Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwe install op AMD 350 van dapper  (gelezen 1927 keer)

Nieuwe install op AMD 350 van dapper
« Gepost op: 2006/12/13, 15:59:44 »
Hay,
Ik heb de schijf ingericht met gparted en de installer x86 alternate gestart.
Partities: primaire sda1 : 30 Gb winxp en bootflag
              extended met logische part.  : sda5 : 77 Gb : fat32 mount  /media/sda5
                                                           sda6  20 Gb : EXT3 mount /
                                                          sda7 : 22 Gb : EXT3 mount  /home
                                                           sda8 : 1.5 Gb : swap
(Grootte partities zijn bij benadering)
alles loopt normaal tot het deel : software uitzoeken en installeren. Dan stopt de installer met de melding dat de operatie is mislukt en met de vraag om die stap over te slaan. Ik heb als geprobeerd met de 64bit installer maar zelfde resultaat. Heeft er iemand advies?
; )
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Nieuwe install op AMD 350 van dapper
« Reactie #1 Gepost op: 2006/12/13, 16:49:34 »
sorry, jongens had me vergist. Amd 350 is natuurlijk mijn ouwe trouwe test pc.
Hier gaat het om een nieuw exemplaar voor iemand met een amd 64 cpu ;)
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Nieuwe install op AMD 350 van dapper
« Reactie #2 Gepost op: 2006/12/13, 16:52:14 »
Ik zie dat je hardeschijven aangeduidt worden als sda en dat wil meestal zeggen dat het SATA hardeschijven zijn, en dat wil bij een enkeling nog wel eens problemen geven.

Kheb er geen ervaring mee, dus ik hoop dat er iemand hiero is die je verder kan helpen.

Nieuwe install op AMD 350 van dapper
« Reactie #3 Gepost op: 2006/12/13, 16:53:45 »
Terwijl de installatie op mijn test pc van een leien dakje liep, verloopt dit geval minder vlot. Zelfs met de live cd zijn er problemen.
Het scherme bevriest hier zelfs zogauw hij de partition manager opstart. er is wel een Sata hdd in gemonteerd. Vereist dit misschien speciale maatregelen ?
:)
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Nieuwe install op AMD 350 van dapper
« Reactie #4 Gepost op: 2006/12/13, 16:55:26 »
Citaat van: CORVUS_CORAX
Ik zie dat je hardeschijven aangeduidt worden als sda en dat wil meestal zeggen dat het SATA hardeschijven zijn, en dat wil bij een enkeling nog wel eens problemen geven.

Kheb er geen ervaring mee, dus ik hoop dat er iemand hiero is die je verder kan helpen.
Je was me iets voor. Inderdaad : sata hdd. En je weet echt niets meer ? Zou versie 6.10 geen beter resultaat geven?
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Offline siegi

  • Lid
Nieuwe install op AMD 350 van dapper
« Reactie #5 Gepost op: 2006/12/13, 17:25:50 »
Citaat van: Summer of 69
Citaat van: CORVUS_CORAX
Ik zie dat je hardeschijven aangeduidt worden als sda en dat wil meestal zeggen dat het SATA hardeschijven zijn, en dat wil bij een enkeling nog wel eens problemen geven.

Kheb er geen ervaring mee, dus ik hoop dat er iemand hiero is die je verder kan helpen.
Je was me iets voor. Inderdaad : sata hdd. En je weet echt niets meer ? Zou versie 6.10 geen beter resultaat geven?
Kan edgy heeft een nieuwere kernel dus waarschijnlijk ook nieuwere drivers voor sata toestanden.

Nieuwe install op AMD 350 van dapper
« Reactie #6 Gepost op: 2006/12/13, 18:01:45 »
Het klopt dat het voor een enkeling de oplossing is om Edgy te gebruiken, maar dit is niet altijd zo.
Bijvoorbeeld kan het zijn dat de installatie hardnekkig GRUB op de lokatie hd0 wil installeren...welke natuurlijk niet te vinden is...
Ik heb dat probleem namelijk bij de PC van mn vriendin, gelukkig heeft die ook IDE aansluitingen dus ik heb maar een oud klein IDE hardeschijfje erbij aangesloten, alleen maar voor GRUB...verder wordt het nergens voor gebruikt.

