Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Beeldscherm wordt niet gedecteerd  (gelezen 989 keer)

Offline Partynoud

  • Lid
Beeldscherm wordt niet gedecteerd
« Gepost op: 2011/10/16, 01:48:56 »
Mijn beeldscherm wordt niet gedetecteerd onder 11.10. Als ik op schermen detecteren klik komt er ook niets. Scherm is onebekend zegt ie. Heb het nodig anders kan ik geen wijzigingen aanbrengen in mijn nvidia-menu.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Beeldscherm wordt niet gedecteerd
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/16, 07:53:08 »
Mijn beeldscherm wordt niet gedetecteerd onder 11.10. Als ik op schermen detecteren klik komt er ook niets. Scherm is onebekend zegt ie. Heb het nodig anders kan ik geen wijzigingen aanbrengen in mijn nvidia-menu.
Start op met de live cd. Open daar een terminal. Tik in gksudo nautilus Navigeer naar je harde schijf, ga naar /etc/X11. Hierin staat het bestand xorg.conf. Die hernoem je naar xorg.conf.old. Knip hem voor alle zekerheid naar je persoonlijke map. Herstart. Je zult de nvidia-drivers nu opnieuw moeten installeren. Werkt het nu weer?

Re: Beeldscherm wordt niet gedecteerd
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/16, 12:56:42 »
Mijn beeldscherm wordt niet gedetecteerd onder 11.10. Als ik op schermen detecteren klik komt er ook niets. Scherm is onebekend zegt ie. Heb het nodig anders kan ik geen wijzigingen aanbrengen in mijn nvidia-menu.
Start op met de live cd. Open daar een terminal. Tik in gksudo nautilus Navigeer naar je harde schijf, ga naar /etc/X11. Hierin staat het bestand xorg.conf. Die hernoem je naar xorg.conf.old. Knip hem voor alle zekerheid naar je persoonlijke map. Herstart. Je zult de nvidia-drivers nu opnieuw moeten installeren. Werkt het nu weer?
Normaal gesproken is er geen xorg.conf, maar als je een driver hebt geïnstalleerd, zou het er kunnen staan....

Pjottr

  • Gast
Re: Beeldscherm wordt niet gedecteerd
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/17, 17:03:35 »
Ik had gisteren hetzelfde probleem en ik heb een syncmaster P2770HD, toen heb ik mijn andere monitor aangesloten (toevallig ook een syncmaster, maar dan 19 inch ipv 25 inch) en die herkende hij ook niet. Ik heb nu toch maar weer w7 geïnstalleerd, maar probeer het met deze truc dan nog een keer als dual-boot.

Re: Beeldscherm wordt niet gedecteerd
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/17, 19:03:12 »
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."