Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ik wil helpen met Ubuntu maar weet iemand iets leuks om mee te beginnen?  (gelezen 5424 keer)

DD

  • Gast
Beste Mensen ik heb eigenlijk altijd al willen helpen met het ontwikkelen/ondersteunen van Ubuntu.
Ik moet nu van school (ja ik krijg een schop onder mijn reet :rolleyes:) een open source project gaan helpen.

Ik heb wel aardig wat ervaring met Linux Redhat/Debian maar ik heb nog nooit geholpen aan zo'n project.

Weet iemand hier iets wat uitstekend geschikt is om als beginneling aan ondersteuning van ubuntu bijdraagt?

iets vertalen/testen (ik doe een Technische informatica opleiding)
iets anders kortom is er ergens een lijst van todo waarop ik kan kijken wat ik kan doen voor Ubuntu?

Met vriendelijke groet,

DD

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Ik wil helpen met Ubuntu maar weet iemand iets leuks om mee te beginnen?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/02, 16:34:43 »
goede vertalers worden nog steeds gezocht :)

http://www.ubuntu-nl.org/ubuntunl/vacatures

doe er een gooi naar, maar alleen als je echt serieus wilt natuurlijk.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Ik wil helpen met Ubuntu maar weet iemand iets leuks om mee te beginnen?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/02, 16:43:21 »
Je kan ook nog helpen met handleidingen schrijven.
http://wiki.ubuntu-nl.org/

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Re: Ik wil helpen met Ubuntu maar weet iemand iets leuks om mee te beginnen?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/09/02, 16:48:05 »
Vertalen, documentatie, ondersteunen, programmeren... wat interesseert je het meest :)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)


DD

  • Gast
Re: Ik wil helpen met Ubuntu maar weet iemand iets leuks om mee te beginnen?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/09/02, 17:20:51 »
Wauw wat een reacties!

Ik ben bereid om te vertalen/programmeren.
het punt hier is dat ik 56 uur in een community moet doen dus ook iets moet opleveren.(het is geen stage ofzo)
ik weet dat documentatie in dat opzicht schaars is (het is geen leuk werk nee)

als ik zeg ik ben bereid om documentatie te vertalen kan iemand mij vertellen welke documentatie nodig vertaald dient te worden?

dat kan ik dus niet vinden............

groetjes,

DD

Offline lordnoid

  • Lid
Re: Ik wil helpen met Ubuntu maar weet iemand iets leuks om mee te beginnen?
« Reactie #6 Gepost op: 2009/09/02, 17:23:45 »
Op het #ubuntu-nl kanaal komen op irc.freenode.net om te ondersteunen.

Offline Double12

  • Lid
Re: Ik wil helpen met Ubuntu maar weet iemand iets leuks om mee te beginnen?
« Reactie #7 Gepost op: 2009/09/02, 17:24:43 »
@DD: Vertalen gaat niet zozeer om het vertalen van de Engelse documentatie naar het Nederlands (dat wordt maar af en toe gedaan), maar vooral om het vertalen van Ubuntu en alle bijbehorende programma's.

DD

  • Gast
Re: Ik wil helpen met Ubuntu maar weet iemand iets leuks om mee te beginnen?
« Reactie #8 Gepost op: 2009/09/02, 17:45:25 »
@Double12

vertalen van programma's zou helemaal super zijn.
echter hebben "jullie" een lijst met programma's die nog vertaald dienen te worden en hoe maak je die vertaling?

dat zou top zijn.

update:
ik ben me aan het aanmelden voor het vertaal team
« Laatst bewerkt op: 2009/09/02, 17:57:58 door DD »

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Re: Ik wil helpen met Ubuntu maar weet iemand iets leuks om mee te beginnen?
« Reactie #9 Gepost op: 2009/09/02, 18:14:50 »
Moet iedereen in je klas dit doen? Het is wel een beetje een vreemde opdracht :)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Re: Ik wil helpen met Ubuntu maar weet iemand iets leuks om mee te beginnen?
« Reactie #10 Gepost op: 2009/09/02, 18:53:31 »
Moet iedereen in je klas dit doen? Het is wel een beetje een vreemde opdracht :)

Hoezo raar?¿?
Dat is toch juist goed nieuws!

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Re: Ik wil helpen met Ubuntu maar weet iemand iets leuks om mee te beginnen?
« Reactie #11 Gepost op: 2009/09/02, 19:32:42 »
Moet iedereen in je klas dit doen? Het is wel een beetje een vreemde opdracht :)

Hoezo raar?¿?
Dat is toch juist goed nieuws!
Wie zei er dat vreemd noodzakelijk slecht moet zijn? ;)
Het is goed, maar ook vreemd, omdat ik nog nooit iemand heb gezien die een dergelijke opdracht moest doen :)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Re: Ik wil helpen met Ubuntu maar weet iemand iets leuks om mee te beginnen?
« Reactie #12 Gepost op: 2009/09/02, 19:34:26 »
Het is goed, maar ook vreemd, omdat ik nog nooit iemand heb gezien die een dergelijke opdracht moest doen :)
Ik heb mijn stage en eindwerk over opensource gedaan...

