07/12, 19:12:17 »
Nee maar als iets aangeraden word ,moet het wel ook veilig zijn > Google Chrome ,dus zou die via Adobe advies wel veilig moeten zijn ,wat hij dus niet is !.

Roerend met je eens Tom!  =D
Op dit moment is geen enkele browser met Flash veilig.
Chrome heeft altijd de laatste versie Flash, op dit moment versie 18,0,0,204
De topic starter kan geen filmpjes kijken omdat hij een melding ontvangt vanwege een oude Flash-versie.
Vandaar m'n eerste reactie..
De eenvoudigste oplossing voor de topic starter gaf Pjotr. ;)

Offline Henkp

  • Lid
Re: Flash player en videosites geblokkeerd
« Reactie #8 Gepost op: 2015/07/12, 19:56:37 »
Tja ik heb nu net na maanden weer eens Linux Mint Maya 13 Xfce opgestart en ge-update.
En daar haalde hij wel de laatste versie van Adobe binnen, versie 11.2.202.481,  alleen is die momenteel ook niet veilig,
net zo als allemaal.  =D

En ik denk dat we wel een week verder zijn eer ze weer een beetje normaal werken. Brrrr

Re: Flash player en videosites geblokkeerd
« Reactie #9 Gepost op: 2015/07/14, 10:13:53 »
Ik heb html 5 geactiveerd. Schaadt het niet, baat het niet hoop ik.  Ondertussen heb ik gemerkt dat door de waarschuwing te negeren dan toch de filmpjes kunnen worden afgespeeld. Of het zo in de toekomst zal blijven weet ik niet. Verder probeer ik alles wat betreft programma's ""made in USA" zoveel mogelijk te beperken. Dus geen Google chrome.  Dat You tube (Google) zich  onder de Microsoft (Windows) paraplu schaart is niet abnormaal. Dat het Open Source net nog geen valabel alternatief heeft kunnen uitbrengen vind ik wel opvallend. Waar ligt de verklaring?

Re: Flash player en videosites geblokkeerd
« Reactie #10 Gepost op: 2015/07/14, 10:24:01 »
Citaat
Firefox blokkeert nieuwste Flash-versie op Windows en Linux


Firefox blokkeert momenteel de actuele versie van Flash Player op Windows en Linux, omdat daar bekende beveiligingsproblemen inzitten. Als Adobe een nieuwe versie uitbrengt waar geen gevaarlijke, bekende bugs meer in zitten, wordt de plug-in weer geaccepteerd.

Mozilla Firefox 2013 logoMozilla blokkeert al langer oudere, kwetsbare Flash-versies in Firefox, maar nu is ook versie 18.0.0.203 geblokkeerd, wat op dit moment de nieuwste versie van Flash voor Windows is. Voor Linux is ook de laatste versie geblokkeerd; de situatie op OS X is onduidelijk.

De beslissing van Mozilla om de huidige Flash-versie te blokkeren, werd door verschillende media geïnterpreteerd als teken dat Flash helemaal geblokkeerd zou worden door de browsermaker. Dat is niet zo: zodra er een versie uitkomt zonder bekende beveiligingsproblemen, wordt de plug-in weer geaccepteerd. Tot die tijd kunnen gebruikers echter geen Flash-content laden.

Afgelopen weekend doken twee nieuwe zero day-beveiligingsproblemen in Flash op: dat zijn gevaarlijke bugs waar nog geen patch voor beschikbaar is. Sinds vorige week wordt een andere zero day in Flash actief misbruikt door aanvallers. Dat beveiligingsprobleem kwam voor in bestanden van beveiligingsbedrijf Hacking Team die een aanvaller liet uitlekken.

Zondag zei de chief security officer van Facebook nog dat Flash zou moeten worden uitgefaseerd. VolgensAlex  Stamos, die tot voor kort dezelfde rol bij Yahoo had, moeten Adobe en de browsermakers een datum afspreken waarna Flash niet meer werkt. Daarvan zou het hele ecosysteem op internet beter worden, stelde Stamos.
https://tweakers.net/nieuws/104211/firefox-blokkeert-nieuwste-flash-versie-op-windows-en-linux.html

Re: Flash player en videosites geblokkeerd
« Reactie #11 Gepost op: 2016/01/11, 12:19:26 »
Ondertussen is het probleem opgelost geraakt. Het lag wel degelijk aan de versie die ik gebruikte omdat mijn Firefox ze niet toeliet.
ik verneem ook dat Adobe / Flash op zijn laatste benen zou lopen dus zijn we eindelijk ervan af. Hopelijk gaat de opvolger niet dezelfde weg op  ;)