Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: opgelost is het voordeel om van Ubunto 12.04 naar Xubuntu12.04 over te stappen?  (gelezen 413 keer)

Ik zie steeds Xubuntu staan en ik heb Ubuntu 12.04. Is er een voordeel om over te schakelen?
« Laatst bewerkt op: 2012/12/19, 20:55:09 door Pollewopje »

Ik denk dat het niet in dit forumdeel thuis hoort, maar dat wordt dan vanzelf verplaatst ;)

Terugkomend op je vraag: puur om je eigen ervaring. Vind je Xubuntu fijner? Dan gebruik je Xubuntu. Vind je Ubuntu fijner? Dan gebruik je Ubuntu. Ikzelf heb een combinatie; Ubuntu op m'n hoofdcomputer, Xubuntu op m'n oude secundaire computer. Daar heb ik Xubuntu voor gekozen omdat deze lichter draait dan Ubuntu. Wel vind ik Xubuntu wat minder fijn dan Ubuntu, maar vind het niet heel erg.

Dus even in VirtualBox of iets dergelijks proberen en je weet of je het fijn vindt of niet ;)
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

het enige is dat het lichter is? Dan hou ik dit gewoon, de meters slaan nog steeds niet enorm uit, dus dan zit eht wel goed. Sorry voor verkeerd forum, ik vind dat wel eens lastig. dacht dat het onder software thuishoorde.

Het is lichter en de layout lijkt op die van GNOME2 (weet niet of je dat hebt meegemaakt?) dus voor de oudgedienden meestal wat prettiger (op mij na dan want ik vind Unity wel geweldig :)).

Als Unity fijn bij  je draait en je kunt er fijn mee werken zonder dat de meters uitslaan dan zou ik het als ik jou was gewoon lekker bij Unity houden :)

hartstikke bedankt! Ik kan weer verder.