Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: TIP: Vervelende knipperende WiFi LED ? (laptops)  (gelezen 3316 keer)

Joshua Orbit

  • Gast
TIP: Vervelende knipperende WiFi LED ? (laptops)
« Gepost op: 2019/06/16, 19:31:32 »
Stel: alles werkt prima, maar het enige is dat je WiFi LED continue aan het knipperen is. Voor de meeste mensen stoort dat. Evenwel werkt echt alles prima ; ook internet, mails, etc.

Dit is een howto om het geknipper en geflikker uit te schakelen: (dus normaal branden van de LED ipv geflikker ; zonder kwaliteitsverlies van je internet)

WIFI LED stoppen met blinken oa op Dell Latitude, Inspiron ( ganse reeks Dell), Lenovo, IBM (als die nog leeft) Thinkpad, HP met de BDCM ( broadcom chipsets), sommige Asus modellen met bdcm WiFi - Bluetooth , etc  TAGS: iwlwifi driver

Crtl +Alt +t = terminal openen (kopieer en plak = veilig )

sudo gedit /etc/modprobe.d/wlan.conf
dit creëert een nieuw bestandje in een text editor (gedit) , bewerk het zoals hieronder beschreven en sla het bestandje op (kopieer en plak (rechtse muisknop lol) )

options iwlwifi led_mode=1
Nu moet je gewoon rebooten, of je  herlaadt de kernel module   op volgende manier: (systemen die geen power down mogen hebben)

sudo -i
Gewoon het systeemwachtwoord ingeven en druk op enter: (het resultaat is onmiddelijk zichtbaar na volgende ingreep: AUB maak geen fout in deze code !!!!!!! gewoon selecteren , kopiëren en plakken in de terminal ...... check twice !!!!! )

modprobe -r iwlwifi && modprobe iwlwifi

Je kan de LED via WiFi instellingen aan en uit klikken (juiste werking WiFi en Led )

Wil je liever TOTAAL GEEN LED van WiFi : zet de waarde led_mode = 0 (nul) (zo kan je veel indicatoren afzetten en een 'natuurlijk stil systeem' geven aan iemand die dat echt wilt of apprecieert.

Veel plezier met Ubuntu !!
 
(uit mijn persoonlijke techbase als steunpunt / admin Debian)
« Laatst bewerkt op: 2019/09/20, 22:30:42 door Joshua Orbit »

Joshua Orbit

  • Gast
Re: TIP: Vervelende knipperende WiFi LED ? (laptops)
« Reactie #1 Gepost op: 2019/08/03, 14:41:59 »
Mijn excuses omwille van het Engels in die tip: [KNIP]

kort samengevat maak je gewoon een nieuw bestandje aan en voeg je daar de Led_mode aan toe.

Mocht je de sudo -i opdracht niet vertrouwen is een reboot ook ok ; maar sommige systemen MOGEN niet in een power down gaan, vandaar die extra tip hoe je de WiFi driver kan opnieuw laden vanuit de kernel.
Ben je daar bang van: gewoon herstarten is ook een goede methode.

Leuk is om de LED mode op 0 (nul) te zetten = geen vervelende lampjes op je pc  lol . Ik weet dat sommigen hypersensitief zijn ogv onnodige info vanuit een machine.
Mijn excuses mocht dit aanstoot geven ivm het Engels. Maar als moderator op Debian Forum is het niet altijd makkelijk om iets te posten en aan te passen.
[KNIP : even de tip hieronder ter harte genomen ]
« Laatst bewerkt op: 2019/08/03, 22:53:11 door Joshua Orbit »

nahjo

  • Gast
Re: TIP: Vervelende knipperende WiFi LED ? (laptops)
« Reactie #2 Gepost op: 2019/08/03, 18:01:58 »
Mijn excuses omwille van het Engels in die tip:

Nah 3 regels vertalen had je toch wel even kunnen doen?  ;)
(Een al geplaatst bericht kan je later nog wel bewerken)

gr. Johan

Joshua Orbit

  • Gast
Re: TIP: Vervelende knipperende WiFi LED ? (laptops)
« Reactie #3 Gepost op: 2019/08/03, 22:18:08 »
Mijn excuses omwille van het Engels in die tip:

Nah 3 regels vertalen had je toch wel even kunnen doen?  ;)
(Een al geplaatst bericht kan je later nog wel bewerken)

gr. Johan
100% gelijk; even gelijk aangepast (Op dit Forum kan je dat inderdaad nog altijd doen lol ; bewerken)

grtjs Joris
« Laatst bewerkt op: 2019/08/03, 22:53:55 door Joshua Orbit »