Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nvidia Boot agent error  (gelezen 1423 keer)

Skilltone

  • Gast
Nvidia Boot agent error
« Gepost op: 2008/04/17, 22:26:04 »
Beste Mensen,

Ik ben beginner. Dus niet te moeilijke taal astublieft. Ik zal wel wat teveel vertellen, maar beter te veel dan de weinig

Ik heb een "hobby pc" waar ik win xp op had, dit wilde ik veranderen in Ubuntu. De specs van de pc zijn (volgends de bon)
* AMD64 3000+
* 2 GB DDR2
* 160 GB
* 4X USB
* ieee1394
* pcislots 61
* qeiron power
* nvidia winfast motherboard

Het probleem. Na een "iso disk" gemaakt te hebben, en deze op de pc te installeren kreeg ik de melding;

(1*)
 Nvidia boot agent 2014062
copyright (c) 2001-2004 Nvidea Corporation
(minuuutje later ging die verder in)
xpe -061 mediatest failure, check cable
pxe mof exiting nvidea boot agent.
DISK BOOT FAILURE

Opnieuw opgestart, en via(internet en hier) in de Bios achter gekomen dat je ook een boot kon draaien via cd rom. Dit ging goed. Ubuntu draaide, en kon hem installeren. Hij vroeg tijdens de installatie of ik 155 gb wilde draaien met ubuntu of al 2de sector. Ik liet alles gebruiken, ondankt de waatschuwing dat hij twee andere particicie ging formarteren.
Na installatie vroeg hij of ik de pc opnieuw wilde opstarten en de "disc" eruit wilden halen. Nu bleef de pc op het zelfde hangen als bij 1* en wilde na setup bios niet de disc herkennen. De moederbord software (staat op cd) wilde hij ook niet pakken.

Oftwel hij blijft hangen constant op 1*

Nu de vraag, wie heeft een oplossing. Wie kan mij helpen?

Groetjes Martin

Offline HP

  • Lid
Nvidia Boot agent error
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/17, 22:45:48 »
Om te beginnen welkom bij Ubuntu en bij Ubuntu-NL.
Je bent er zo te lezen in geslaagd om Ubuntu vanaf de live CD te laden in het geheugen, dwz je hebt bij je 2e poging in beginsel niets op de harde schijf gedaan. Daarna heb je geprobeerd vanaf de live CD te installeren.
Mijn persoonlijke ervaring - de afgelopen dagen meerdere malen hier op het forum ook besproken - is dat je als dat misgaat gebruik dient te maken van een 2e optie, de alternate CD (of is dat al die iso waar je het over hebt?)..... of wacht nog een paar dagen en neem de nieuwe Ubuntu 8.04 alternate CD

Het andere, de partities, je kunt bij dergelijke foutmeldingen beter manueel / handmatig de partities maken. Dit vergt wel enige kennis, maar die is te vinden hier op de site bij het forum.
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Skilltone

  • Gast
Nvidia Boot agent error
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/18, 16:19:45 »
Beste mensen,

Ik werd vanmorgen wakker op me toetsenbord, en toen ik de pc weer aanzetten draaide hij gewoon door. ik kreeg wel de medling "druk F15 voor RAID-instellingen"  maar voor ik kon reageren ging hij al verder. Toen stond er " druk ESC of 0"  maar voor ik kon reageren starten hij door en ubuntu stond er gewoon op. Elke update en " opdrachten"  die in de documentatie op de site staat en opnieuw moest opstarten,  kreeg ik deze melding. Ik weet niet of dit kwaad kan, maar dan hoor jullie het wel ;)

bedankt voor jullie reacties

Martin

Skilltone

  • Gast
Nvidia Boot agent error
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/20, 16:52:58 »
Goede middag,

Deze kan op slot of wat dan ook hoor, elke keer als ik opstart krijg ik wel die meldingen. ik heb MS xp gehad en dan negeerde ik ook vrij veel, dus doe ik dit ook, en tot nu toe draait alles goed.

Mvg

Martin

Offline DarkStar

  • Lid
    • Mijn persoonlijke website
Nvidia Boot agent error
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/20, 17:18:52 »
Dit heeft niet echt specifiek met je Ubuntu te maken, maar erder met je moederbord volgens mij... In dit topic: http://forums.whirlpool.net.au/forum-replies-archive.cfm/506410.html is er iemand met identiek hetzelfde probleem na de installatie van win xp.

Die PXE slaat trouwens op het booten vanaf de netwerkkaart, is toch ook niet echt juist...
In ieder geval vind ik onderaan in het hierboven vermelde topic dit terug:
Citaat
Thanks for all the sugestions, but in the end it turned out to be an outdated bios, that didn't like the large HD
Misschien dus eens proberen met de BIOS te flashen?

Als je trouwens even googled op de term 'nvidia boot agent' kom je hetzelfde probleem herhaaldelijk tegen, steeds met windows systemen. Het staat volgens mij dus volledig los van het OS.

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °