Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tip: Linuxdrivers Samsung ML-1665  (gelezen 3120 keer)

Tip: Linuxdrivers Samsung ML-1665
« Gepost op: 2011/01/29, 17:30:43 »
Ik heb onlangs de Samsung ML-1665 laserprinter gekocht. Daar zijn gewoon linux-drivers voor te krijgen, maar Ubuntu 10.10 herkende hem bij mij niet. De Nederlandse site van Samsung biedt de drivers niet aan, maar dat kun je wel via deze weg doen:
http://www.samsung.com/uk/consumer/print-solutions/print-solutions/mono-printers/ML-1665/XEU/index.idx?pagetype=prd_detail&tab=support

Downloaden, ff de terminal openen. Typ: sudo nautilus. Voer je wachtwoord in. In Nautilus ga je naar de map met de linuxdrivers en dubbelklik je op autorun. In het venster dat dan volgt, selecteer je 'uitvoeren in terminal'.

En zo worden de drivers geïnstalleerd!

Veel plezier ermee (zeker als je net bij de mediamarkt vandaan komt met zo'n apparaatje onder de arm, omdat ze bijna 20% korting geven ;))
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Tip: Linuxdrivers Samsung ML-1665
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/29, 17:56:41 »
Als je het geheel vanuit de terminal wil doen, dan kan het zo:
http://sites.google.com/site/computertip/samsungprinters

Werkt de stuurprogrammaversie op de Nederlandse webstek niet? De Unified Linux Driver is er toch voor alle huidige modellen Samsungprinters? Of vergis ik me daarin?

Re: Tip: Linuxdrivers Samsung ML-1665
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/29, 19:59:12 »
Nee, ik kreeg hem niet te zien in het downloadcentrum van Samsung. Bij de websites in andere talen laat ie em wel zien, maar bij de Nederlandstalige dus niet :rolleyes: Kon hem dus niet NL-talig downloaden. Heb het trouwens al aan Samsung gemeld ;)

Ik ga er vanuit dat de Unified Linux drivers idd voor de huidige modellen werkt, maar geheel zeker weet ik dat niet... ;)
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Tip: Linuxdrivers Samsung ML-1665
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/30, 11:04:36 »
Goed dat je het aan Samsung hebt gemeld, want het Nederlandse downloadcentrum van Samsung werkt niet: blijft helemaal leeg.... Hopelijk herstellen ze het snel.

Wat ik net heb ontdekt: als je onderaan de pagina klikt op "versie voor lage bandbreedte", dan werkt-ie wel goed.

De Unified Linux Driver is overigens meertalig, dus je noodsprong naar samsung.uk was een prima keuze.  :)