Nieuwe install op AMD 350 van dapper
« Reactie #7 Gepost op: 2006/12/13, 18:35:30 »
Ondertussen is de installatie afgelopen. Met grub geen enkel probleem gehad. Heeft Win netjes in 't bootmenu gezet. Maar ander probleem : geen internet. Bekabeling en lan van mobo is ok want ik ben nu met Win bezig. Heeft iemand idee. :)
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Nieuwe install op AMD 350 van dapper
« Reactie #8 Gepost op: 2006/12/13, 19:00:46 »
Wat staat er bij Systeem - Beheer - Netwerk? En bij Systeem - Beheer - Netwerk tools?

Groet, Pjotr.

Nieuwe install op AMD 350 van dapper
« Reactie #9 Gepost op: 2006/12/13, 19:10:42 »
Bij netwerktools staat ethernet (etho) actief, maar bij netwerktools staat bovenaan bij netwerkapparaat : loopback. Als ik dat verander naar ethernet komt onderaan links : niet beschikbaar. Zou het kunnen dat de installer niet alle drivers heeft ge
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Nieuwe install op AMD 350 van dapper
« Reactie #10 Gepost op: 2006/12/13, 19:37:37 »
Citaat van: Summer of 69
Bij netwerktools staat ethernet (etho) actief, maar bij netwerktools staat bovenaan bij netwerkapparaat : loopback. Als ik dat verander naar ethernet komt onderaan links : niet beschikbaar. Zou het kunnen dat de installer niet alle drivers heeft ge

Nieuwe install op AMD 350 van dapper
« Reactie #11 Gepost op: 2006/12/14, 15:35:12 »
Tja, inderdaad :)
Heb opgestart met een live cd van Edgy, weliswaar de x86 versie (dit is een amd64) en alles werkt. Zodus : herinstall van Edgy, maar zou ik de 64bit versie nemen of deze (x86) ;)
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Nieuwe install op AMD 350 van dapper
« Reactie #12 Gepost op: 2006/12/14, 15:38:43 »
Citaat van: Summer of 69
Tja, inderdaad :)
Heb opgestart met een live cd van Edgy, weliswaar de x86 versie (dit is een amd64) en alles werkt. Zodus : herinstall van Edgy, maar zou ik de 64bit versie nemen of deze (x86) ;)
Niet alle software is voor de 64-bits versie beschikbaar. Verder schijnt de snelheidswinst t.o.v. de 32-bits versie verwaarloosbaar te zijn.

Mijn advies is: ga voor de generieke 386 32-bitsversie, die draait op alles, en je hebt alle software ter beschikking.

Groet, Pjotr.

Nieuwe install op AMD 350 van dapper
« Reactie #13 Gepost op: 2006/12/14, 15:45:48 »
:lol:
JA, ben juist de 64bit versie aan 't downloaden. Dan seffens de x86 ook nog maar. ' k begin anders al aardig wat cd's bij elkaar te krijgen. Enorm bedankt voor de hulp; Ik hou je natuurlijk op de hoogte. De  vriendin waarvoor deze pc is voorzien wou eigenlijk alleen maar xp op haar machientje, maar ik heb ze kunnen overtuigen om linux te proberen. Ondertussen kan ik wat ervaring opdoen met nieuwe hardware. En, niet onbelangrijk, we willen toch nieuwe mensen overtuigen van het nut van een deftig OS, niewaar?
greetz
;)
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Nieuwe install op AMD 350 van dapper
« Reactie #14 Gepost op: 2006/12/14, 15:50:52 »
Zo is het! Succes!

Groet, Pjotr.

Nieuwe install op AMD 350 van dapper
« Reactie #15 Gepost op: 2006/12/14, 18:48:20 »
Met de installer werkt het beter maar hij blijft weer hangen op het onderdeel "software uitkiezen en installeren."
Overgeslagen en installatie verder afgerond. Grub install ok. Deze keer heb ik wel netverbinding. Volg nu de installatie stappen van Bartek : http://forum.ubuntu-nl.org/topic/4573/1
Hou jullie op de hoogte
;)
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Nieuwe install op AMD 350 van dapper
« Reactie #16 Gepost op: 2006/12/14, 19:12:56 »
Alles t/m java ok. Nu rest nog
;)
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
Nieuwe install op AMD 350 van dapper
« Reactie #17 Gepost op: 2006/12/22, 18:30:15 »
Citaat van: Summer of 69
Alles t/m java ok. Nu rest nog
Bedoel je daarmee dat het niet werkt, of dat je nog tijd nodig hebt?