Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Opgelost) Evolution backup  (gelezen 1755 keer)

(Opgelost) Evolution backup
« Gepost op: 2011/05/17, 20:18:44 »
Na een lange en goede tijd met Hardy Heron 8.04 LTS met de nodige hobbels...toch met enige weemoed,over moeten stappen naar een nieuwe versie,Lucid lynx 10.04 LTS.

Dat is even andere koek,als je zo vertrouwd bent geraakt aan een systeem.
Ook met deze Lynx kan ik het wel weer een tijd uithouden.  :D

De eerste hobbel dient zich al aan:

Het is een verse installatie. 10.04.2  amd64

Heb een tar.gz ,backup vanuit Evolution gemaakt,wil die terugzetten in de nieuwe versie,maar bij het overzetten floept het laadvenster bij 71% weg...zo snel dat je de tekst niet kunt lezen!

Vervolgens is Evolution niet meer te openen,steeds weer het zelfde weg-floepende venster.
Heb de verborgen-Evolution map verwijderd,kon toen Evolution wel openen.

De mail was nièt overgezet,adressenlijst wèl.

Heb ook al een her-installatie van Evolution gedaan,blijft hetzelfde.

Is de mail overzetten alsnog mogeljk? De backup is er nog.


Een tevreden UBUNTUser



« Laatst bewerkt op: 2011/05/18, 23:40:06 door Tevrubi »
Een tevreden UbuntUser.

FrSu

  • Gast
Re: Evolution backup
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/17, 20:51:47 »
Je kunt overwegen een herinstall te doen van jouw systeem. Dam kom je bij de opstart van Evolution weet in het menu voor het terugzetten van een back-up. Ik weet ook niet hoe je anders bij dit scherm terug komt.

Heb je in Evolution back-up herstel al via het menu nog eens gedaan?

Offline koos4401

  • Lid
Re: Evolution backup
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/17, 21:25:30 »
Meen me te herinneren dat de Evolution die de back-up leverde dezelfde versie moest zijn als e Evolution waarin je de back-up wilde "importeren". Kan je met deze mededeling wat?
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Re: Evolution backup
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/17, 21:38:58 »
Je kunt overwegen een herinstall te doen van jouw systeem. Dam kom je bij de opstart van Evolution weet in het menu voor het terugzetten van een back-up. Ik weet ook niet hoe je anders bij dit scherm terug komt.

Heb je in Evolution back-up herstel al via het menu nog eens gedaan?

Evolution back-up herstel heb ik diverse keren gedaan,maar steeds met hetzelfde resultaat.

Wacht nog even eventuele andere optie's af,voordat ik een her-installatie overweeg.

Meen me te herinneren dat de Evolution die de back-up leverde dezelfde versie moest zijn als e Evolution waarin je de back-up wilde "importeren". Kan je met deze mededeling wat?

Als dat zo is,ben ik mooi m'n mail kwijt  :(



Een tevreden UBUNTUser
Een tevreden UbuntUser.

Offline koos4401

  • Lid
Re: Evolution backup
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/17, 21:55:03 »
Citaat
Als dat zo is,ben ik mooi m'n mail kwijt

Mail zit in .dbx-bestanden, (zoek even na) die zijn volgens mij - zij het met betaalde programma's - leesbaar te maken.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

FrSu

  • Gast
Re: Evolution backup
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/17, 21:56:17 »
Dan zou ik even gaan googelen of je hier een oplossing voor kunt vinden. Jouw tar is nog volledig. Er is dacht ik ook een Evolution forum.

Re: Evolution backup
« Reactie #6 Gepost op: 2011/05/17, 22:07:35 »
Als je Evolution opent via de terminal krijg je misschien wel een duidelijkere foutmelding te zien. Wie weet dat iemand hier daar iets mee kan. Overigens vind ik het wel een zwaktebod als Evolution geen mail uit oudere versies kan importeren.

Re: Evolution backup
« Reactie #7 Gepost op: 2011/05/17, 22:21:22 »
Via de terminal krijg ik deze uitvoer.

piet@piet-desktop:~$ evolution

(evolution:3400): camel-WARNING **: camel_exception_get_id called with NULL parameter.

(evolution:3400): Pango-WARNING **: shaping failure, expect ugly output. shape-engine='BasicEngineFc', font='DejaVu Sans 9.9990234375', text=''

(evolution:3400): Pango-CRITICAL **: pango_layout_set_width: assertion `layout != NULL' failed

(evolution:3400): Pango-CRITICAL **: pango_layout_get_extents: assertion `layout != NULL' failed

(evolution:3400): Pango-CRITICAL **: pango_layout_get_line_count: assertion `layout != NULL' failed
Drijvendekomma-berekeningsfout
piet@piet-desktop:~$



Een tevreden UBUNTUser
Een tevreden UbuntUser.

Re: Evolution backup
« Reactie #8 Gepost op: 2011/05/17, 22:27:56 »
Kan ik hieruit mijn mail nog destilleren?









« Laatst bewerkt op: 2011/05/17, 22:44:35 door Tevrubi »
Een tevreden UbuntUser.

Re: Evolution backup
« Reactie #9 Gepost op: 2011/05/17, 23:44:42 »
Heb een tar.gz ,backup vanuit Evolution gemaakt,wil die terugzetten in de nieuwe versie,maar bij het overzetten floept het laadvenster bij 71% weg...zo snel dat je de tekst niet kunt lezen! [...] De mail was nièt overgezet,adressenlijst wèl.
Hallo, ik denk dat je mails nog in die tar.gz zitten. Wat ik zou doen is dat tar.gz bestand uitpakken, ergens. Als het goed is, zie je dan iets als local/mail/inbox etc. Dat bestand is in een editor te openen, ga naar het eind en je zou je laatste mails moeten zien. Terwijl Evolution niet draait, deze bestanden (dus ook Sent etc.) terugplaatsen in de .evolution map, op de juiste plekken. Dan Evolution starten en je zou je mails moeten zien. Indien niet, of hier een klacht plaatsen wegens misleidende informatie, of Windows aanschaffen of een Mac. Want daar zijn nooit problemen mee. :-)

Re: Evolution backup
« Reactie #10 Gepost op: 2011/05/18, 23:38:28 »
Heb een tar.gz ,backup vanuit Evolution gemaakt,wil die terugzetten in de nieuwe versie,maar bij het overzetten floept het laadvenster bij 71% weg...zo snel dat je de tekst niet kunt lezen! [...] De mail was nièt overgezet,adressenlijst wèl.
Hallo, ik denk dat je mails nog in die tar.gz zitten. Wat ik zou doen is dat tar.gz bestand uitpakken, ergens. Als het goed is, zie je dan iets als local/mail/inbox etc. Dat bestand is in een editor te openen, ga naar het eind en je zou je laatste mails moeten zien. Terwijl Evolution niet draait, deze bestanden (dus ook Sent etc.) terugplaatsen in de .evolution map, op de juiste plekken. Dan Evolution starten en je zou je mails moeten zien. Indien niet, of hier een klacht plaatsen wegens misleidende informatie, of Windows aanschaffen of een Mac. Want daar zijn nooit problemen mee. :-)



* * *Bij deze dien ik een klacht in wegens het verstrekken van de juiste informatie.  =D  =D  =D


Heb de bestanden (Inbox,Sent,Bewaren,zonder de extensie's) uit de tar.gz gehaald, en in de verborgen-Evolution map geplaatst,en zie daar...de wondere wereld van Ubuntu...alle mail is weer terug!?


Dank voor de hulp,


Een tevreden UBUNTUser


Een tevreden UbuntUser.

Offline koos4401

  • Lid
Re: (Opgelost) Evolution backup
« Reactie #11 Gepost op: 2011/05/19, 09:51:27 »
Bedankt, Paul en Tevrubi voor de posten #9 en #10 :-*
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523