Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Het gaat goed met Linux Mint  (gelezen 10609 keer)

Het gaat goed met Linux Mint
« Gepost op: 2011/05/28, 08:53:07 »
Linux Mint nu populairder dan Ubuntu....

http://distrowatch.com/stats.php?section=popularity


Als je de forum statistieken bekijkt, lijkt het sowieso wel of het allemaal wal inzakt (of er zijn gewoon minder problemen).
Minder nieuwe berichten, minder nieuwe leden, minder gebruikers tegelijk online.
'Tips & tricks', zie: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html
Op chromeOS draaien ook gewoon de linux programma's. (Chromebook kopen? Kies dan bij voorkeur een exemplaar met een Intel processor.)
Zie voor een handleiding: https://www.youtube.com/watch?v=DHqqscTuqzk
En ook: https://www.youtube.com/watch?v=AsWgzH3OzYY

jesse2314

  • Gast
Re: Het gaat goed met Linux Mint
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/28, 08:58:14 »
Dat is mooi nieuws voor de mint gebruikers :)

Offline Tom

  • Lid
Re: Het gaat goed met Linux Mint
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/28, 09:12:21 »
Daar zal Unity ook wel ergens voor tussen zitten ,maar verder zegt dit nog niet zo veel.
Als eenmaal eind van het jaar Gnome3 algemeen aangenomen is zal het misschien er weer anders uitzien.
Ik gebruik nu al een lange tijd Lucid en Isadora en ben volkomen tevreden met beide (vind Mint net iets beter en mooier).
En nevenbij als test voor de toekomst Xubuntu 11.04.
« Laatst bewerkt op: 2011/05/28, 17:17:24 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Het gaat goed met Linux Mint
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/28, 10:37:10 »
Ik hoop het wel ;)
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline bwman

  • Lid
Re: Het gaat goed met Linux Mint
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/28, 15:45:19 »
ik heb beide op mn pc staan ubuntu en mint weliswaar versie 10 en ik moet zeggen 10 werkt hier perfect op mn oldtimer.
Geen lawaai van de koel fans als ik internet en dat is wel anders in ubuntu daar gaat alles wat trager en springen de koelfans te pas en te onpas in overdrive,
dus werk ik het meest in mint.
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Re: Het gaat goed met Linux Mint
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/28, 16:16:55 »
Ik heb 10.04 op mijn laptop staan, maar ik dacht zal ik even 11.04 op mijn computer zetten. Het viel VIES!! tegen. Alles wat ubuntu respresenteert zie ik niet terug komen in Unity. Ik kon helemaal niks aanpassen. Toen ben ik Kubuntu gaan gebruiken maar vond Kwin enorm slecht en compiz crashte daar de hele tijd. Nu ben ik zelf ook over gestapt naar Mint. Ik heb hem nu iets van 2 dagen op staan en ben er helemaal blij mee.

jesse2314

  • Gast
Re: Het gaat goed met Linux Mint
« Reactie #6 Gepost op: 2011/05/28, 16:39:09 »
@shinger ubuntu 10.04 word nog zeker 2 jaar ondersteund.

Waarom bleef je niet gewoon bij de LTS ???

Re: Het gaat goed met Linux Mint
« Reactie #7 Gepost op: 2011/05/28, 21:51:46 »
Ja ik begon met Ubuntu 10.10, toen 11.04 uitkwam deze op de laptop gedaan en daarna had ik Ubuntu 10.10 op mijn eigen PC verprutst, 10.04 LTS er op gedaan en vind ik het beste draaien. Wel vind ik dat je met 11.04 gelijk kunt beginnen, alle codecs zijn geïnstalleerd, terwijl dat niet bij 10.04 en 10.10 is.

Mint heb ik nooit geprobeerd maar geloof dat het een goede distro is, en gebaseerd op Ubuntu :)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Het gaat goed met Linux Mint
« Reactie #8 Gepost op: 2011/05/28, 23:08:29 »
Voor mij is Mint al langer de Ubuntu2.0 ;)

Minder regresie bug's en alle multimedia standaard aan boord.
En dus verbaasd me dit niet dat na een mega overstap van Ubuntu die leuk, mooi, kinky is maar ook voor problemen kan zorgen dit een averechts resultaat geeft voor Uby en dus winst voor o.a. Mint.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Het gaat goed met Linux Mint
« Reactie #9 Gepost op: 2011/05/28, 23:29:52 »
Net het lijstje zitten bekijken en wat mij opvalt is dat Unity langzaam weg zakt en dat Lubuntu, Kubuntu en Xubuntu aan het stijgen zijn.

Mint is Ubuntu voorbij gegaan maar dat lijkt mij vrij logisch.
Het is als je Ubuntu 11.04 met Unity niets vind een goede vervanger.
Je hebt dan de Gnome 2 omgeving zonder al de dingen die onnodige dingen die Ubuntu nog allemaal erbij heeft.

Offline Tom

  • Lid
Re: Het gaat goed met Linux Mint
« Reactie #10 Gepost op: 2011/05/28, 23:34:51 »
Cons: Lacks compatibility with Debian; frequent major changes tend to drive some users away
http://distrowatch.com/dwres.php?resource=major
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Het gaat goed met Linux Mint
« Reactie #11 Gepost op: 2011/05/29, 06:59:10 »
toch mooi een stukje erkenning, Mint is gewoon een erg goede distro en Ubunu gaat nog spijt krijgen van deze ingeslagen weg.

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Het gaat goed met Linux Mint
« Reactie #12 Gepost op: 2011/05/29, 09:28:17 »
Mint is inderdaad een erg goede distro. Maar ook Mint kan niet eindeloos bij Gnome 2.x blijven dus ik ben benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen. Misschien wel meer aandacht voor XFCE, Xubuntu 11.04 ziet er ook strak uit en werkt uitstekend.

Offline midas

  • Lid
Re: Het gaat goed met Linux Mint
« Reactie #13 Gepost op: 2011/05/29, 09:46:47 »
Over een jaartje zullen zowel Unity als Gnome-shell er heel anders uitzien dan nu. Maar beiden zijn echter alleen een schil om Gnome 3 heen. Linux Mint zal dus ongetwijfeld overgaan op Gnome 3....maar in welke vorm dat plaatsvindt?

In dat licht bezien maken ze even een pas op de plaats en kijken alles even rustig aan.

D'r is dus momenteel lekker veel beweging in linux-dektop technologie ;)
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Het gaat goed met Linux Mint
« Reactie #14 Gepost op: 2011/05/29, 09:58:06 »
Op zich is dat goed, maar of je er ook nieuwe gebruikers mee trekt?
De meeste mensen laten zich bij een eerste installatie toch helpen door iemand die iets van Linux weet denk ik. En als die persoon dan zelf niet meer goed weet wat te adviseren, of niet enthousiast is over een gekozen weg dan komt dat toch vreemd over bij een nieuwe gebruiker...

Offline Tom

  • Lid
Re: Het gaat goed met Linux Mint
« Reactie #15 Gepost op: 2011/05/29, 10:07:08 »
Of dat lekker is valt nog te bezien ,en of dat zo goed is heb ik tot nu toe nog sterk mijn twijfels.
Wat Mint betreft denk ik wel dat Clem in de Mint13 LTS er wat moois van gaat maken ten gunste van zijn gebruikers.
En nog een plus punt voor Mint het ziet er altijd gelikt uit.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Het gaat goed met Linux Mint
« Reactie #16 Gepost op: 2011/05/29, 10:20:27 »
Dat is mooi nieuws voor de mint gebruikers :)


en voor de ubunu-gebruikers aangezien mint op ubuntu gebaseerd is (ze kunnen dus niet zonder ons    =D =D)

