Ondersteuning > Software en configuratie

Hét Softwaretopic: welke programma's moet iedereen volgens jou eens bekijken?

<< < (139/139)

Jenske:
Joplin gebruik ik ook al een jaar of 3 met veel plezier (voor zover je dat plezierig kan vinden, maar dit terzijde).
Minpunt: foto's die worden opgeslagen kan je niet hernoemen, zodat ze wat zinvoller naam kunnen krijgen. Nu krijgen die foto's een onbegrijpbare naam, waardoor het moeilijk is om ze terug te vinden.

--- Citaat van: MKe op 2020/08/24, 14:58:24 ---In mijn zoektocht naar de beste manier om mijn kennis op te slaan ben ik gestuit op Joplin. https://joplinapp.org/.

(...)

--- Einde van citaat ---

markba:

--- Citaat van: MKe op 2020/08/24, 17:33:11 ---Zim is idd de applicatie die ik de laatste jaren gebruikt heb.

--- Einde van citaat ---
Gebruik m nog steeds. Jammer dat de interface wat warrig/oubollig is. En dat de dark-mode niet helemaal handig geïmplementeerd is, sommige teksten kun je bijna niet lezen.

soppel:

--- Citaat van: vanadium op 2019/07/25, 17:04:41 ---
--- Citaat van: yogiman op 2019/07/25, 15:32:17 ---Nog terugkomend op de vorige discussie, ik vind de terminal irritant. Velen met mij geven dik de voorkeur aan GUI. Ik vind dat gebruik van de terminal optioneel zou moeten zijn.

--- Einde van citaat ---
Voor dagelijkse werkzaamheden, en voor de meeste standaard taken van systeembeheer, is er een GUI, en is de terminal optioneel.

Op het forum zie je vaak terminalopdrachten terug komen. Dat is heel vaak om iets uit te voeren wat je ook met GUI zou kunnen. Echter, hoeveel langer en ingewikkeld is het niet, uit te gaan leggen op wat je moet klikken en welke dialogen verschijnen. Om dan nog te zwijgen van het feit dat de procedures anders zijn tussen verschillende desktopomgevingen. De terminal is daarentegen universeel, en een terminalcommando is éénduidig, scherp en niet voor verkeerde interpretatie vatbaar.

--- Einde van citaat ---

Lijkt me duidelijk, heb nog een toevoeging: taal.

Als je de oplossing van een probleem vindt in een andere taal als je systeemtaal, is de terminal super handig.

Cme:
Waar ik helemaal in opga is het maken van Animatievideo's. In mijn geval doe ik dat met de geboortekaartjes van mijn kinderen. Dat doe ik met het programma Signal Studio, heb dan wel Youtube nodig voor de diverse Tutorials. Vooralsnog begin ik met GIMP om uit te snijden enz. en naar .png te exporteren.
Als zo'n animatie als .avi is gerenderd, gebruik ik Openshot om te snijden en er muziek onder te zetten met Audacity. Openshot converteert naar .Mp4. VLC om af te spelen.

Ben verder erg enthousiast over deze programma's en de mogelijkheden ze bieden.

jvecht:
Ik heb geruime tijd het programma Scribus geinstalleerd gehad. Nu heb ik sinds kort op een vlotte Dell weer linux 2202 geinstalleerd en ook scribus 1.5..8 er op gezet. Heerlijk programma!

groeten,

Just

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie