Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunar - tabbladen?  (gelezen 523 keer)

Thunar - tabbladen?
« Gepost op: 2012/05/16, 10:18:09 »
Dag forummers,
Ik heb zojuist in Ubuntu 12.04 een shell geïnstalleerd van Xubuntu. Dit omdat ik Unity alleen in 2D kan draaien (NVIDIA-toestanden).
De bestandsbrowser Thunar heeft blijkbaar niet de mogelijkheid om met tabbladen te werken (ctrl+t), of wel en waar kan ik dat eventueel instellen?
Het werken met tabbladen in de bestandsbrowser is voor mij absolute noodzaak. Het is overzichtelijk en bespaart een hoop muisklikken.

Als dat niet mogelijk is wil ik terug naar Ubuntu. Is het mogelijk om Ubuntu met Gnome zonder Unity te installeren?


Re: Thunar - tabbladen?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/16, 10:21:52 »
Probeer eens de allerlaatste Nvidia-driver:

sudo add-apt-repository ppa:xorg-edgers/ppa
sudo apt-get update
sudo apt-get dist-upgrade
sudo apt-get install nvidia-current

Herstart de pc en voer uit:

unity --reset

Herstart je pc nogmaals en log in in Unity.

Re: Thunar - tabbladen?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/16, 10:42:36 »
In Xubuntu zit "PCManFM" bestandsbeheerder.

Deze heeft wel tabbladen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Thunar - tabbladen?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/16, 10:46:19 »
In Xubuntu zit "PCManFM" bestandsbeheerder.

Deze heeft wel tabbladen.
Je bedoelt waarschijnlijk Lubuntu.  :)

Je zou kunnen proberen om PCManFM te installeren in Xubuntu, maar dat brengt risico's met zich mee: een bestandbeheerder van een andere werkomgeving (LXDE) erbij doen, kan storingen veroorzaken. Omdat die tweede bestandbeheerder zich met teveel dingen wil gaan bemoeien.

Vooral bestandbeheerder Nautilus (van Ubuntu) is zo'n bemoeial; het zou kunnen dat het met PCManFM meevalt (niet geprobeerd).

Re: Thunar - tabbladen?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/16, 11:24:57 »
@Pjotr: PCManFM is ook de standaard bestandsbeheerder van Bodhi Linux en die gebruikt E17. PCManFM neemt niet je hele desktop over i.t.t. Nautilus en de afhankelijkheden zijn minimaal dus het trekt ook niet heel LXDE mee.
Dus PCManFM kan prima :)

(Nautilus kun je trouwens starten met nautilus --no-desktop om te voorkomen dat ie je desktop overneemt, maar afhankelijkheden is wel een probleem)

Re: Thunar - tabbladen?
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/16, 13:08:58 »
Probeer eens de allerlaatste Nvidia-driver:

sudo add-apt-repository ppa:xorg-edgers/ppa
sudo apt-get update
sudo apt-get dist-upgrade
sudo apt-get install nvidia-current

Herstart de pc en voer uit:

unity --reset

Herstart je pc nogmaals en log in in Unity.

Ik heb het eens geprobeerd...
Resultaat is dat ik nu niet meer in mijn systeem kan.

Dit kreeg ik te zien (even een foto genomen van het scherm):


Denk dat ik maar een andere distro ga zoeken  :rolleyes:
Na jarenlang (begonnen met ubuntu 8) tevreden gebruik van Ubuntu ben ik nu al maanden aan 't klooien met vanalles, altijd na updates of zogenaamde verbeteringen lopen er dingen fout. Ik ben meer aan 't werken aan de pc dan mét de pc.
Hopelijk vind ik iets waarbij na het installeren van updates niet altijd het hele systeem in de soep draait.

Bedankt voor de moeite van het posten.