Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: busy box met rc versie  (gelezen 4587 keer)

Offline 2ndchance

  • Lid
busy box met rc versie
« Gepost op: 2009/04/19, 10:45:16 »
Enkele weken geleden heb ik op mijn desktop een beta versie van 9.04 geinstalleerd. MBV een usb drive. Dit gaf geen enkele problemen. Nu heb ik de RC versie gedownload en een usb versie van gemaakt. Nu kom ik in het busybox menu. Op internet heb ik gevonden dat dit kan komen door verkeerd afsluiten van windows of hardware probleem. Windows heb ik correct afgesloten en met hardware kan het niet te maken hebben, aangezien het met de beta versie wel goed ging. Zowel op laptop als desktop getest!

Meer gebruikers die dit met de rc versie hebben ervaren??

Re: busy box met rc versie
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/19, 17:27:18 »
Dit is een bekende bug als je de RC via de USB installeert. Neem de daily build, dan is het opgelost.

Offline lizardman

  • Lid
Re: busy box met rc versie
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/19, 21:38:39 »
Dit stond erover in de release notes...
misschien helpt hun workaround?
Citaat
Users have reported slower than normal detection of SATA hard drives on systems with Intel D945 motherboards in Ubuntu 9.04. This may cause the system to drop to a busybox initramfs shell on boot with a "Gave up waiting for root device." error. Wait a minute or two and then exit the initramfs shell by typing 'exit'. Booting should proceed normally. If it doesn't, wait a bit longer and try again. Once the system boots, edit /boot/grub/menu.lst and add rootdelay=90 to the kernel stanza for your current kernel. (Bug 290153).

"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)