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ik wil helpen met Ubuntu maar weet iemand iets leuks om mee te beginnen?
« Reactie #13 Gepost op: 2009/09/02, 19:35:52 »
Het is goed, maar ook vreemd, omdat ik nog nooit iemand heb gezien die een dergelijke opdracht moest doen :)

In Nederland moeten alle middelbare scholieren tegenwoordig een maatschappelijke stage doen van, uit het hoofd gezegd, 70 uur. Dat is iets nieuws.  :)

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Re: Ik wil helpen met Ubuntu maar weet iemand iets leuks om mee te beginnen?
« Reactie #14 Gepost op: 2009/09/02, 19:42:52 »
Het is goed, maar ook vreemd, omdat ik nog nooit iemand heb gezien die een dergelijke opdracht moest doen :)

In Nederland moeten alle middelbare scholieren tegenwoordig een maatschappelijke stage doen van, uit het hoofd gezegd, 70 uur. Dat is iets nieuws.  :)
Achzo :) opzich wel een leuk idee..
nou goed, ik heb het topic wel een beetje richting offtopic getrokken :) dus.. als je nog vragen hebt, stel ze maar, DD
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline leendert

  • Lid
    • Dutchgimpers.nl
Re: Ik wil helpen met Ubuntu maar weet iemand iets leuks om mee te beginnen?
« Reactie #15 Gepost op: 2009/09/02, 23:16:40 »
zo in 56 uur kun je aardig wat doen :)

Leuke opdracht van school ;)

(ennuh de Nederlandse GIMP community http://www.dutchgimpers.nl/ kan ook altijd hulp gebruiken..........oeps dat is mijn site ;) )

Offline lordnoid

  • Lid
Re: Ik wil helpen met Ubuntu maar weet iemand iets leuks om mee te beginnen?
« Reactie #16 Gepost op: 2009/09/03, 15:53:28 »
Het is goed, maar ook vreemd, omdat ik nog nooit iemand heb gezien die een dergelijke opdracht moest doen :)

In Nederland moeten alle middelbare scholieren tegenwoordig een maatschappelijke stage doen van, uit het hoofd gezegd, 70 uur. Dat is iets nieuws.  :)
Maar technische informatica doe je niet op de middelbare school. En de maatschappelijke stage middelbare school (72 uur) gaat pas over 2 jaar in.

Offline frits1954

  • Lid
Re: Ik wil helpen met Ubuntu maar weet iemand iets leuks om mee te beginnen?
« Reactie #17 Gepost op: 2009/09/17, 14:59:37 »
DD heb je dit bericht ook gelezen?

http://forum.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/ubuntu-promoten-op-de-compusers-dag/

Als het in de buurt is Bilt Bilthofen kan het een leuk begin zijn
Frits
Linux ook voor morgen
ik ben leesblind 
Mvg
Frits1954

Re: Ik wil helpen met Ubuntu maar weet iemand iets leuks om mee te beginnen?
« Reactie #18 Gepost op: 2009/09/17, 17:11:42 »
Het is goed, maar ook vreemd, omdat ik nog nooit iemand heb gezien die een dergelijke opdracht moest doen :)

In Nederland moeten alle middelbare scholieren tegenwoordig een maatschappelijke stage doen van, uit het hoofd gezegd, 70 uur. Dat is iets nieuws.  :)

Wij niet hoor, ik zit nu in 5 Havo.
We moeten wel een profielwerkstuk maken van minimaal 80 uur.. (We gaan een stirlingmotor bouwen :))
Het kan ook zijn dat deze 'opdracht' breder is en dat een bijdrage aan open source een manier is om deze opdracht in te vullen..

We hebben overigens wel 'informatica' gehad op school... (Ja tussen aanhalingstekens).
Ik noem het liever Microsoft training, het boek leek alsof het door Ballmer in persoon was geschreven. (Stond een heel klein stukje in over besturingssystemen (inclusief Linux), daarin stond dat Linux is geschreven door de Fin Linus Torvalds en dat een nadeel van Linux is dat je een hoop mysterieuse codes uit je hoofd moet leren.. Heel leuk, maar nog geen 5% van Linux (het GNU gedeelte nog niet eens meegerekend) is geschreven door Torvalds en codes hoef je niet te leren hoor.. Ik vind het wel makkelijker om wat basiscommando's te kennen)
« Laatst bewerkt op: 2009/09/17, 17:15:35 door Sjoerd Broekhuijsen »
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline Double12

  • Lid
Re: Ik wil helpen met Ubuntu maar weet iemand iets leuks om mee te beginnen?
« Reactie #19 Gepost op: 2009/09/17, 17:17:20 »
Maatschappelijke stage is op dit moment nog niet verplicht maar wordt binnenkort ingevoerd. Sommige scholen (zoals de mijne) deden hem al, om alvast de nodige contacten te hebben wanneer de stage verplicht wordt.

Maar dat is natuurlijk iets heel anders dan een stage op mbo/hbo/universiteit, waar je niet iets algemeen maatschappelijks, maar iets gericht op jouw vak gaat doen.

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Ik wil helpen met Ubuntu maar weet iemand iets leuks om mee te beginnen?
« Reactie #20 Gepost op: 2009/09/17, 17:18:45 »
De Microsoft training... Tegenwoordig leren ze op school hoe ze met Word moeten werken. Dat is echt droevig.

Re: Ik wil helpen met Ubuntu maar weet iemand iets leuks om mee te beginnen?
« Reactie #21 Gepost op: 2009/09/17, 17:23:49 »
De Microsoft training... Tegenwoordig leren ze op school hoe ze met Word moeten werken. Dat is echt droevig.

Nee hoor, ze leren je ook hoe je met Microsoft Excell en met Microsoft Powerpoint moet werken XD
Ja, ik vind het belachelijk, zoiets leer je thuis en niet op school. Daarnaast koppelen ze je aan een stuk (gesloten en betaalde) software, dit belemmert de concurrentie..

Ik heb de systeembeheerder wel eens voorgesteld om over te stappen op Linux, hij zegt dat de school de Licenties bijna gratis aangeboden krijgt en dat het geen doen is om alle leerlingen te laten wennen aan een compleet vreemd besturingssysteem...

Ik vraag me wel af of iets bijdragen aan open source specifiek de opdracht was, het zou wel een mooie/interesssante opdracht zijn 8)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?