Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: rror 15 na herstel oorsponkelijke instellingen opstartmanager in 8.10  (gelezen 815 keer)

Ik krijg een error 15 na herstel instellingen in de opstartmanager.
De oorspronkelijke reden voor deze herstel-aktie staat beschreven in topic (http://forum.ubuntu-nl.org/topic/33753 ) over draadloos en netwerken, maar doet hier niet terzake.

Heb eerder een upgrade gedaan van 8.04.1 naar 8.10.
Na de error 15 melding komt een scherm waarin ik kan kiezen tussen kernel 2.6.24-16 (386 of generic).
Geen enkele van die oudere kernels doet het natuurlijk, want die heb ik allang afgevoerd met Hardy....dacht ik tenminste.

Met de "e" toets ingedrukt op de generic kernel kan ik deze editen (dankzij een tip van nunslaughter).
Dan kan ik de kernel aanduiding veranderen in 2.6.27-7.
Vervolgens b intoetsen (= boot) en dan start Intrepid keurig weer op. Maar een herstart geeft opnieuw hetzelfde probleem. Dus grub wordt niet hersteld.

Heb al geprobeerd grub opnieuw te installeren (zoals door Pjotr123 beschreven), en dat lukt ook prima, maar telkens kom ik dan terug bij de error 15 melding met die oude kernels.
Als ik in Intrepid werk, kan ik aangeven (opstartmanager) welke kernel ik wil en geef dan aan: laatste gebruiken.
Maar na herstart heb ik weer zelfde probleem.

Hoe krijg ik de juiste grub weer terug?
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

rror 15 na herstel oorsponkelijke instellingen opstartmanager in 8.10
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/07, 21:16:17 »
Bestaat er mogelijk een reserve bestand waar mijn oude grub (direct na upgrade naar 8.10) in te vinden is?
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

rror 15 na herstel oorsponkelijke instellingen opstartmanager in 8.10
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/08, 10:44:58 »
Zal dan zelf maar weer het antwoord moeten geven.....?
welnu:
in de terminal: sudo gedit /boot/grub/menu.lst
Je krijgt dan de menu lijst van grub. Daar alle kernel aanduidingen aanpassen naar de geinstalleerde kernels. In dit geval alleen de 2.6.27-7 generic en recovery.
Bestand menu.lst opslaan onder grub en herstarten.  
En.....HET WERKT WEER.
Dit werkt uiteraard alleen goed als je zeker weet welke kernel je hebt geinstalleerd.
Voortaan een kopietje maken van de meest recente menu.lst is vanaf heden dan ook in mijn vaste werklijstje opgenomen.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood