Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Taal instellen  (gelezen 1061 keer)

Taal instellen
« Gepost op: 2011/07/30, 13:21:44 »
Hallo allemaal,

Zoals jullie wel in een andere topic van mij hebben gelezen, is mijn pc kapot geweest, Heb nu een nieuwe Hardeschijf en een nieuw DVD speler erin zitten.

aangezien Ununtu instalatie niet echt lekker liep, heb ik eerst 10.10 er opgezet. Tijdens de installatie heb ik niets merkwaardigs gezien.

Maar nu als ik in het menu kijk staat het in Engels. Maar sommige dingen staan weer in het nederlands echt vreemd
Maar als ik naar System -> Administration -> taalondersteuning ga om mijn taal in te stellen. Dan geeft hij foutmeldingen aan



Ik klik op installeren, dan krijg ik de melding:



Is dit op te lossen? of moet alles eraf en er nieuw op gezet worden?
Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?

Offline Roc.am

  • Lid
Re: Taal instellen
« Reactie #1 Gepost op: 2011/07/30, 15:15:14 »
Start eens op in herstelmodus en dan en kies dan voor dpkg gebroken pakketten herstellen.

- Roc

Re: Taal instellen
« Reactie #2 Gepost op: 2011/07/30, 16:28:00 »
Wissel ook eens in je softwarebronnen (eerste tabblad) van server; dus niet de server voor Nederland (of Belgiƫ) nemen maar de Hoofdserver (main).

Run dan nog eens het programma van de taalondersteuning.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline McNab

  • Lid
Re: Taal instellen
« Reactie #3 Gepost op: 2011/07/30, 22:06:12 »

Offline davevr

  • Lid
Re: Taal instellen
« Reactie #4 Gepost op: 2011/07/30, 22:12:57 »
ALs ik het goed heb, moet je in de 11.04 als je opstart met een live cd bij het paarse scherm op esc (of F1 of F2 of F3) drukken, Dan kan je beneden kiezen uit taal en toetsenbord, en dan werkt het optimaal. Als je dit al gedaan had zwijg ik verder ;)

Re: Taal instellen
« Reactie #5 Gepost op: 2011/07/31, 09:33:46 »
Ik maak eerst gebruik van 10.10 want 11 kon ik eerst er niet op zetten, want tijdens de installatie gaf hij ook fout meldingen.

Hoe gaat die herstel modus te werk? bedoel hoe kan ik die aanroepen, En wat moet ik intikken?

EDIT: Het is eindelijk gelukt om 11 erop te zetten.
« Laatst bewerkt op: 2011/07/31, 10:34:35 door Jelle Ruben »
Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?