Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kernelversie blijft niet vastzitten  (gelezen 594 keer)

kernelversie blijft niet vastzitten
« Gepost op: 2017/04/01, 20:44:50 »
os = Xubuntu 16.04

Via Pjotr' s site heb ik de kernelversie op mijn Asus laptop (die is aangesloten via een een HDMI kabel op de TV) destijds vastgezet (https://sites.google.com/site/computertip/directdoen#TOC-Overweeg-om-de-kernelversie-vast-te-zetten), echter nu blijkt dat net na het updaten wel de nieuwste kernelversie is geinstalleerd. Dit is me al eens eerder overkomen. Toen dacht ik een toevalligheid, maar nu niet meer. Irritant, dat het systeem blijklbaar doet wat het zelf wil >:(

Iemand een idee hoe dit kan en nog belangrijker hoe de kernelversie zodanig vast te zetten dat ie ook daadwerkelijk BLIJFT op de versie waarop ie is vastgezet?

Thx...
Een boek doet het altijd...

Re: kernelversie blijft niet vastzitten
« Reactie #1 Gepost op: 2017/04/03, 15:09:20 »
Anybody ? ;)
Een boek doet het altijd...

Offline Tom

  • Lid
Re: kernelversie blijft niet vastzitten
« Reactie #2 Gepost op: 2017/04/03, 15:28:57 »
Ik heb ook mijn Kernelversie vast gezet ,en krijg daar geen updates meer voor aangeboden !dat alles volgens Pjotr zijn site .
ubuntu 16.04.2
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: kernelversie blijft niet vastzitten
« Reactie #3 Gepost op: 2017/04/04, 14:58:24 »
Ik heb het ook volgens Pjotr's site gedaan, maar blijkbaar heeft mijn systeem andere plannen.

Doe het zo. Ik hou het in de gaten en wanneer het weer een keer gebeurt, kom ik weer terug op dit topic. Begin nou aan mezelf te twijfelen :|
Een boek doet het altijd...