Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Lokatie van programmabestanden  (gelezen 888 keer)

Lokatie van programmabestanden
« Gepost op: 2006/10/21, 15:33:07 »
Het is zover: Ubuntu is nu mijn default OS.  Verder word ik automatisch ingelogd en wil graag Firefox en Thunderbird automatisch laten starten. Dan kan met sessiemanager;   ik weet echter niet waar FF en TB zich bevinden? Verborgen bestanden wellicht?

osc4r

  • Gast
Lokatie van programmabestanden
« Reactie #1 Gepost op: 2006/10/21, 15:36:36 »
Als het goed is kan je gewoon direct 'mozilla-thunderbird' of 'firefox' intypen in de terminal om dit op te starten. Als je icoontjes wilt toevoegen aan de werkbalk doe je dit zo:

Rechtermuisklik --> Toevoegen aan Paneel --> Bovenaan: Aangepaste toepassingstarter --> Naam invoegen, en bij opdracht 'mozilla-thunderbird' of 'firefox' ingeven. Icoontjes kunnen gezocht worden in /usr/share/pixmaps/ of mooiere kunnen gevonden worden via www.gnome-look.org bij Icons

Hoop dat het lukt!

Lokatie van programmabestanden
« Reactie #2 Gepost op: 2006/10/21, 15:43:58 »
Ik bedoel eigenlijk: Systeem>Voorkeuren>Sessies>Prgramma's starten>toevoegen enz.  Dan moet je een pad ingeven.

Dank voor het meedenken.

Offline nor

  • Lid
Lokatie van programmabestanden
« Reactie #3 Gepost op: 2006/10/21, 15:47:36 »
Je kan gewoon firefox in pad typen.

osc4r

  • Gast
Lokatie van programmabestanden
« Reactie #4 Gepost op: 2006/10/21, 15:48:19 »
Is het wel zo handig om FireFox en Thunderbird direct bij het opstarten ook te laten opstarten? Maar ik geloof dat direct links naar applicaties in /usr/bin/ staan, als je hier echter wat wilt veranderen moet je wel SuperUser zijn, dat kan via de terminal 'gksudo nautilus' in te typen en dan te browsen naar de map