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Het gaat goed met Linux Mint
« Reactie #17 Gepost op: 2011/05/29, 10:22:07 »
Met Debian Mint is de stap om Ubuntu los te laten helemaal niet zo groot meer
« Laatst bewerkt op: 2011/05/29, 10:27:46 door Xarvaz »

Re: Het gaat goed met Linux Mint
« Reactie #18 Gepost op: 2011/05/29, 10:28:13 »
Ik vind het een goede ontwikkeling dat Mint op dit moment de meer conservatieve Ubuntu gebruikers lijkt op te vangen die Unity niet zien zitten. Unity lijkt toch voor veel mensen een stapje te ver, te veel vernieuwing. Mensen zijn nu eenmaal gewoontediertjes, en Mint verschilt weinig van Ubuntu oude stijl met gnome2. En zowel Ubuntu als Mint groeien nog steeds als distro, en samen bereiken ze meer mensen dan als één van de twee er niet zou zijn. :)

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Het gaat goed met Linux Mint
« Reactie #19 Gepost op: 2011/06/01, 20:21:22 »
En zowel Ubuntu als Mint groeien nog steeds als distro, en samen bereiken ze meer mensen dan als één van de twee er niet zou zijn. :)

Het is nu dus Fedora en Mint geworden, Ubuntu nu zelfs op drie

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Het gaat goed met Linux Mint
« Reactie #20 Gepost op: 2011/06/01, 20:35:45 »
Wat gaat Mint doen bij de volgende versie want nu nog Gnome 2 maar volgens mij word de volgende Gnome 3 en dan ben ik wel benieuwd wat er dan gebeurd.
Zullen ze dat ook zo aanpassen dat het nog lijkt op wat het nu is met Gnome 2 of zal het net als de rest worden?

Re: Het gaat goed met Linux Mint
« Reactie #21 Gepost op: 2011/06/01, 20:37:30 »
Sinds januari draait hier nu Linux Mint Debian, en ben nog geen enkel probleem tegengekomen. Het is snel, soepel en zeer stabiel. Als ik dan toch een minpuntje moet noemen, is dat er erg veel updates zijn, bijna dagelijks wel, maar dat zal ongetwijfeld komen omdat het een Rolling Distribution is. Ik ben erg tevreden met Linux Mint.

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Het gaat goed met Linux Mint
« Reactie #22 Gepost op: 2011/06/01, 20:43:02 »
Ik kan me niet voorstellen dat Mint er als Gnome3 uit gaat zien, toen blackbox stopte ben ik op gnome overgegaan en altijd een gnome man gebleven maar Gnome 3 is net zo'n draak als Unity die komt er hier niet op, maar als Mint die weg inslaat zou het nog best het tijdperk van de kleine distro kunnen worden met daardoor een nog grotere versnippering van Linux, hoe dan ook een spannende tijd voor de desktop

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Het gaat goed met Linux Mint
« Reactie #23 Gepost op: 2011/06/01, 20:47:07 »
Sinds januari draait hier nu Linux Mint Debian, en ben nog geen enkel probleem tegengekomen. Het is snel, soepel en zeer stabiel. Als ik dan toch een minpuntje moet noemen, is dat er erg veel updates zijn, bijna dagelijks wel, maar dat zal ongetwijfeld komen omdat het een Rolling Distribution is. Ik ben erg tevreden met Linux Mint.

die wilde hier niet installeren moet er nog eens naar kijken een dezer dagen, om een of andere reden krijg ik geen snelheid uit Xubuntu, om een voorbeeld te noemen...11.04 Kubuntu loopt hier sneller dat wil wel wat zeggen.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Het gaat goed met Linux Mint
« Reactie #24 Gepost op: 2011/06/01, 21:08:14 »
@Xarvaz, Ze kunnen Gnome 3 helemaal ombouwen naar het uiterlijk hoe het er nu uit ziet.
Alleen zal als je dingen wilt aanpassen het anders gaan.
Maar ik weet alleen niet hoever ze met Mint hierin willen gaan.