Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: krijg wine niet aan de praat  (gelezen 1769 keer)

noel

  • Gast
krijg wine niet aan de praat
« Gepost op: 2006/12/31, 14:46:47 »
heb wine verschillende malen geïnstalleerd maar als wine opstart met winecfg krijg ik steeds dit te zien

Warning: the specified Windows directory L"c:\\windows" is not accessible.
Warning: the specified System directory L"c:\\windows\\system32" is not accessible.
fixme:midi:OSS_MidiInit Synthesizer supports MIDI in. Not yet supported.
Warning: the specified Windows directory L"c:\\windows" is not accessible.
Warning: the specified System directory L"c:\\windows\\system32" is not accessible.

ik heb op forum aan het rondzoeken geweest mmar helaas!
ik zou graag autoroute 2005 en nog enkele andere progs aan de praat krijgen dan kan windows er af

ik werk met kubuntu 6.10
groetjes

Offline siegi

  • Lid
krijg wine niet aan de praat
« Reactie #1 Gepost op: 2006/12/31, 15:11:29 »
autoroute is zowiezo al geen gemakkelijk programma volgens mij om aan de praat te krijgen.  
Op zich is wine ook nog niet zo gebruiksvriendelijk.
Je kan misschien eens zien naar crossover office  van codeweavers een proberen.  
Er zijn meer programma's die er standaard mee werken en het heeft ook een heel handige gebruiksinterface.
Je kan het programma overigens 60 dagen gratis gebruiken.  
Eigenlijk is het programma gebaseerd op wine, maar dus met enkele extra's.  
Voor zover ik weet moet na 60 dagen het programma verwijderen maar bij mij bleef het gewoon werken.

krijg wine niet aan de praat
« Reactie #2 Gepost op: 2007/01/02, 02:27:06 »
siegi heeft weinig ervaring met wine ??

Wine werkt op zich best goed en eenmaal geinstalleerd en juist werkend is er nix aan de hand.

Wel is het nog steeds zo dat niet alles in Wine of andere emulators werkt, maar daar word nog altijd hard aan gewerkt.

De foutmelding die je krijgt spreekt voor zich.

Of die map is er nog niet ?
Of wine heeft geen toegang tot die map, oftewel toestemming om in die map te komen.

Die heeft te maken met rechten.

je zou dus de rechten van die mappen even moeten veranderen.

Dus zoek ze op en klik erop met de rechtermuistoets, waar je de rechten kan veranderen.

Kan je dit niet veranderen, blijft alles grijs , dan zal je met de opdracht sudo -s jezelf even admin moet maken, dan lukt het weer wel.

Werkt Wine , dan heb je er geen omkijken meer naar.

SCCS

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Tukcedo

  • Lid
    • http://www.tukcedo.nl
krijg wine niet aan de praat
« Reactie #3 Gepost op: 2007/01/02, 09:34:48 »
Waar komt die "L" vandaan in die foutmeldingen? (Warning: the specified Windows directory L"c:\\windows" is not accessible.) Die hoort daar volgens mij niet ...

Verder werkt Wine best wel goed voor hele "brave" programma's die zich netjes aan de diverse wintendo API's houden. Echter, een of andere resource direct aanspreken (wordt gedaan om snelheid te winnen) en 't is einde oefening.

In zo'n geval kun je met VMware of Win4Lin (bestaat dat eigenlijk nog?) emulatoren waarschijnlijk nog steeds goed uit de voeten. Je zou dan zelfs nog XEMU kunnen proberen alhoewel externe port-ondersteuning daarvan niet geweldig is.
Tukcedo Services - Unix en Linux Consultants
http://www.tukcedo.nl

Offline Soul-Sing

  • Lid
krijg wine niet aan de praat
« Reactie #4 Gepost op: 2007/01/02, 10:23:57 »
wine gebruiksonvriendelijk? dat zou ik niet willen beweren. ben er ook zeer tevreden over. :)

Offline siegi

  • Lid
krijg wine niet aan de praat
« Reactie #5 Gepost op: 2007/01/02, 12:24:39 »
Citaat van: Gandyman
siegi heeft weinig ervaring met wine ??

Wine werkt op zich best goed en eenmaal geinstalleerd en juist werkend is er nix aan de hand.

Wel is het nog steeds zo dat niet alles in Wine of andere emulators werkt, maar daar word nog altijd hard aan gewerkt.

De foutmelding die je krijgt spreekt voor zich.

Of die map is er nog niet ?
Of wine heeft geen toegang tot die map, oftewel toestemming om in die map te komen.

Die heeft te maken met rechten.

je zou dus de rechten van die mappen even moeten veranderen.

Dus zoek ze op en klik erop met de rechtermuistoets, waar je de rechten kan veranderen.

Kan je dit niet veranderen, blijft alles grijs , dan zal je met de opdracht sudo -s jezelf even admin moet maken, dan lukt het weer wel.

Werkt Wine , dan heb je er geen omkijken meer naar.

SCCS

:D
wine zet toch alles mooi in de homedir dus zijn zou jouw procedure onnodig moeten zijn.  Of hij zou wine eens een keer als sudo gedraait hebben.   Dan kan ie maar evengoed de hele .wine map verwijderen en opnieuw laten aanmaken.  
Ik ben zelf ook wel best tevreden over wine, de programma's waarvoor ik het wil gebruiken werken. Maar om nu echt te zeggen dat iedereen direct met wine zou kunnen werken.